ترشی ترب و هویج؛ یک چاشنی خوشمزه

به گزارش مجله نیلوفری، یکی از محبوب ترین چاشنی ها در کنار انواع غذا های ایرانی، ترشی است و ترشی ترب و هویج شاید یکی از معروف ترین ها نباشد، اما از خوشمزه ترین هاست.

ترشی ترب و هویج؛ یک چاشنی خوشمزه

به گزارش خبرنگاران به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان

مواد لازم برای تهیه ترشی ترب و هویج

هویج متوسط پنج عدد

ترب عظیم دو عدد

شکر یک فنجان و چهار قاشق چای خوری

نمک دو قاشق چای خوری

سرکه سفید دو و نیم فنجان

آب گرم دو فنجان

برای تهیه ترشی ترب و هویج ابتدا باید ترب و هویج را بشویید. پوست آن ها را بگیرید و سپس به شکل رشته های دراز و نازک، آن ها را برش دهید. بهتر است طول هر رشته حدود پنج سانتی متر باشد.

رشته های هویج و ترب را در یک کاسه عظیم بریزید. چهار قاشق چای خوری شکر و دو قاشق چای خوری نمک را به کاسه اضافه کنید. سپس با دست مواد را خوب مخلوط کنید تا نمک و شکر به خورد رشته ها برود. این کار را حدود سه دقیقه ادامه دهید تا مواد در دستان تان کمی نرم گردد. اگر بتوانید یک رشته از ترب را بدون شکستن خم کنید، یعنی کار را درست انجام داده و دیگر احتیاج نیست که با دست مواد را ترکیب کنید؛ بنابراین اگر رشته ها آماده شدند، آن ها را کنار بگذاریدحالارشته های ترب و هویج که نرم شده اند را در آبکش ریخته و با آب خنک خوب بشویید و آبکشی کنیید یک کاسه عظیم بردارید و یک فنجان شکر را همراه با دو و نیم فنجان سرکه سفید و دو فنجان آب گرم به آن اضافه کنید. سپس مواد را آنقدر بهم بزنید تا شکر خوب حل گردد

ظرف شیشه ای که می خواهید در آن ترشی بریزید را بردارید. رشته های ترب و هویج را داخل آن ریخته و سپس مایه شکر و سرکه را به آن اضافه کنید. این مایه باید روی رشته ها را بپوشاند. درب شیشه را بسته و آن را در یخچال بگذارید. این ترشی حداقل باید یک شب در یخچال بماند تا بتوانید آن را بخورید. حالا ترشی ترب و هویج شما آماده است. نوش جان.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1270

به "ترشی ترب و هویج؛ یک چاشنی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترشی ترب و هویج؛ یک چاشنی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید