چین به آمریکا درباره بازی خطرناک در تایوان هشدار داد

به گزارش مجله نیلوفری، در ادامه هشدارهای پکن به واشنگتن در قبال تایوان، وزارت خارجه چین روز چهارشنبه (امروز) درباره سفر هیات کنگره آمریکا به این جزیره واکنشی تند نشان داد.

چین به آمریکا درباره بازی خطرناک در تایوان هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین به آمریکا درباره ادامه نقض سیاست چین واحد و بازی خطرناک در تایوان هشدار داد.

بعد از هشدار روز سه شنبه (دیروز) وزارت دفاع چین درباره سفر هیاتی از کنگره آمریکا به تایوان، سخنگوی وزارت خارجه پکن هم درباره این موضوع واکنشی تند نشان داده است.

به گزارش رویترز، وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین چهارشنبه (امروز) اعلام نمود، سفر هیات کنگره آمریکا به تایوان، نقض سیاست چین واحد است.

این مقام پکن از واشنگتن خواست، فورا همه انواع تعاملات رسمی خود با تایوان را متوقف کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین اضافه کرد: تبانی کردن با نیروهای هوادار استقلال در تایوان، یک بازی خطرناک است.

روز گذشته وزارت دفاع چین هم درباره سفر هیاتی از کنگره آمریکا به تایوان واکنش نشان داده بود.

تان که فی سخنگوی این وزارتخانه گفت اقدامی که آمریکا انجام داد مداخله خودسرانه در امور داخلی چین بوده که به طور خطرناکی حق حاکمیت چین را نقض نموده و تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه به شمار می آید.

وی اضافه کرد که آمریکا باید فورا اقدامات تحریک آمیز و و ویرانگر خود که به افزایش تنش ها در منطقه تایوان می گردد را متوقف کند.

هشدارهای چین به آمریکا در شرایطی تشدید شده که اقدامات تنش زای واشنگتن در قبال تایوان ادامه دارد. پکن تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا از قبیل فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید.

آمریکا از سال 1979 سیاست چین واحد را پذیرفته و آن را مبنای روابط خود با پکن و تایوان قرار داده است. طبق این سیاست، واشنگتن تنها یک دولت مستقل را به رسمیت می شناسد و آن چین است. اما آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در جهت حمایت از این جزیره است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1758

به "چین به آمریکا درباره بازی خطرناک در تایوان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به آمریکا درباره بازی خطرناک در تایوان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید