(تصاویر) یکشنبه خونین میانمار

به گزارش مجله نیلوفری، نیرو های امنیتی میانمار روز یکشنبه دست کم 22 معترض ضد کودتا را در یکی از حومه های فقیرنشین و صنعتی شهر یانگون به نام هلینگتایا کشتند.

(تصاویر) یکشنبه خونین میانمار

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، بنا بر اعلام یک انجمن مدافع حقوق زندانیان سیاسی در میانمار، در این روز نیرو های پلیس 16 نفر دیگر را نیز در جریان اعتراضات در دیگر نقاط کشور کشتند و در میانه این درگیری ها، یک نیروی پلیس نیز کشته شده است.

به این ترتیب روز یکشنبه 14 مارس خونین ترین روز اعتراضات میانمار از اول فوریه تا کنون، یعنی از زمان وقوع کودتای نظامی محسوب می گردد.

یکی از خبرنگاران حاضر در محل می گوید: وحشتناک بود. مردم جلوی چشم من گلوله می خوردند و کشته می شدند. چنین چیزی را هرگز نمی توانم فراموش کنم.

رسانه های دولتی میانمار اعلام کردند که در پی حوادث این روز، در منطقه هلینگتایا همچنین دیگر مناطق حومه شهر یانگون حکومت نظامی برقرار شده است.

حوادث مرگبار روز یکشنبه باعث شد شمار کشته شدگان اعتراضات یک ماه و نیم اخیر در میانمار به رقم 126 نفر برسد. بنا بر اعلام انجمن مدافع حقوق زندانیان سیاسی، تا کنون بیش از 2150 نفر نیز توسط نظامیان وابسته به حکومت کودتا بازداشت شده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1393

به "(تصاویر) یکشنبه خونین میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) یکشنبه خونین میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید