16 تا از برترین رستوران های استانبول

به گزارش مجله نیلوفری، هیچ کجای زمین مانند استانبول نیست. این شهر ترکیه به عنوان نقطه ای که خاورمیانه، اروپا و آسیا را به هم می رساند، به همان مقدار پر جنب و جوش است، با فرهنگ های متنوع که در کنار یکدیگر به زندگی ادامه می دهند. این تنوع به برترین وجه در غذاهای استانبول نمایان می گردد و رستوران های این شهر جزو برترین های دنیا هستند. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، با راهنمای مجله گردشگری خبرنگاران درباره برترین رستوران های استانبول برای انواع سلیقه ها همراه باشید.

16 تا از برترین رستوران های استانبول

راهنمای برترین رستوران های استانبول

مهم نیست که در پی چه نوع غذایی هستید، حتما می توانید آن را در استانبول پیدا کنید. برای کسانی که وقت ندارند در پی یک وعده سریع هستند، چرخ دستی های غذای خیابانی شگفت انگیز وجود دارد، و برای وعده های غذایی بزرگ تر، کباب خانه ها و رستوران های استانبول بی نظیر هستند. به لطف موقعیت ساحلی این شهر، غذاهای دریایی در استانبول به طرز شگفت انگیزی تازه هستند، در حالی که مانند بقیه نقاط ترکیه، غذاهای گیاهی نیز توجه زیادی را به خود جلب می نمایند.

برترین رستوران های گیاهی استانبول

ترکیه به عنوان خانه کباب دنیا تبلیغ می گردد. اما واقعیت این است که ترکیه دارای غذاهای بسیار متنوع و غنی است که می تواند هر سلیقه ای را تامین کند. ترکیه در بین 10 کشور برتر از نظر بیشترین مصرف سبزیجات برای هر نفر در دنیا قرار گرفته است. بیشتر غذاهای سنتی ترکی همگی دارای نسخه zeytinyağlı (روغن زیتون) هستند که معمولا بدون گوشت درست می شوند. اگر در پی برترین رستوران های استانبول برای گیاه خواران هستید، این قسمت از راهنما مخصوص شماست. بعضی از این رستوران ها گزینه های گیاهخواری را به عنوان حسن نیت ارائه می دهند و بعضی دیگر به شدت مخالف استثمار حیوانات هستند.

Lokanta Kru

در این رستوران زیبا رنگ سبز تیره در مرکز توجه قرار می گیرد. بالای یک پیانو یک تخته سیاه سبزرنگ وجود دارد که منو رستوران را آنجا پیدا خواهید کرد. این رستوران حال و هوای رویایی دارد. با امتحان کردن غذاهای این رستوران احساس می کنید این نوع طعم را فقط می توان با قرن ها تجربه در آشپزخانه ایجاد کرد. با این حال، این نتیجه کوشش یک سرآشپز جوان است که غذاهای گوشتی را با گزینه های گیاهی سرو می نماید.

آدرس: Teşvikiye, Avukat, Av. Süreyya Ağaoğlu Sk. No:13, 34360 Şişli/Istanbul

Vegan Community Kitchen

میان کنیسه ای خیره نماینده و پارکی مجذوب کننده، Vegan Community Kitchen حس بازگشت به مهمانانش القا می نماید. این رستوران که یکی از برترین رستوران های استانبول هم به شمار می رود، هر روز از ساعت 11 صبح تا 9 شب باز است.

غذاهای موجود در منوی همواره در حال تغییر رستوران، از صفر به وسیله یک میزبان مهربان و دوست داشتنی تهیه می شوند. این غذاخوری دنج حال و هوای خانوادگی دارد.. اگر علاقه داشته باشید می توانید با سرآشپز صحبت کنید. سرآشپز با راضیی در خصوص غذاها و ترکیبات به شما شرح می دهد. پیشنهاد می کنیم لاماجون های گیاهی و کیک شکلاتی فوق العاده این رستوران را امتحان کنید.

آدرس: Ayvansaray, Lavanta Sk. No:14, 34087 Fatih/İstanbul

Basta! Neo Bistro

اینجا بدون شک یکی از برترین رستوران های استانبول است با یک سرآشپز واقعی اما بدون تکبر. سر و صدای خیابان اصلی می تواند کمی آزاردهنده باشد، اما غذاهای خوشمزه همه چیز را جبران می نمایند.

Derin و Kaan بنیانگذاران برند Basta هستند. این دو سرآشپز تجربه کار در رستوران های دارای ستاره میشلن را دارند. تلفیق تخصص خارجی با طعم های آناتولی، این رستوران را متولد نموده است. اینجا ممکن است در مقایسه با یک رستوران گیاهی میانه کمی گران باشد. با این حال، با در نظر گرفتن تجربه فوق العاده ای که ارائه می گردد، قطعا ارزش را دارد.

آدرس: Caddebostan, Operatör Cemil Topuzlu Cd. 40/2, 34728 Kadıköy/İstanbul

Mahatma Café

غذاخوردن در این رستوران از برترین رستوران های استانبول تجربه ای است که باید امتحان کنید. حتی ممکن است گوشتخواران هم به این رستوران حسادت نمایند. این رستورا شبیهن جشنواره رنگ هند هولی رنگارنگ است. حتی بشقاب ها هم دوست داشتنی هستند. این مکان برای رها کردن کودک درون تان عالی است.

غذاهای تلفیقی رستوران 100٪ وگان هستند. یک رویکرد خوشمزه برای پخت و پز، و رنگ خیره نماینده غذاها در این رستوران بسیار مجذوب کننده است. اگر وسوسه شده اید که طعم صبحانه ها یا شیرینی های معروف ترکی را بچشید، اما بیش از حد وگان هستید و نمی توانید آن ها را امتحان کنید، این رستوران جای شماست.

آدرس: Rasimpaşa, Rasimpaşa Mah. Prof.Dr, Macit Erbudak Sk. No:50/A, 34716 Kadıköy/İstanbul

برترین رستوران های ایرانی استانبول

برای امتحان کردن برترین رستوران های ایرانی استانبول آماده اید؟ غذاهای ایرانی یکی از برترین انتخاب هایی است که می توانید در برنامه ریزی سفرتان به استانبول داشته باشید.

استفاده از لیموترش و زعفران، تهیه ترکیب های خوشمزه از گوشت و میوه، برنج پخته شده به روش ایرانی و مهمان نوازی خیره نماینده، ویژگی های منحصر به فرد رستوران های ایرانی در استانبول هستند. غذاهای ایرانی با چاشنی و بافت و طعم لطیف، در بسیاری موارد برای گردشگرانی که از استانبول دیدن می نمایند، برترین انتخاب خواهند بود.

رستوران ریحون

مواد اولیه مورد استفاده برای طبخ غذاها در این رستوران از ایران آورده می شوند و با هنر دستان آشپزهای ایرانی به غذاهای لذیذ تبدیل می شوند. ریحون یک رستوران ایرانی در سمت بی اوغلو استانبول است، در کنار دبیرستان گالاتاسرای. برای کسانی که دوست دارند یک رستوران ایرانی را در کشف نمایند که در رده برترین رستوران های استانبول قرار می گیرد، می توانند ریحون را امتحان نمایند.

این رستوران نه تنها با غذاها بلکه با تزئینات زیبای خود فرهنگ ایرانی را منعکس می نماید. در حالی که با موسیقی ایرانی در حال صرف غذا هستید، می توانید برای مدتی باز هم حال و هوای ایران را تجربه کنید.

پیشنهاد می کنیم قورمه سبزی ریحون را حتما امتحان کنید. اینجا می توانید گزینه های گیاهی واقعاً خوشمزه ای هم پیدا کنید. خدمات و سرویس هم خوب است و کارکنان بسیار مودب هستند. قیمت ها هم به نظر منصفانه هستند. اگر می خواهید با یک مهمان خارجی در استانبول برای اولین بار غذاهای ایرانی را تجربه کنید، ریحون یکی از برترین رستوران ها برای آغاز است.

آدرس: Tomtom, Yeni Çarşı Cd. No:26, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

رستوران سفیر

رستوران ایرانی سفیر یک گزینه عالی برای کسانی است که در پی یک تجربه غذاخوری منحصر به فرد و اصیل ایرانی در استانبول هستند. سرآشپز نظری مدیریت رستوران را بر عهده دارد و تخصص او در غذای ایرانی با طعم های بی نظیر مشهود است. این رستوران به استفاده از تازه ترین، طبیعی ترین و محلی ترین مواد اولیه که با دقت انتخاب و با استفاده از دستورالعمل های سنتی و روش های پخت و پز اصیل تهیه شده اند، افتخار می نماید. مهمانان می توانند از غذاهای متنوعی که نشان دهنده غنای فرهنگی ایران است لذت ببرند و کارکنان همواره از پذیرایی سنتی از مهمانان شان راضی هستند.

آدرس: Merkez, Abide-i Hürriyet Cd no: 171, 34384 Şişli/İstanbul, Türkiye

رستوران سودی

رستوران سودی یک گزینه عالی برای تجربه غذاهای ایرانی و از برترین رستوران های استانبول است. خانم سودابه به طور کلی از مهمانان خود با خوشمزه ترین غذاهای اصیل ایرانی پذیرایی می نماید.

سودی یک رستوران ایرانی در آتاشهیر استانبول است، جایی که با وعده های غذایی سخاوت مندانه و خدمات محبت آمیز اش شما را دوباره عاشق غذاهای ایرانی می نماید. منوی گسترده رستوران برای سلیقه های مختلف در روزهای هفته با غذاهای خاص ایرانی ممکن است شما را شگفت زده کند. در کنار رستوران های کبابی استانبول پیشنهاد کنیم رستوران سودی را هم امتحان کنید.

آدرس: Ataşehir Atatürk Mahallesi Atapark Caddesi Trendist Dükkan B12 No:21, 34758 Ataşehir/İstanbul, Türkiye

برترین رستوران های فست فود استانبول

فست فودهای زنجیره ای در استانبول بیش از هر زمان دیگری محبوب شده اند. گزینه های زیادی برای فست فودهای زنجیره ای سالم وجود دارد. ارزش این را دارد که گزینه های فست فود به سبک غربی را کنار بگذارید و به جای آن رستوران های فست فود ترکیه را امتحان کنید.

نادیده نام های آشنا مانند مک دونالدز، کی اف سی، و پیتزا هات نخواهد بود، اما جایگزین های محلی هم می توانند گزینه های جایگزین بسیار ارزشمندی باشند.

Durumzade

اینجا یکی از معروف ترین رستوران های فست فود استانبول است که در آن نان تازه پخته شده، انواع سبزیجات تازه، و غذاهای لذیذ طبخ شده از محصولات گوشتی مانند مرغ و بره را خواهید یافت.

آدرس: Hüseyinağa, Kamer Hatun Cd. 26/A, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

Rainbow Cafe & Restaurant

کافه و رستوران رنگین کمان سال هاست که در استانبول فعالیت دارد. با این حال، هنوز هم در بین مردم محلی استانبول و گردشگران مورد استقبال قرار گرفته و از محبوبیت آن کاسته نشده است. این رستوران های زنجیره ای فست فود غذاهای سنتی ترکی را سرو می نماید که برای هر نوع ذائقه فست فود مناسب است.

آدرس: نقاط مختلف استانبول

Yildiz Bufe

ییلدیز بوفه که در استانبول واقع شده است، بزرگ ترین رستوران نان دنیا است و نان لذیذ در منوی این رستوران به همراه سایر غذاهای سنتی و فست فود ترکی موجود است.

آدرس: Mahmutpaşa, Yıldız Büfe, Hacı Küçük Camii Sk., 34120 Fatih/İstanbul, Türkiye

Karadeniz Doner

کارادنیز دونر در استانبول ترکیه قرار گرفته است و غذاهای لذیذ دونر کباب سرو می نماید. اینجا یکی از برترین رستوران های استانبول است که در حال حاضر بیش از 25 سال سابقه دارد و از محبوبیتش به این زودی ها کاسته نخواهد شد.

آدرس: Sinanpaşa, Mumcu Bakkal Sokağı No:6, 34353 Beşiktaş/İstanbul, Türkiye

Falafel House

فلافل هاوس یک فست فود زنجیره ای است که متخصص در سرو غذاهای فلافل برای مشتریان در سراسر ترکیه است. اگر تا به حال غذای خوشمزه فلافل را در استانبول امتحان ننموده اید، اکنون فرصتی عالی برای این کار در خانه فلافل خواهید داشت. این رستوران در بسیاری از نقاط مختلف استانبول از جمله در سراسر پل بسفر و بعلاوه در سمت آناتولی شعبه دارند.

آدرس: مکان های مختلف در استانبول

Potatoes

Potatoes که در سمت آسیایی پل بسفر واقع شده است، یکی از محبوب ترین فست فودهای زنجیره ای ترکیه در استانبول است. اینجا انواع فست فود و سیب زمینی و انواع غذاهای ترکی از جمله پیراسا (پیتزای ترکی) و نان تازه را سرو می نمایند. اینجا معمولا شلوغ است اما سرویس رستوران سریع و بدون نقص ارائه می گردد. پس اگر در خیابان استقلال مشغول گردش و خرید هستید، می توانید خستگی تان را با صرف یک وعده غذای با کیفیت در این رستوران در کنید.

آدرس: Tomtom, İstiklal Cd. no: 185/A, 34443 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

برترین رستوران های استانبول با منظره بسفر

بسفر یک تنگه طبیعی باریک و یک آبراه مهم بین المللی است که در شمال غربی ترکیه واقع شده است. اخیراً به آن بوغاز یا کارادنیز بوغازی هم می گویند. می توانید در سفرتان به استانبول با کشتی های دنتور، اوراسیا، یا شهیر هاتلاری ، یک تور خودراهنما در سواحل اروپا، یا برای استراحت در چای خانه ها یا رستوران های کنار سواحل بسفر را تجربه کنید. بعضی از برترین رستوران های استانبول در امتداد این تنگه واقع شده اند.

رستوران ها، کافه ها و بارهای سنتی ترکی که غذاها و نوشیدنی های اصیل را سرو می نمایند، با چشم اندازهای منحصر به فرد و شگفت انگیز از بسفر یک تجربه غذاخوری کم نظیر را نوید می دهند.

Sunset Grill & Bar

این رستوران واقع در بالای تپه در محله مجلل اولوس، منظره ای دیدنیی از بسفر، پل و خط ساحلی آسیا را به شما ارائه می دهد. اینجا در طبخ و تهیه برترین استیک های کبابی در استانبول و غذاهای مختلف ترکی تخصص دارند.

Sunset Grill & Bar دارای ناهار خوری بزرگ در فضای داخلی و خارجی با دکوراسیون ماندگار و یک بار مجزا در فضای داخلی و خارجی است و از دوشنبه تا شنبه از ظهر تا 15:00 برای ناهار و همه روزه از 7:00 بعد از ظهر تا نیمه شب برای شام باز است.

آدرس: Kuruçeşme Mahallesi Ulus Park, Yol Sokağı No:2, 34345 Beşiktaş/Istanbul

Turk Art Terrace Restaurant

اینجا شما می توانید در یکی از برترین رستوران های استانبول در حالی که در حال گذراندن وقت و لذت بردن از غذاهای خوشمزه ترکی، عثمانی و دریایی هستید، از منظره 360 منظره مجذوب کننده بسفور، جزایر پرنس، ایاصوفیه، مسجد آبی و دریای مرمره هم بهره مند شوید.

رستوران فضایی رمانتیک و صمیمی با خدمات عالی و محبت آمیز دارد. طیف گسترده ای از نوشیدنی ها و بعلاوه غذاهای دریایی، غذاهای مدیترانه، و گزینه های گیاهی و انتخاب های بدون گلوتن وجود دارند

آدرس: Cankurtaran, Tevkifhane Sk. No:12, 34122 Fatih/Istanbul

Panoramic Restaurant & Café

رستوران پانورامیک که در طبقه هفتم هتل آدامار قرار گرفته است، منظره ای زیبا از شهر استانبول و تنگه بسفر را ارائه می دهد. اینجا با صرف یک وعده غذایی به سبک ناب عثمانی، می توانید گنبد ایاصوفیه، مناره های مسجد آبی، کاخ توپکاپی، و جزایر پرنس را هم دیدن کنید. بسفروس و دریای مرمره هم با تمام عظمت و زیبایی شان در منظره شما قرار خواهند داشت.

اینجا می توانید از غذاهای عالی آناتولی و خدمات نفیس با مواد اولیه با بالاترین کیفیت مطابق با دستورالعمل های سنتی لذت ببرید. در این رستوران سبزیجات تازه و سالم، گوشت و سایر مواد را به برترین شکل از بازار منطقه انتخاب می نمایند تا برای مهمانان شان در یکی از برترین رستوران استانبول غذاهای خاص درست نمایند.

آدرس: Alemdar, Yerebatan Cd. No:37, 34110 Fatih/İstanbul

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2187

به "16 تا از برترین رستوران های استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 تا از برترین رستوران های استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید