اتحادیه اروپا بلاروس را به تحریم های بیشتر تهدید کرد

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، اتحادیه اروپا مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری بلاروس که باعث شد الکساندر لوکاشنکو برای ششمین دوره پیاپی بر مسند ریاست جمهوری این کشور تکیه بزند، نه آزادانه برگزار شده و نه عادلانه بوده است.

اتحادیه اروپا بلاروس را به تحریم های بیشتر تهدید کرد

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

پس از سرانجام انتخابات یکشنبه گذشته، کمیسیون انتخابات بلاروس گفت الکساندر لوکاشنکو با کسب 80.2 درصد آرا، پیروز این انتخابات بوده است. انتشار این خبر اعتراضات گسترده ای را در سراسر بلاروس در پی داشت که تا به امروز دست کم یک کشته برجای گذاشته و 200 معترض نیز بازداشت شده اند.

به همین دلیل، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه ای به نمایندگی از کشورهای عضو تهدید کرد که این اتحادیه تدابیری را در قبال افرادی که عامل این خشونت واضح، دستگیری های غیرمجاز و جعل نتایج انتخابات هستند، اتخاذ خواهد نمود.

در ادامه بیانیه بورل آمده است: در دوران کارزار انتخاباتی، مردم بلاروس بارها تمایل خود را برای ایجاد تغییرات دموکراتیک در این کشور نشان داده اند اما در مقابل، مقامات دولتی اقدام به اعمال خشونت های نامناسب و غیرقابل قبول کردند.

اورزلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا نیز در این باره گفت: مردم بلاروس شایسته زندگی بهتری هستند. او خواهان آزادی شهروندانی شد که در جریان این اعتراضات دستگیر شده اند.

یک روز پیش از اعلام موضوع کمیسیون اروپا، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز ضمن ابراز شک و تردید درباره مشروعیت پیروزی الکساندر لوکاشنکو در این انتخابات، گفت که اتحادیه اروپا باید در تصمیم اخیر خود درباره لغو تحریم های بلاروس تجدیدنظر کند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با استناد به نشانه هایی از پیشرفت حاکمیت قانون در بلاروس، بر سر لغو بخش هایی از تحریم های این کشور موافقت نموده بودند. این تحریم ها چند شرکت تسلیحاتی را که رابطه نزدیکی با دولت بلاروس داشتند هدف قرار داده بود و علاوه بر وضع ممنوعیت سفر برای 170 نفر، دارایی های آنها را نیز مسدود نموده بود.

قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر روزهای 27 و 28 آگوست (6 و 7 شهریور) در برلین تشکیل جلسه دهند و پیش نویس جدیدی را در موضوع اتخاذ تدابیر مشترک علیه لوکاشنکو تهیه نمایند. انتظار می رود این پیش نویس در جریان نشست 24 سپتامبر (3 مهر) سران اتحادیه اروپا در بروکسل به تصویب برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1024

به "اتحادیه اروپا بلاروس را به تحریم های بیشتر تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا بلاروس را به تحریم های بیشتر تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید