ترکیه: رئیس جمهور فرانسه عقل خود را از دست داده است

به گزارش مجله نیلوفری، وزارت خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در خصوص اقدامات ترکیه در لیبی، گفت که ماکرون عقل خود را از دست داده است.

ترکیه: رئیس جمهور فرانسه عقل خود را از دست داده است

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه ترکیه اظهارات رئیس جمهور فرانسه در خصوص اقدامات آنکارا در لیبی را محکوم کرد و از او خواست، به مسائل منطقی نگاه کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه امروز سه شنبه در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون گفت: فرانسه با حمایت متمادی خود از نهادها و رژیم های غیر قانونی در لیبی، مسئول اصلی کشیده شدن این کشور به هرج و مرج است. در واقع این فرانسه است که در لیبی بازی خطرناکی می نماید.

رئیس جمهور فرانسه امروز طی اظهاراتی اقدامات ترکیه در لیبی بازی خطرناک خواند و گفت که آنکارا باید از دست از این اقدامات و حمایت از دولت وفاق ملی لیبی بردارد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به این اظهارات ماکرون گفت که تنها تفسیری که می توان از این اظهارات رئیس جمهور فرانسه داشت این است که او عقل خود را از دست داده است.

او ادامه داد: ماکرون اگر حافظه خود را از دست داده و نمی تواند درست فکر کند، باید این نکته را به یاد بیاورد که مسائل فعلی لیبی نتیجه حملات کودتاچی حفتر است که پاریس از او حمایت می نماید. حفتری که حاضر به امضای توافقات مسکو و برلین در خصوص لیبی نشد.

لیبی نزدیک به یک سال است که به عرصه تقابل نیروهای منطقه ای در این کشور تبدیل شده است. فرانسه و محور عربستان سعودی، امارات، مصر، قبرس جنوبی و یونان از ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده شرق لیبی حمایت کردند تا با سیطره بر شهر طرابلس، پایتخت اصلی لیبی، دولت وفاق ملی این کشور به ریاست فایز السراج را ساقط کند.

حفتر و ماکرون

در مقابل ترکیه، قطر و تا حدودی ایتالیا از دولت وفاق ملی حمایت سیاسی و تسلیحاتی کردند. این محور در توجیه این اقدامات خود، به قطعنامه شورای امنیت و خروجی مذاکرات جریان های سیاسی لیبی در صُخیرات مغرب (سال 2015) استناد می نمایند که با نظارت سازمان ملل منجر به تشکیل دولت وفاق ملی شد.

اردوغان و السراج

حمایت های نظامی ترکیه و اقتصادی و رسانه های قطر از دولت وفاق ملی، باعث شده است که ارتش تحت امر این دولت، بعد از نزدیک به یک سال دفاع از خود در برابر ارتش حفتر، به موقعیت هجومی تغییر موضع داده و توانسته است نیروهای حفتر را تا دروازه های شهر سرت در مرکز لیبی و پایگاه هوایی الجفره در جنوب شرقی عقب براند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 957

به "ترکیه: رئیس جمهور فرانسه عقل خود را از دست داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: رئیس جمهور فرانسه عقل خود را از دست داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید