تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور؛ راهنمای جامع و کاربردی
به گزارش مجله نیلوفری، این روز ها اینستاگرام به عنوان راهی برای تفریح و کسب عایدی تبدیل شده و تقریبا تمام اقشار جامعه را به خود مشغول نموده است. کافی است دو دقیقه لازم باشد در جایی صبر کنیم یا بخواهیم استراحت کنیم، سریعا به سراغ گوشی و اپلیکیشن اینستاگرام خواهیم رفت. از آنجایی که بسیاری از افراد با استفاده از تبلیغات و بعلاوه فروش کالا در این پلتفرم به کسب عایدی می پردازند، جذب مخاطبان و دیده شدن محتوا بیش از پیش اهمیت پیدا نموده است. نمایش محتوا ها در صفحه اکسپلور اینستا یکی از برترین راه ها برای جذب مخاطب و افزایش تعاملات هستند، اما چطور به اکسپلور برویم؟ کافی است ترکیبی از استراتژی های هوشمندانه و تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور را به کار بگیرید تا محتوای شما بار ها دیده گردد.
البته این الگوریتم ها همواره در حال تغییر هستند، اما درک درست از اصول اساسی آن ها و بهینه سازی تنظیمات می تواند مسیر شما را هموارتر کند. مواردی مانند زمان بندی پست ها، استفاده هوشمندانه از هشتگ ها، کیفیت و مجذوب نمایندهیت محتوا، تعامل با دیگر کاربران و حتی تنظیمات بخش خصوصی یا عمومی اکانت همگی در نمایش محتوا در اکسپلور تاثیرگذارند. اما فقط این ها کافی نیست؛ باید به رفتار کاربران و نحوه تعامل آن ها با پست های شما هم توجه داشته باشید.
پس اگر شما هم قصد دارید، به دنیای اکسپلور اینستا وارد شوید و در پی اموزش رفتن پست به اکسپلور هستید، با در این نوشته همراه باشید تا با نکات و تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور به صورت گام به گام آشنایی پیدا کنید.
الگوریتم اینستا چیست؟
برای استفاده درست از الگوریتم اینستاگرام و اموزش رفتن به اکسپلور اینستا ابتدا باید با آن آشنا شوید و سپس تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور را به کار بگیرید. شاید برای شما هم سوال شده باشد که اصلا الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می نماید؟ اینستاگرام در واقع از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می نماید که هدف آن ها ارائه محتوایی است که برای کاربران مجذوب نماینده تر و مرتبط تر باشد.
نکته ای که باید نگران آن باشیم این است که این الگوریتم به صورت مداوم بروز رسانی می گردد. پس شما باید دانش خود از این الگوریتم را به روز کنید. این الگوریتم به طور کلی براساس بر اساس تعاملاتی که کاربران با محتوا دارند، تصمیم می گیرد چه پست هایی را در اکسپلور به نمایش بگذارد که این تعاملات شامل لایک، کامنت، ذخیره کردن پست و اشتراک گذاری می گردد. هرچه اندازه درگیری با پست شما بیشتر باشد، احتمال به اکسپلور رفتن آن زیاد می گردد. حتی زمانی که صرف دیدن پست شما می گردد، هم در این موضوع تاثیرگذار است.
اموزش رفتن به اکسپلور اینستا
اکسپلور یک فضای شخصی سازی شده از پست ها، ویدیوها، ریلز ها و استوری های مختلف است که با استفاده از الگوریتم های پیچیده اینستاگرام، بر اساس سلیقه شما شخصی سازی می گردد. این بخش را می توانید به وسیله آیکون ذره بین در پایین صفحه اینستاگرام پیدا کنید برای پاسخ به سوال چگونه به اکسپلور اینستا برویم و افزایش دیده شدن پست ها کافی است موارد زیر را که همگی حول محور الگوریتم های اینستاگرام می چرخند به کار بگیرید و خلاقیت خود در فراوری محتوا را چاشنی کار کنید تا به زودی پست هایتان وایرال گردد.
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور
اولین قدم برای اینکه پست شما به همه نشان داده گردد و به اکسپلور برود، عمومی بودن حساب کاربری است که به دو صورت پروفایل بیزینسی و یا کریتور قابل تنظیم است. در این نوع حساب های کاربری می توانید به آمار و تحلیل های بیشتری دسترسی پیدا کنید که به شما یاری می نماید محتوایتان را بهینه کنید.
برای تنظیم حساب خود به پروفایل بیزینسی و یا کریتور مراحل زیر را دنبال کنید. بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود در اینستاگرام، در قسمت پروفایل، بر روی آیکون سه خط افقی در گوشه بالای سمت راست صفحه ضربه بزنید. سپس از پایین منو، گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. سپس در منوی تنظیمات گزینه Account را انتخاب کنید. در بخش حساب به پایین بروید و Switch to Professional Account را پیدا نموده و در صفحه بعد یکی از دو حساب بیزینسی یا کریتور را انتخاب کنید.
حساب بیزینسی برای برند ها، شرکت های بزرگ و افرادی مناسب است که می خواهند محصولات خود را معرفی نمایند. این نوع حساب به شما امکاناتی مانند دسترسی به ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام ادز، آنالیز رفتار مخاطبان و قابلیت اضافه کردن اطلاعات تماس (مانند شماره تلفن و آدرس) می دهد و برای بلاگر ها، فراوری نمایندگان محتوا و اینفلوئنسر ها محتوای کریتور پیشنهاد می گردد. در این حساب می توانید تعاملات خود را با فالوور ها کنترل نموده و آمار دقیقی از عملکرد پست و استوری های خود داشته باشید. با توجه به شرایط فعلی و عدم امکان استفاده از اینستاگرام ادز، پیشنهاد می گردد که صاحبان برند ها و شرکت های ایرانی هم از حساب کریتور استفاده نمایند تا درگیر پرداخت ها نشوند.
در مرحله بعدی پس از انتخاب نوع پروفایلتان باید اطلاعات حساب خود را تکمیل کنید. در انتخاب دسته بندی پیچ خود دقت کافی داشته باشید و نزدیک ترین دسته را به موضوع خود انتخاب کنید که این امر در اکسپلور رفتن می تواند بسیار موثر باشد. بعد از انتخاب نوع پروفایل به ابزار های نو اینستاگرام برای آنالیز نحوه تعامل مخاطبین با پیج مانند این سایت ها دسترسی پیدا خواهید کرد.
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ انتخاب نام کاربری ساده و منحصر به فرد
شاید باورش سخت باشد، اما یکی از مهم ترین نکاتی که در جذب مخاطبان تاثیر می گذارد انتخاب نام کاربری است. نام کاربری شما باید ساده باشد و تا جای امکان از علائم متفاوت در آن استفاده نکنید تا مخاطب در سرچ بتواند به راحتی به پروفایل تان دسترسی پیدا کند. از طرفی نام باید به گونه ای منحصر به فرد باشد که در یاد مخاطب بماند و در سرچ های آینده به راحتی آن را پیدا کند.
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ تصویر پروفایل حرفه ای
انتشار تصویر پروفایل مناسب هم یکی دیگر از نکات مهم دیگر تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور در جذب بیننده است. در واقع تصویر پروفایل اولین چیزی است که کاربران می بینند، بنابراین از یک تصویر واضح و حرفه ای استفاده کنید. این تصویر باید برند شما یا هویت شخصی تان را به خوبی نمایان کند.
استفاده از رنگ های مناسب و تصویر درست، افزون بر این انتخاب یک تم مجذوب نماینده و منحصر به فرد می تواند به صفحه تان هویت ببخشد و توجه مخاطب را جلب کند. پس هرچه سلیقه دارید، رو کنید تا مخاطبین را بیشتر درگیر پیج تان کنید.
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ از بیو قوی غافل نشوید
یکی دیگر از تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور اینست که بیو قوی داشته باشید. در بیو باید با استفاده از کلمات کلیدی نشان دهید که شما که هستید و چه کاری انجام می دهید. از بیو های شلوغ اجتناب کنید و کلمات کلیدی مرتبط با حرفه تان را به آن اضافه کنید و اگر لینک یا راه ارتباطی دارید در این قسمت بنویسید تا مخاطبان به راحتی بتوانند با شما در ارتباط باشند.
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ هشتگ
استفاده از هشتگ ها یکی دیگر از تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور است که می تواند یاری کند که کاربران راحت تر بتوانند پست های مورد علاقه شان را پیدا نمایند. پس سعی کنید هشتگ هایی به کار بگیرید که به موضوع شما بیشترین ارتباط را داشته باشد و در عین حال هشتگی باشد که مخاطب به آن توجه می نماید. در استفاده از هشتگ ها زیاده روی نکنید تا نتیجه عکس از استفاده آن ها نگیرید!
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ مخاطب محتوای مجذوب نماینده و با کیفیت را تشخیص می دهد
در فراوری محتوا خود باید بیشترین دقت را به کار بگیرید. استفاده از رنگ های مجذوب نماینده، نورپردازی مناسب و ترکیب بندی خود، بعلاوه ارائه محتوای نیچ و با کیفیت که اطلاعات مفیدی را با کاربر به اشتراک می گذارد و یا مخاطب را سرگرم می نماید؛ از مهم ترین نکاتی هستند که باید در فراوری محتوا به آن توجه کنید.
ریلز های اینستاگرام یکی از سریع ترین راه ها برای رفتن به اکسپلور هستند. این نوع محتوا نسبت به پست های تصویری بیشتر در اکسپلور نمایش داده می گردد و اگر ویدیوهای کوتاه و مجذوب نماینده فراوری کنید، مخاطبان بیشتری جذب خواهید کرد. بعلاوه پست های اسلایدی بیشتر از تصاویر توجه مخاطبان را بر می انگیزد. برای مثال شما هم در ریلز و هم در پست های اسلایدی می توانید سناریو سازی کنید و با طرح پرسش و یا ترغیب کردن مخاطب به دیدنی انتهای ویدئو می تواند هم اینتراکشن دیدن نمایندگان را بالا ببرد و هم واچ تایم یا همان زمان دیدنی ویدئو را افزایش دهد. بعلاوه در ایجاد محتوایی که سرگرم نماینده و در عین حال مفید باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران آن را ذخیره یا به اشتراک بگذارند.
اگر در انتخاب موضوع در فراوری محتوا چالش دارید و سردرگم شده اید، استفاده از یک تقویم محتوایی می تواند به شما نظم بیشتری ببخشد و کار تان را تسهیل کند. با استفاده از این تقویم می توانید از روز ها قبل برنامه بریزید و از مدت ها قبل بدانید که قرار است چه نوع محتوایی فراوری کنید تا پست های با کیفیت تری داشته باشید. هر زمان که موضوعی نو به ذهنتان خطور کرد به این تقویم اضافه کنید. بعلاوه در این تقویم می توانید مناسب های مختلف را در نظر بگیرید و با توجه به آن ها محتوا فراوری کنید.
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ کپشن های مجذوب نماینده راهی برای جلب توجه مخاطب
اگر در نوشتن کپشن ویدئو های خود دقت بالایی به خرج دهید، به راحتی می توانید تعامل بیشتری با مخاطبان ایجاد کنید. برای مثال می توانید سوالات چالش برانگیزی مطرح کنید که افراد را به کامنت گذاری ترغیب کند. بعلاوه نکته آخر ویدئو های خود را می توانید در کپشن بنویسید تا هم زمان دیدن ویدئو افزایش پیدا کند و هم توجه مخاطب به کپشن جلب گردد.
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ به مخاطب خود ارزش بدهید!
تعامل با فالوور ها یکی دیگر از نکات کلیدی برای افزایش تعاملات پیچ و احتمال رفتن به اکسپلور اینستا است. وقتی کاربران می بینند که شما به نظرات آن ها پاسخ می دهید، احساس می نمایند که ارزش دارند و احتمال تعامل آن ها در آینده بیشتر می گردد. سعی کنید با آن ها به احترام برخورد کنید و اگر پرسشی مطرح می نمایند، با بیان خوب به آن ها جواب بدهید.
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ استوری برترین روش افزایش تعامل
استوری ها یکی از برترین روش های افزایش تعامل هستند. با استفاده از قابلیت های تعاملی مثل نظرسنجی، سوالات و کوییزها می توانید کاربران را به تعامل بیشتر دعوت کنید. حتی می توانید از کاربران در استوری نظر سنجی کنید تا متوجه علاقه آن ها شوید و آن ها را در ساخت پست ها به کار ببندید. علاوه بر این، استوری های مجذوب نماینده می توانند بازدیدهای بیشتری برای پروفایلتان ایجاد نمایند که در نهایت باعث افزایش احتمال رفتن به اکسپلور می گردد.
چه ساعتی پست بزارم بره اکسپلور
احتمالا شما هم شنیده باشید در بعضی ساعت ها افراد فعال بیشتری در اینستاگرام دارند و پست های آن ها بازدید بیشتری می گیرد. پس شاید برایتان سوال شده باشد که ساعت اکسپلور اینستاگرام چیست و در چه زمانی پست ها را آپلود کنم؟ در پاسخ به این پرسش باید بگویم که بعد از مدتی فعالیت در صفحه تان اغلب متوجه فعالیت بیشتر مخاطبان خود خواهید شد.
در ساعت هایی لایک ها، کامنت ها و اشتراک گذاری ها بیشتر می گردد که در نتیجه می توانید از این ساعت ها برای انتشار پست های آینده خود استفاده کنید. به صورت کلی پست هایی که در ساعات 9 تا 11 صبح، 5 تا 7 بعد از ظهر و 8 تا 12 شب منتشر می شوند بازدید بیشتری دارند. با این حال با توجه به موضوع پیچ تان این موضوع را باید شخصی سازی کنید. برای دقیق تر رصد کردن مخاطبین خود می توانید به قسمت insights در تنظیمات بروید. از بین گزینه ها total followers را انتخاب نموده و در قسمت پایین صفحه در گزینه Most Active Times زمان فعالیت کاربران را در قسمت های Hours و Days مشاهده کنید. با ضربه روی ستون های به نمایش در آمده، می توانید تعداد بازدید ها را پیدا کنید.
از ابزار های تحلیلی یاری بگیرید
اینسایت های اینستاگرام می توانند به شما نشان دهند چه نوع پست هایی بیشترین بازدید و تعامل را داشته اند. بعلاوه به شما اطلاعات دیگری را ارائه می دهند که اگر کمی هوش و خلاقیت خود را به کار بگیرید، می توانید کامل مخاطب خود را شناسایی کنید و با توجه به آن ها به فراوری محتوای کاربردی بپردازید.
فالوور های فیک را بیرون کنید
داشتن فالوور های فیک و بعلاوه غیر فعال می تواند آمار پیچ را پایین بیاورد و از اعتبار آن کم کند. به منظور افزایش بازدید و تعاملات پیچ به گونه ای که با تعداد فالوور ها هم خوانی داشته باشد، راهی به جز شناسایی و حذف مخاطبان غیر فعال ندارید. اگرچه این موضوع در چند وقت گذشته یک چالش به شمار می آمد، اما به لطف آپدیت های نو اینستاگرام، این فالوور ها به شما نمایش داده می شوند و به راحتی می توانید آن ها را حذف کنید.
برای مخاطبین لایو بگذارید
یکی دیگر از امکانات اینستاگرام برگزاری لایو و استریمینگ است. با برگزاری لایو یا همان پخش زنده برای بسیاری از مخاطبین نوتیفیکشن می رود و به پیج شما مراجعه می نمایند. بعلاوه در نوار استوری با هایلایت پیش از پیج های دیگر قرار می گیرید که این مورد هم شانس بیشتر دیده شدن شما را افزایش می دهد.
در این لایو ها می توانید با مخاطبین به صورت زنده تعامل برقرار کنید، سوال هایشان را پاسخ دهید و کامنت هایشان را ببینید. در الگوریتم های نو اینستاگرام به محتوای زنده اهمیت ویژه ای داده می گردد و لایو ها به عنوان ابزاری تعاملی با مخاطبین در نظر گرفته می گردد. افزون بر این، با برگزاری لایو مخاطبین احساس اعتماد و صمیمیت بیشتری با شما خواهند کرد و ارتباط موثر تری با شما خواهند داشت. اگر به لایو و استریم علاقه مند هستید، می توانید از مطالب برگزاری لایو با اعضای کلوز فرندز و چگونه با گوشی استریم کنیم استفاده کنید.
استمرار و استمرار
یکی از مهم ترین فاکتور ها برای پیروزیت پیج های اینستاگرامی و جواب پرسش چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم، استمرار و کوشش منظم است. شاید مهم ترین کلید پیروزیت در این شبکه پست گذاری منظم و پایبندی به یک برنامه تعیین باشد که با حضور فعال، الگوریتم اینستاگرام شما را به عنوان یک کاربر فعال شناسایی می نماید و محتوا هایتان را در معرض دیده شدن قرار می دهد. به صورت کلی پیشنهاد می گردد که هفته ای 5 تا 7 ریلز منتشر کنید و حداقل دو استوری در روز در صفحه تان قرار دهید. اگر قصد منتشر کردن بیش از یک پست یا ریلز در روز را دارید، سعی کنید بین آن ها فاصله بیندازید تا صفحه شما به عنوان اسپم شناسایی نگردد.
از کجا بفهمیم پستمون رفته اکسپلور
بعد از رعایت همه این موارد شاید برایتان سوال پیش بیاید که حالا از کجا بفهمیم پستمون رفته اکسپلور؟ اگرچه افزایش ناگهانی لایک ها و بازدید ها می تواند نشانه ای از به اکسپلور رفتن پست تان باشد، اما برای پاسخ درست به این سوال کافی است مراحل زیر را پیش ببرید. زیر پستی که احتمال می دهید به اکسپلور رفته باشد، روی گزینه View Insights بزنید تا بتوانید اطلاعات جامعی از نحوه تعامل با پست تان به دست بیاورید. در قسمت Reach اگر تعداد افرادی که فالوورتان نیستند بیش تر از فالوور ها باشد، نشان می دهد که پست به اکسپلور رفته است.
بعلاوه می توانید در قسمت insights به قسمت بازدید ها بروید که در این قسمت منبع بازدید ها را به شما نمایش می دهد. اگر نام اکسپلور را دیدید، راضی باشید چون بالاخره پیروز شده اید و پست شما به اکسپلور راه پیدا نموده است.
سخن پایانی
رفتن به اکسپلور اینستاگرام نیازمند صبر، استمرار و خلاقیت است. باید محتوا های مختلفی را با آزمون و خطا امتحان کنید و تمام راه های رفتن به اکسپلور را به کار ببندید تا سلیقه مخاطب خود را پیدا کنید. هرچند تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور Instagram هم مهم است. اگر به این اصول پایبند باشید و از الگوریتم اینستاگرام استفاده کنید، با کمی کوشش و صبر نشانه های به اکسپلور رفتن اینستا را مشاهده خواهید کرد. اگر از مخاطبین این شبکه اجتماعی پر هوادار هستید و به آموزش رفتن به اکسپلور در اینستاگرام علاقه مندید، خواندن مطالب پاک کردن اکسپلور اینستا و شخصی سازی اکسپلور می تواند به پیروزیت هرچه بیشتر پیج تان یاری کند.
منبع:
منبع: دیجیکالا مگ