لیست کشورهایی که ایرانی ها بدون ویزا می توانند سفر کند

به گزارش مجله نیلوفری، در دنیای امروز بین کشورها و ملل مختلف مرز بندی های گوناگونی صورت گرفته و همین موضوع باعث شده تا زمانی که افراد قصد ورود به یک کشور را دارند، مجبور باشند تا برای وارد شدن به هر کشور اجازه ورود دریافت کرده و سپس وارد خاک هر کشور شوند.

لیست کشورهایی که ایرانی ها بدون ویزا می توانند سفر کند

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به این اجازه ورود ویزا گفته می شود و افراد با توجه به پاسپورت خود، لازم است تا برای ورود به برخی از کشورها اقدام به دریافت ویزا کنند.

به هر میزانی که پاسپورت یک کشور ارزشمند باشد، می توان انتظار داشت که مردم آن کشور بتوانند به راحتی و بدون نیاز به اخذ ویزا به کشورهای مختلف سفر کنند.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با کشورهایی که ایرانیان بدون ویزا می توانند به آن سفر کنند آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

ارزش پاسپورت ایران

متاسفانه در سال های اخیر شاهد کم شدن ارزش پاسپورت ایرانی بوده ایم. برای رخ دادن این اتفاق دلایل بسیار زیادی وجود دارد که آنالیز آن خود نیاز به مطلب جداگانه ای داشته و باید برای آنالیز این علل پارامترهای مختلفی را در نظر گرفت و مورد آنالیز قرار گرفته است، اما به صورت کلی می توان گفت که متاسفانه امروزه پاسپورت ایرانی ارزش آن چنانی ندارد، بدون دریافت ویزا تنها می توان با پاسپورت ایرانی به 42 کشور سفر کرد.

از بین این 42 کشور که ایرانیان تنها با داشتن پاسپورت و بدون نیاز به اخذ ویزا می توانند به آن سفر کنند، 12 کشور به صورت رایگان برای مسافران ایرانی ویزا صادر کرده و 30 کشور دیگر در هنگام ورود به فرودگاه شان برای مسافران ایرانی اقدام به صدور ویزا می کنند.

در ادامه شما را با این کشورها آشنا کرده و بیان می کنیم که ایرانی ها می توانند بدون ویزا به کدام کشورهای دنیا سفر کنند.

کشورهای بدون ویزا برای ایران

همان طور که گفته شد، مسافران و گردشگران ایرانی می توانند تنها با داشتن پاسپورت و بدون نیاز به اخذ ویزا به 12 کشور دنیا سفر کنند.

نکته ای که باید به آن اشاره داشت، این است که سفر بدون ویزا به این کشورها محدودیت زمانی داشته و افراد باید در هنگام سفر، به این محدودیت زمانی توجه کنند.

کشورهای بدون ویزا در آسیا برای ایرانیان

در ادامه به معرفی کشورهای آسیایی که ایرانیان بدون داشتن ویزا می توانند به آنها سفر کنند را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که برای سفر به آن نیازی به اخذ ویزا نیست و مسافران ایرانی می توانند بدون ویزا در این کشور حضور داشته باشند.

شما می توانید با تور ایروان خبرنگاران با ارزان ترین قیمت به ارمنستان سفر کنید.

مالزی

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا بوده و پایتخت آن کوالالامپور است. در بین کشورهای جنوب شرقی آسیا تنها مالزی است که سفر برای ایرانیان به آن نیازی به ویزا ندارد. البته محدودیت زمانی سفر به این کشور 14 روز است.

کشورهای بدون ویزا در اروپا برای ایرانیان

در این بخش از توضیحات در رابطه با لیست کشورهایی که ایرانی ها بدون ویزا می توانند به آن ها سفر کنند به کشورهای اروپایی که چنین امتیازی را برای ایرانیان در نظر گرفته اند خواهیم پرداخت.

شما می توانید با تور مالزی خبرنگاران با ارزان ترین قیمت به این کشور سفر کنید.

ترکیه

همسایه اروپایی ما یعنی کشور ترکیه، یکی دیگر از کشورهایی است که ایرانیان می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به آن سفر کرده و از این کشور بازدید کنند.

در سال های اخیر محبوبیت ترکیه به عنوان یک مقصد گردشگری بین ایرانیان به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. یکی از مهم ترین عوامل رخ دادن این اتفاق آن است که ایرانیان می توانند بدون اخذ ویزا به مدت 90 روز به این کشور سفر کنند.

شما می توانید با تور ترکیه خبرنگاران با ارزان ترین قیمت به این کشور سفر کنید.

گرجستان

گرجستان یکی از کشورهای منطقه قفقاز اوراسیا است. این کشور با دو ترکیه و ارمنستان همسایه بوده و پایتخت آن شهر زیبای تفلیس است.

گرجستان نیز این امکان را برای مسافران و گردشگران ایرانی فراهم کرده تا بتواند بدون نیاز به اخذ ویزا به مدت 45 روز به این کشور سفر کنند.

شما می توانید با تور تفلیس خبرنگاران با ارزان ترین قیمت به کشور گرجستان سفر کنید.

کشورهای بدون ویزا در اقیانوسیه برای ایرانیان

برخی از کشورهای منطقه اقیانوسیه نیز در زمره کشورهایی قرار دارند که افراد ایرانی می توانند بدون دریافت ویزا به این کشورها سفر کنند.

ایالت فدرال میکرونزی

ایالات فدرال میکرونزی یک کشور مستقل در غرب اقیانوس آرام است. این کشور که از سلسله جزایر مختلفی تشکیل شده و این امکان را به گردشگران و مسافران ایرانی می دهد تا بتوانند به مدت 30 روز بدون نیاز به اخذ ویزا وارد خاک آن شوند.

جزایر کوک

یکی دیگر از مجموعه جزایر اقیانوس آرام که به ایرانیان اجازه ورود بدون ویزا می دهد، جزایر کوک است. این مجموعه جزایر ده هزار نفر جمعیت داشته و از بیش از 120 جزیره کوچک تشکیل شده است.

نیووی

نیووی یکی دیگر از کشورهای جزیره ای در اقیانوس آرام جنوبی بوده که مسافران ایرانی بدون نیاز به اخذ ویزا امکان وارد شدن به خاک آن را دارند.

کشورهای بدون ویزا در حوزه دریایی کارائیب برای ایرانیان

منطقه دریای کارائیب یکی از جمله مناطقی است که بسیاری از ایرانیانی که به دنبال طبیعت گردی هستند به کشورهای این منطقه سفر می کنند، در این بین کشورهای مختلفی در این منطقه بدون ویزا به ایرانیان اجازه سفر و اقامت را می دهند که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

دومینیکا

دومینیکا یکی از کشورهای جزیره ای در حوزه دریایی کارائیب است. این کشور به ایرانیان امکان ورود بدون ویزا داده است و شما می توانید مدت 21 روز بدون نیاز به اخذ ویزا وارد خاک این کشور شوید.

هائیتی

هائیتی یکی از کشورهای موجود در حوزه دریایی کارائیب است که 11 میلیون جمعیت داشته و با جمهوری دومینیکن هم مرز است. مسافران و گردشگران ایرانی بدون نیاز به اخذ ویزا می توانند 90 روز در خاک این کشور باشند.

کشورهای بدون ویزا در قاره آمریکا برای ایرانیان

شاید برای بسیاری از افراد تعجب بر انگیز باشد، ولی در قاره آمریکا نیز کشورهایی هستند که به ایرانیان این اجازه را می دهند تا بدون دریافت ویزا به این کشورها سفر کنند، در ادامه به معرفی این کشورها خواهیم پرداخت.

اکوادور

اکوادور در شمال غربی آمریکای جنوبی قرار گرفته است و این کشور نزدیک به 18 میلیون نفر جمعیت داشته و زبان رسمی آن اسپانیایی است. نظام سیاسی اکوادور جمهوری بوده و با توجه به شرایط سیاسی ایرانیان می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به مدت 90 روز وارد خاک اکوادور شوند.

ونزوئلا

ونزوئلا کشور دیگری در قاره آمریکای جنوبی است که به ایرانیان امکان ورود بدون ویزا را داده است. بر اساس قوانین ایرانی ها می توانند به مدت 15 روز بدون نیاز به اخذ ویزا وارد خاک ونزوئلا شده از این کشور بازدید کنند.

بولیوی

بولیوی کشوری است که ورود به آن نیاز به ویزا ندارد و ایرانیان می توانند به راحتی وارد این کشور شوند.

کشورهای ویزای فرودگاهی

علاوه بر موارد گفته شده در بالا که به ایرانیان امکان ورود بدون ویزا را می دهند، برخی از کشورها به نحوی هستند که مسافران و گردشگران ایرانی پس از وارد شدن به فرودگاه های این کشورها می توانند اقدام به اخذ ویزا کنند.

به این دسته از کشورها، کشورهایی با ویزای فرودگاهی یا صدور ویزا به محض ورود می گویند. در ادامه شما را با این کشورها آشنا خواهیم کرد.

ویزای فرودگاهی کشورهای آسیای

کامبوج

نپال

جمهوری آذربایجان

ماکائو

سری لانکا

لبنان

مالدیو

تیمور شرقی

سوریه

ویزای فرودگاهی کشورهای آفریقا

جمهوری بنین

جیبوتی

ماداگاسکار

کیپ ورد

گینه بیسائو

موریتانی

مجمع الجزایر قمر

کنیا

موزامبیک

رواندا

تانزانیا

زیمباوه

سیشل

توگو

اوگاندا

سومالی

ویزای فرودگاهی کشورهای اقیانوسیه

پالائو

ساموآ

تووالو

برای مشاهده و رزرو ارزان ترین بلیط های پرواز برای مقاصد بالا روی عکس زیر کلیک کنید:

کشورهای با ویزای الکترونیک

دسته سوم کشور هایی که فرایند اخذ ویزای آن بسیار آسان است، کشورهایی هستند که مراحل درخواست و صدور ویزا را برای ایرانیان به صورت آنلاین انجام می دهند.

همین موضوع سبب شده تا افرادی که قصد ورود به این کشورها دارند بتوانند با سرعت بسیار زیادی مراحل اخذ ویزا را طی کنند. در ادامه شما را با آن کشورها آشنا کرده و از آن ها نام خواهیم برد.

آنتیگوآ و باربودا

لسوتو

سنت کیتس و نویس

گابن

نیوزلند

سائوتومه و پرنسیپ

کنیا

قطر

زامبیا

دنیاگردیویزاویزا توریستی

منبع: الی گشت
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1195

به "لیست کشورهایی که ایرانی ها بدون ویزا می توانند سفر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست کشورهایی که ایرانی ها بدون ویزا می توانند سفر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید