چرا بستن اپلیکیشن ها در گوشی اندرویدی چندان هم مفید نیست؟

به گزارش مجله نیلوفری، آیا شما هم همیشه به فکر بستن برنامه های پس زمینه در اندروید هستید؟

چرا بستن اپلیکیشن ها در گوشی اندرویدی چندان هم مفید نیست؟

انجام این کار آن قدرها هم که فکر می کنید، سودمند نیست. بسکمک از مردم فکر می کنند که بستن مداوم برنامه های پس زمینه گوشی اندرویدی، باعث افزایش عملکرد آن می شود و همچنین راندمان کاری گوشی موبایل را افزایش می دهد. از این دست تصورات، در روز های ابتدایی پیدایش اندروید و گوشی های اندرویدی منطقی بود؛ اما دیگر وقت تغییر تصورات اشتباه است. در حقیقت، اگر به طور منظم برنامه های دستگاه اندرویدی خود را ببندید، بیشتر از این که سودی به تلفن همراه خود برسانید، به آن ضرر می زنید! حال با ما در خبرنگاران مگ همراه شوید تا در مورد این تصور غلط و مرسوم، مفصل تر صحبت کنیم.

بستن برنامه های پس زمینه در اندروید

قبل از این که به سراغ موضوع اصلی برویم، باید مطمئن شویم که شما می دانید منظور از بستن برنامه های باز در اندروید چیست. بسته به نوع گوشی موبایل و نسخه اندروید، شما می توانید با انجام یکی از این دو مرحله، برنامه های باز شده را در گوشی خود مشاهده کنید:

1) انگشت خود را روی صفحه موبایل تا نیمه به بالا بکشید و نگه دارید.

2) روی دکمه مربعی شکل در قسمت پایینی گوشی موبایل خود کلیک کنید.

حال با انجام یکی از موارد بالا، تمام برنامه هایی که در پس زمینه باز باشند را می توانید مشاهده کنید. در این بخش نیز دو راه برای بستن برنامه های باز داریم که عبارتند از:

1) شما می توانید برنامه ها را صورت تک به تک ببندید.

2) با استفاده از گزینه Clear All همه برنامه ها با هم بسته می شوند.

چرا نباید برنامه های اندرویدی را ببندید؟

عواملی زیادی برای اثبات این موضوع وجود دارند که بستن مداوم همه برنامه ها در اندروید، به تلفن همراه شما آسیب می رساند. پس در این بخش شش مورد از دلایل محکم برای اثبات جمله قبلی را بررسی می کنیم:

1) بستن برنامه های اندروید عمر باتری گوشی شما را افزایش نمی دهد!

احتمالا شما هم فکر می کنید که برنامه های باز پس زمینه در گوشی اندروید، دائما در حال مصرف توان باتری شما هستند. اندروید طی سال های گذشته پیشرفت زیادی کرده و در اصل ویژگی های مدیریت باتری در آن مانند Doze اجازه نمی دهد که برنامه های پس زمینه بر عمر باتری گوشی شما تأثیر منفی بگذارند. به طور خلاصه، این ویژگی ها برنامه های باز را به شکل خواب و غیرفعال قرار می دهند. با انجام این کار، استفاده از CPU و اینترنت در برنامه های باز، به حداقل مصرف ممکن می رسد.

2) گوشی اندرویدی شما برنامه های بسته را سریعتر اجرا نمی کند!

از تصورات اشتباه دیگر این است که اگر برنامه های موجود در پس زمینه را ببندید، سرعت باز شدن و اجرا شدن برنامه های نو افزایش می یابد. این تصور کاملا اشتباه است؛ زیرا اندروید رم موبایل شما را هوشمندانه مدیریت می کند و در عین حال چندین برنامه منتخب را در حافظه نگه می دارد. در واقع اندروید اجازه نمی دهد آن برنامه ها بر عملکرد تلفن همراه شما تأثیر منفی بگذارند.

علاوه بر موارد بالا، هنگامی که یک برنامه پس زمینه که اندروید در رم نگه داشته را دوباره باز می کنید، از آنجایی که قبلاً در حافظه بوده، بلافاصله ظاهر می شود و در واقع به مصرف کمتر باتری شما نیز کمک می کند. بنابراین، اگر به برنامه ها اجازه دهید در پس زمینه اجرا شوند، گوشی شما بهتر پاسخگو خواهد بود. وقتی شما می خواهید چند لحظه بعد برنامه ها را باز کنید، هیچ فایده ای ندارد که دائماً برنامه ها را ببندید.

3) بستن برنامه ها قدرت CPU بیشتری مصرف می کند!

اگر به طور مداوم به بستن و راه اندازی مجدد برنامه ها ادامه دهید، قطعا CPU گوشی شما باید هر بار برای پردازش آن دستورات انرژی صرف کند. از آن جایی که بهتر است برنامه های شما در حافظه باقی بمانند، درگیر کردن CPU شما در این دستورات، تنها به معنی اتلاف قدرت پردازش است. علاوه بر موارد قبلی، بسکمک از برنامه ها حتی پس از بستن برنامه اصلی فرآیند پس زمینه را دوباره راه اندازی می کنند. بنابراین هیچ فایده ای در تلاش برای بستن مداوم برنامه ها وجود ندارد.

4) بستن و راه اندازی منظم برنامه ها باتری بیشتری مصرف می کند!

هنگامی که پردازنده گوشی خود را مجبور می کنید تا انرژی خود را صرف انجام دستورات مکرر شما کند، قطعا باتری بیشتری در این فرآیند مصرف می کند. مثال بسیار ساده نیز راه اندازی یک برنامه و سپس بستن آن به صورت مداوم است. فرض کنید که هدف شما از بستن برنامه های پس زمینه، حفظ عمر باتری است. در این حالت به جای بستن برنامه های باز در پس زمینه، باید سایر اقدامات صرفه جویی در باتری مانند کاهش روشنایی صفحه نمایش، خاموش کردن اعلان ها یا تغییر حالت به ذخیره انرژی را انجام دهید. این موارد روش هایی هستند که در واقع به شما در صرفه جویی باتری موبایل کمک می کنند.

5) برنامه های پس زمینه روی مصرف اینترنت موبایل تأثیر زیادی نمی گذارند!

شما می توانید برای مصرف بهتر اینترنت همراه خود، اجازه استفاده آن را تنها به اپلیکیشن های خاصی در موبایل بدهید. علاوه بر این، برنامه های پس زمینه به هر حال از اینترنت زیادی استفاده نمی کنند. با انجام مراحل زیر می توانید به لیست اپلیکیشن های موجود در تلفن همراه خود دسترسی پیدا کنید و در مورد استفاده اینترنت، ارسال اعلانات و مصرف باتری، اجازه های مختلفی را به هر یک از اپلیکیشن ها بدهید:

الف) وارد بخش Settings شوید.

ب) روی گزینه Apps کلیک کنید.

ج) در نهایت گزینه See all apps را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

د) در این مرحله شما می توانید به هر یک از برنامه ها، برای مواردی که در بالا ذکر شد، مجوزهایی را بدهید. بهتر است که برای تعدادی از اپلیکیشن ها محدودیت هایی را قائل شوید تا در هنگام استفاده از تلفن همراه، خیال شما از بابت همه چیز راحت باشد.

6) تلفن اندرویدی شما به طور اتوماتیک برنامه های غیر ضروری را می بندد

اندروید در حال حاضر به اندازه کافی هوشمند شده تا بفهمد کدام برنامه ها باید کار کنند و کدام برنامه باید بسته شود. در واقع الگوریتم مدیریت حافظه آن به گونه ای عمل می کند که در صورت پر شدن رم، برنامه های استفاده نشده را از حافظه حذف می کند. به عبارت دیگر، گوشی اندرویدی شما به طور اتوماتیک از خود مراقبت می کند. برای افزایش عملکرد دستگاه خود نیازی به پاک کردن برنامه ها از حافظه ندارید. نسخه های اندرویدی مدرن آن قدر هوشمند هستند که بدانند از کدام برنامه ها همیشه استفاده می کنید و کدام یک در اولویت نیستند.

چه زمانی باید برنامه های اندروید را ببندید؟

قطعا استثنائاتی نیز در این حوزه وجود دارد؛ یعنی گاهی از اوقات بستن برخی از برنامه های اندروید، ایده بسیار خوبی است. یک استثنای مهم زمانی است که یک یا چند برنامه شما از کار افتاده یا مسدود باشند. در چنین شرایطی، بستن این برنامه ها راه چاره فوری شماست که باید سریعا انجام دهید. در چندین موقعیت بستن برنامه ها بسیار جایز است که در ادامه آن ها را برای شما ذکر می کنیم:

1) از موقعیت هایی که در آن بستن یک برنامه منطقی است، زمانی است که استفاده از آن برنامه را تمام کرده اید. این مورد به خصوص در مورد برنامه های سنگین مانند بازی هایی که برای مدتی در پس زمینه اجرا می شوند، صدق می کند.

2) زمانی که نیاز دارید یک اپلیکیشن را که به روزرسانی شده، دوباره فعال کنید. در این موقعیت اکثرا نیاز است که از برنامه خارج شوید و آن را به طور کامل ببندید و دوباره فعال کنید.

3) بستن برنامه هایی که دیگر در طی روز نیازی به آن ها ندارید و فقط برای چند دقیقه نیاز به استفاده از آن ها داشتید.

لازم به ذکر است که باز بودن تعداد بسیار زیاد برنامه ها در اندروید، زیاد جایز نیست. از ساده ترین دلایل برای اثبات جمله قبل این است که شما برای پیدا کردن آن برنامه در بخش برنامه های باز در پس زمینه، باید چندین ثانیه را صرف گشتن کنید!

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا چندین تصور غلط در مورد بستن برنامه های پس زمینه اندروید را بررسی کنیم. همچنین متوجه شدیم که در برخی موارد نیز باید برنامه ها را به سرعت ببندیم تا هم عملکرد باتری بهتری داشته باشیم و هم پردازنده تلفن همراه کمتر تحت تاثیر قرار بگیرد. با استفاده از نکات بالا دیگر نگران باز بودن برنامه های اندرویدی نیستیم و می دانیم که چه زمانی باز بودن آن ها آسیبی به موبایل ما وارد نمی کند و چه زمانی باید آن ها را ببندیم.

از مهم ترین موارد این مقاله می توان به گزینه شماره پنج اشاره کرد که به ما آموزش می دهد تا برای برخی از برنامه ها محدودیت هایی را قائل شویم. علاوه بر این متوجه شدیم که بستن برنامه های پس زمینه به صورت مداوم، بر عمر باتری و عملکرد کلی گوشی شما تأثیر منفی می گذارد. مزایایی که می خواهید با خاموش کردن برنامه های پس زمینه به دست آورید، با استفاده از تنظیمات قوی اندروید به راحتی قابل دستیابی هستند. اندروید یک سیستم عامل عالی و قوی است که برنامه هایی را که در پس زمینه اجرا می شوند، به صورت کامل تحت نظر دارد.

کدام یک از موارد بالا برای شما بیشتر مفید بود؟ اگر مواردی را می دانید که ما ذکر نکردیم، حتما در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1756

به "چرا بستن اپلیکیشن ها در گوشی اندرویدی چندان هم مفید نیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بستن اپلیکیشن ها در گوشی اندرویدی چندان هم مفید نیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید