تفکیک مسافران ورودی به انگلیس که دو نوبت واکسن زده اند

به گزارش مجله نیلوفری، بزرگترین فرودگاه انگلیس (هیترو) در نظر دارد تا در راستای برطرف محدودیت های کرونایی و بازگشت به روال عادی زندگی، خط ویژه ای را برای تفکیک مسافرانی که دو نوبت واکسن ضد کرونا زده اند راه اندازی کند.

تفکیک مسافران ورودی به انگلیس که دو نوبت واکسن زده اند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بر اساس این طرح مسافران قادر خواهند بود تا پیش از عزیمت به سمت انگلیس، تصویر شرایط واکسیناسیون خود را به وسیله تارنمایی که برای این منظور تعبیه شده، بارگزاری و در فرودگاه هیترو از خط ویژه مسافران واکسینه شده عبور نمایند. قرار است این طرح در مرحله نخست برای مسافران دو شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز و ویرجین آتلانتیک آزمایش و در مرحله بعد برای سایر خطوط اجرا گردد.

این تحول درحالی صورت می گیرد که شرکت های گردشگری که از زمان شیوع کرونا دچار کساد شده و به مرحله ورشکستگی رسیده اند، خواهان تسهیل محدودیت های دولت انگلیس برای مسافرانی هستند که از منطقه ها کم خطر به این کشور سفر می نمایند. دولت انگلیس از 17 مه (27 اردیبهشت) محدودیت ها برای سفر های خارجی را آسان کرد تا از خسارت بیشتر صنعت گردشگری که به مرز ورشکستگی رسیده، جلوگیری کند. در قوانین تازه، کشور های دنیا بر اساس اوضاع کرونا به سه دسته سبز، زرد و قرمز تقسیم بندی شده اند.

به این ترتیب مسافرانی که از کشور های قرمز و زرد وارد انگلیس می شوند باید به مدت 10 روز قرنطینه شوند، با این تفاوت که مسافران کشور های قرمز باید در هتل های مورد تائید دولت قرنطینه و هزینه سنگینی را پرداخت نمایند. اما مسافران منطقه ها سبز که تعداد آن ها تا زمان انتشار این خبر بر 12 کشور بالغ می گردد از قرنطینه معاف هستند.

دولت انگلیس میخواهد تا به رغم شیوع افسار گسیخته گونه جهش یافته ویروس کرونا (دلتا)، کمتر از دو هفته دیگر عمده محدودیت های کرونایی را برطرف کند. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دوشنبه گذشته در نشست خبری اعلام نمود که از 19 جولای (28 تیر) عمده محدودیت های کرونایی از پوشیدن ماسک صورت تا رعایت فاصله گذاری اجتماعی اختیاری خواهد شد. بعلاوه مسافران کشور های زرد که دو نوبت واکسن زده اند نیازی به قرنطینه نخواهند داشت. جزئیات این طرح را قرار است گرانت شپس وزیر حمل ونقل انگلیس به زودی اعلام کند.

جان هلند-کای مدیرعامل فرودگاه هیترو می گوید که در زمان حاضر مشکل اصلی این است که به دولت نشان دهیم اسناد شرایط واکسیناسیون مسافران آنالیز می گردد. وی اضافه کرد که آزمایش این فرآیند از این هفته با مسافران دو شرکت بریتیش ایرویز و ویرجین اتلانتیک شروع خواهد شد. مدیرعامل دو شرکت هواپیمایی یادشده هم از شرکت در این طرح استقبال و ابراز اطمینان نموده اند که با موفقیت پشت سر گذاشته خواهد شد.

این درحالیست که کارشناسان بهداشتی همچنان هشدار می دهند که هیچ واکسن ضد کرونا 100 درصد اثربخشی ایجاد نمی کند. آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس به رغم اینکه بالغ بر 45 میلیون نفر واکسینه شده اند، روزانه به 28 هزار نفر رسیده است.

جانسون دوشنبه پیش گفت: احتمالا آمار بیماران روزانه تا 19 جولای به 50 هزار نفر در روز برسد؛ همانطور که پیش بینی می کردیم آمار پذیرش بیماران کرونایی در مراکز درمانی رو به افزایش است و متاسفانه باید خودمان را برای مرگ و میر های بیشتر آماده کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1606

به "تفکیک مسافران ورودی به انگلیس که دو نوبت واکسن زده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفکیک مسافران ورودی به انگلیس که دو نوبت واکسن زده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید