انهدام اهداف در آب های دوردست توسط پهباد سیمرغ

به گزارش مجله نیلوفری، پهپاد تمام ایرانی سیمرغ در رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش با استفاده از بمب های هوشمند و نقطه زن، اهداف خود را در آب های دور دست مورد حمله و اصابت قرار داد.

انهدام اهداف در آب های دوردست توسط پهباد سیمرغ

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، از روابط عمومی ارتش، در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش، پهپاد بومی سیمرغ نیروی دریایی ارتش با استفاده از بمب های هوشمند و نقطه زن سدید، اهداف خود در آب های دوردست را مورد حمله و اصابت قرار داد. در این مرحله از رزمایش پهپاد سیمرغ با پرواز از پایگاه مبدا و طی مسافت بیش از هزار کیلومتر پیروز به هدف قرار دادن یک فروند شناور سطحی در آب های دوردست با استفاده از بمب های هوشمند و نقطه زن سدید شد.

براساس این گزارش، پهپاد رزمی سیمرغ با برد بلند عملیاتی و مداومت پروازی 24 ساعت که قابلیت اجرای عملیات های مختلفی از جمله گشت، شناسایی، اجرای عملیات رزمی و جنگال را دارد، آذرماه سال 1398 با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش به منطقه سوم دریایی نبوت نداجا در کنارک ملحق شد.

شلیک پیروز موشک زیرسطح به سطح از زیر دریایی

همچنین در این رزمایش، زیردریایی کلاس غدیر با پیروزیت یک فروند موشک کروز زیرسطح به سطح را علیه هدف شناوری شلیک کرد. این موشک زیرسطحی قابلیت نصب بر روی هرنوع زیردریایی را دارد و امروز این موشک در مراحل فراوری انبوه قرار گرفته و همه زیردریایی های ارتش به این موشک مجهز خواهند شد.

موشک زیرسطح، دست بلندی را برای نیروی دریایی در زیر سطح ایجاد می نماید و علیه دشمن یک توان کوبنده و جدی است. برد این موشک در آینده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد نمود. علاوه بر زیردریایی های کلاس غدیر، زیردریایی تمام ایرانی فاتح نیز قابلیت شلیک موشک کروز ضد کشتی را دارد.

موشک نصب شده بر روی زیردریایی فاتح، نسل جدیدی از موشک نصر است که در پروژه جاسک2 به نتیجه رسیده و با نمونه های گذشته موشک کروز نصر از لحاظ بُرد و قدرت انهدام نیز تفاوت هایی دارد.

4151/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1075

به "انهدام اهداف در آب های دوردست توسط پهباد سیمرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام اهداف در آب های دوردست توسط پهباد سیمرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید