بازپرسی از رئیس مجمع ملی فرانسه به اتهام فساد

به گزارش مجله نیلوفری، ریچارد فراند رئیس مجمع ملی فرانسه و متحد نزدیک امانوئل ماکرون، رسما به فساد متهم و بازپرسی شده است.

بازپرسی از رئیس مجمع ملی فرانسه به اتهام فساد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دبیرکل حزب جمهوری پیشرو فرانسه که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور این کشور است، در اولین سالگرد ریاستش بر مجمع ملی این کشور به فساد متهم شده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، درگیری رئیس مجمع ملی فرانسه در یک پرونده فساد مربوط به او، همسر سابق و نامزد کنونی اش سبب شده که رسما علیه وی یک پرونده قضایی تشکیل گردد.

مجمع ملی به همراه مجلس سنای فرانسه، مجلس این کشور را تشکیل می دهند. در ادبیات رایج سیاسی، مجمع ملی را مجلس سفلا و سنا را مجلس علیا هم می خوانند.

21 شهریور 1397 ریچارد فراند دبیرکل حزب جمهوری پیشرو فرانسه که امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور، موسس و رهبر آن است، رئیس مجمع ملی فرانسه شد، اما از سال 2017 جنجال ها درباره سوءاستفاده او از نفوذش برای دادن قراردادها به اعضای خانواده و فامیل بازی هایش خبرساز شده بود.

بنا بر گزارش رسانه ها، روز چهارشنبه (دیروز) از این متحد نزدیک ماکرون درباره اتهام های فساد در رابطه با او، همسر سابقش و نامزد کنونی اش، بازپرسی انجام شده و روند تحقیقات درباره این پرونده رسما شروع شده است.

طبق قوانین فرانسه، اینکه فردی رسما تحت تحقیقات قرار بگیرد، بدان معنا است که شواهد و مدارکی جدی در مورد دست داشتن او در یک جرم وجود دارد.

از فراند در سال 2017 هم به اتهام فامیل بازی در زمان ریاستش بر یک شرکت بیمه در شهر بریتانی فرانسه تحقیقاتی انجام شده بود.

دادستانی فرانسه بیان کرد، گزارش هایی وجود دارد که حاکی از آن است فراند در زمان ریاستش بر این شرکت بیمه از نفوذش برای دادن قراردادهایی به دو زن (همسر سابقش و سپس نامزد کنونی اش) استفاده کرد. او همچنین از بودجه شرکت بیمه به نامزدش برای اجاره یک شرکت وام داده است.

دولت امانوئل ماکرون به دنبال شروع رسمی تحقیقات قضایی درباره پرونده فراند، حدس ها درباره احتمال استعفای او از ریاست مجمع ملی را رد نموده است.

یکی دیگر از موضوعاتی جنجال درست نموده است، اقدام فراند 57 ساله در استخدام پسر نامزدش به عنوان دستیار مجلسی خود در مجمع ملی فرانسه است.

اواخر تیرماه بود که یکی دیگر از روسای مجمع ملی فرانسه و نزدیکان ماکرون، به سوءاستفاده از اموال دولتی متهم شده بود.

فرانسوا دو روگی که از 2017 تا 2018 رئیس مجمع ملی مجلس سفلی فرانسه و از سال 2018 وزیر محیط زیست بوده در نهایت به دلیل این پرونده مجبور به استعفا شد. (جزئیات بیشتر)

دو روگی در زمان ریاست بر مجمع ملی فرانسه، پول های هنگفتی از محل اموال عمومی برای میهمانی های پر زرق و برق، خریدن شام های اعیانی و نوسازی های پر هزینه محل سکونت خود صرف نموده بود.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 249

به "بازپرسی از رئیس مجمع ملی فرانسه به اتهام فساد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازپرسی از رئیس مجمع ملی فرانسه به اتهام فساد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید