تامین آب زراعی بیش از 40 هزار هکتار از شالیزارها با ساماندهی آبندان ها

به گزارش مجله نیلوفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت : با اجرایی شدن طرح ساماندهی آبندان ها آب زراعی بیش از 40 هزار هکتار از شالیزارها تامین می گردد.

تامین آب زراعی بیش از 40 هزار هکتار از شالیزارها با ساماندهی آبندان ها

به گزارش خبرنگار از ، علی درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: بر اساس مطالعات میدانی 877 پهنه آب بندان در استان وجود دارد که با اعتبار 44 میلیارد تومانی سهم دولت از منابع ملی و 44 میلیارد تومان از منابع استانی می توان بخشی از آبندان ها را احیا و بازسازی کرد و موجب افزایش ذخیره آب به حجم 300 میلیون مترمکعب در استان است .

او به انعقاد تفاهم نامه بین 3 استان های شمالی و وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی 2 هزار و 750 هکتار از آب بندان های گیلان اشاره نمود و اضافه نمود: با اجرایی شدن طرح ساماندهی این آبندان ها آب زراعی بیش از 40 هزار هکتار شالیزار تامین می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه، هدف ساماندهی آب بندان های استان های شمالی جمع آوری آب های سطحی در فصول پر باران است، گفت: حدود 25 درصد از کل بارندگی سالانه در فصول زراعی و 75 درصد آن در فصول غیر زراعی است.

علی درجانی اضافه نمود: از آبندان ها علاوه بر تامین آب کشاورزی می توان برای فعالیت های مالی و ایجاد فرصت های اشتغالزایی مانند پرورش ماهی، گردشگری و ورزش های آبی استفاده کرد.

او در ادامه توضیح داد: بیشترین آب بندان موجود در گیلان در سطح شهرستان آستانه اشرفیه با 24 درصد و کمترین مساحت آب بندان ها در شهرستان رودبار با 0،4 درصد است.

انتهای پیغام / ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 453

به "تامین آب زراعی بیش از 40 هزار هکتار از شالیزارها با ساماندهی آبندان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین آب زراعی بیش از 40 هزار هکتار از شالیزارها با ساماندهی آبندان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید