تاکید معاون البرهان بر تقویت روابط با اتیوپی در اولین سفر از زمان کودتای سودان

به گزارش مجله نیلوفری، خبرگزاری خبرنگاران-نخست وزیر اتیوپی در ملاقات با معاون رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان که به آدیس آبابا رفته، با وی درباره منطقه مود منازعه الفشقه و پرونده سد النهضه مصاحبه کرد.

تاکید معاون البرهان بر تقویت روابط با اتیوپی در اولین سفر از زمان کودتای سودان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، محمد حمدان دقلو، معاون رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان در سفری دو روزه، شنبه وارد اتیوپی شد. این نخستین سفر یک مسئول سودانی به خارج از این کشور از زمان کودتای عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش در 15 اکتبر گذشته است.

محمد حمدان دقلو در ملاقات با ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی در آدیس آبابا بر تقویت و توسعه روابط بین دو کشور تاکید نمود.

بعلاوه دقلو در این ملاقات که در مقر وزارت دفاع اتیوپی با حضور آبراهام بلای، وزیر دفاع اتیوپی و جمال آل الشیخ، سفیر سودان در آدیس آبابا برگزار گردید، بر تعمیق و استحکام روابط تاریخی بین سودان و اتیوپی تاکید نمود.

در این ملاقات، چندی از مهمترین مسائل در روابط دوجانبه، بعلاوه امور منطقه ای و بین المللی مورد توجه مشترک مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

در این ملاقات بعلاوه اختلافات بین دو کشور از جمله بر سر منطقه مورد مناقشه الفشقه و سد النهضه مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

ارتش سودان از زمان اعلام استقرار خود در اراضی مورد مناقشه الفشقه در نوامبر 2020، نبردهای شدیدی را با نیروهای اتیوپی و گروه های حامی آن ها شروع نموده است.

روابط بین سودان و اتیوپی از زمان اجرای عملیات آزادسازی منطقه الفشقه تحت کنترل اتیوپی از سال 1995 شاهد تنش بی وقفه است و این تنش ها به علت اختلافات بر سر مذاکرات سد النهضه اتیوپی افزایش یافته است.

یکی دیگر از اختلافات بین دو کشور بر سر سد النهضه می باشد که نزدیک به 10 سال است که روابط اتیوپی و سودان را تحت شعاع قرار داده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1849

به "تاکید معاون البرهان بر تقویت روابط با اتیوپی در اولین سفر از زمان کودتای سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید معاون البرهان بر تقویت روابط با اتیوپی در اولین سفر از زمان کودتای سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید