آموزش تعمیر فرورفتگی مبل و معرفی ابزار موردنیاز

به گزارش مجله نیلوفری، یکی از مسائل رایج مبلمان که به مرور زمان و استفاده مکرر از مبل ها ایجاد می گردد، فرورفتگی و دفرمه شدن آن ها است. بسیاری از افراد گمان می نمایند که مبل ها در چنین وضعیتی دیگر قابل ترمیم نیستند؛ در حالی که اینطور نیست! امروزه با استفاده از ابزار مناسب و با تعمیر فرورفتگی مبل می توانید مبلمان خود را مثل روز اول نو کنید.

آموزش تعمیر فرورفتگی مبل و معرفی ابزار موردنیاز

البته در ابتدا باید علت فرورفتگی مبل را بدانید تا به وسیله تعمیرات مبل، تعویض پارچه، ترمیم پایه های شکسته، تعمیر ترک خوردگی ها و سوراخ ها و… بتوانید حس راحتی را به مبل ها برگردانید.

یادتان باشد که تعمیر فرورفتگی مبل برای جلوگیری از تخریب بیش تر این وسیله اهمیت دارد؛ زیرا مبلمان به عنوان یکی از مهم ترین عناصر دکوراسیون داخلی می تواند ظاهر کلی اتاق را زشت نشان داده و باعث خستگی یا بدن درد در هنگام استفاده گردد. در این مطلب همراه ما باشید تا راه های تعمیر فرورفتگی مبل را آنالیز کنیم.

نکات کلیدی

  • ابتدا علت دقیق فرورفتگی مبل را تشخیص دهید تا با تعمیر یا تعویض قطعات موردنظر مشکل برطرف گردد.
  • قبل از تعمیر مبل آن را تمیز کنید و مطمئن شوید که پارچه یا اسفنج مبل خشک باشد.
  • برای تعمیر فرورفتگی مبل و جلوگیری از ایجاد خسارت حتما از یک فرد متخصص در تعمیر مبل یاری بگیرید.
  • بعد از تعمیر، یک برنامه ریزی درست برای تمیز و سالم نگه داشتن مبل ها داشته باشید.

چرا مبل دچار فرورفتگی می گردد؟

تعمیر فرورفتگی مبل باعث می گردد این وسیله زیبایی و کارایی اولیه خود را به دست بیاورد؛ اما سوال اینجاست که اصلا چرا مبل دچار فرورفتگی می گردد؟

یکی از دلایل اصلی این اتفاق، استفاده طولانی مدت و روزانه از مبل است. با نشستن های طولانی مدت به علت فشرده شدن مواد داخل مبل، این وسیله دچار فرورفتگی می گردد. البته جنس پارچه و کیفیت مواد استفاده شده در داخل مبل ها هم اهمیت زیادی دارد.

اگر فوم، اسفنج و کوسن ها از جنس مقاوم و باکیفیتی تهیه شده باشند، آن وقت مبل ها دیرتر دچار فرورفتگی می شوند. نتیجه استفاده از فریم های ضعیف و نامناسب، فرسودگی، خمیدگی و شکستگی متریال به کار رفته در ساخت مبل است.

به طور کلی برطرف فرورفتگی مبل برای آن دسته از مبل هایی که به علت قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت، تحمل اشیای سنگین و نشستن افراد سنگین وزن دچار خرابی شده اند، ضروری است.

چه ابزار هایی برای تعمیر فرورفتگی مبل نیاز داریم؟

برای تعمیر فرورفتگی مبل ضروری است که ابزار و تجهیزات خاصی در اختیار داشته باشید. توصیه می کنیم اگر آشنایی با مراحل تعمیر مبل ندارید، از تعمیرکار حرفه ای تعمیرات مبل یاری بگیرید؛ زیرا ممکن است پس از صرف هزینه و تحمل زحمت بسیار، ظاهر مبلمان شما رضایت بخش نگردد. در اینصورت مجبور خواهید شد که برای تعمیرات مجدد، هزینه مضاعفی صرف کنید.

مشاهده هزینه تعمیرات مبل در خبرنگاران !

با توجه به نوع مبل و شدت فرورفتگی ایجادشده، برای تعمیر این وسیله به ابزار های زیر نیاز داریم:

ابزار های پایه

  • چکش نجاری برای کوبیدن و فیکس کردن
  • کاتر و قیچی برای برش پارچه، اسفنج و مواد دیگر
  • پیچ گوشتی برای سفت یا باز کردن پیچ ها
  • گیره یا سنجاق قفلی برای نگه داشتن اسفنج یا پارچه در حین کار

مواد تعمیر و ترمیم

  • کیت ترمیم مبل چرم برای ترمیم هرگونه خراش و پارگی
  • چسب مخصوص مبلمان برای تعمیر فرورفتگی پارچه، اسفنج و بخش های چوبی

متریال مورد استفاده

  • فوم یا اسفنج برای تعمیر فرورفتگی مبل و پرکردن بخش های تکیه گاه و نشیمن
  • الیاف پلی استر برای افزایش حجم پشتی ها و کوسن های مبل

چگونه فرورفتگی مبل را درست کنیم؟

اگر فصد تعمیر فرورفتگی مبل در خانه را دارید، ابتدا لوازم موردنیاز را تهیه کنید و سپس با توجه به مقدار خرابی و فرورفتگی مبل ها تعمیرات را آغاز کنید. به عنوان نمونه تعمیرات مبلمان سلطنتی در منزل نیاز به ابزار خاص و ظرافت و دقت زیادی دارد که ضروری است کاملا با این مورد آشنایی داشته باشید.

برای تعمیر فرورفتگی مبل حتما لازم نیست که کارهای بسیار تخصصی انجام گردد. یادگیری چند ترفند کاربردی هم گاهی اوقات به مقدار تعمیرات تخصصی، موثر است.

برای مثال اگر فوم یا اسفنج مبل دچار فرورفتگی شده است، استفاده از دستگاه بخار نقش خیلی مهمی در برطرف کردن آن دارد.

اگر پارچه از جای خود خارج شده باشد، آن وقت برای تعمیر به دستگاه مخصوص رویه کوبی نیاز است. یکی از کارهای حساس این مرحله، برش پارچه برای رویه کوبی و تعویض رویه مبل است که باید با دقت مقدار گیری گردد.

گاهی فرورفتگی مبل به علت ضعف ساختار داخلی مبل ایجاد می گردد. در این شرایط برای تعمیر اصولی حتما باید قطعات فرسوده عوض گردد.

تعمیر فرورفتگی مبل در کارگاه

تعمیر فرورفتگی مبل در کارگاه بسیار تخصصی است. به همین علت به تجهیزات خاصی نیاز دارد و با روش های ساده خانگی فرق دارد. تعمیرکار با توجه به جنس مبل و مقدار فرورفتگی، قسمت های شکسته یا آسیب دیده را تعمیر می نماید.

  • تعمیرکار در ابتدا مبل را به دقت برش داده و آن را به طور کامل از هرگونه آلودگی یا گرد و غبار پاک می نماید.
  • سپس با استفاده از چسب مخصوص قسمت های آسیب دیده را ترمیم می نماید.
  • در نهایت با تعمیر پریدگی چوب مبل ضربه خورده، ترک خوردگی ها و شکستگی های مبل را تعمیر می نماید.
  • در صورت نیاز می توانید با رنگ آمیزی و رویه کوبی، ظاهر مبلمان خود را کاملا نو کنید.

بیشتر بخوانید: روش ساخت کلاف مبل راحتی [نحوه تشخیص کیفیت]

تعمیر فرورفتگی مبل در انواع مختلف

تعمیر فرورفتگی مبل به جنس پارچه و نوع متریال به کار رفته در آن بستگی دارد. البته سبک طراحی مبل هم در انتخاب روش تعمیر این وسیله تاثیر می گذارد. برای مثال تعمیر فرورفتگی مبل با تشک جدا و نشیمن ثابت به شکل زیر انجام می گردد:

مبل با تشک جدا

تعمیر فرورفتگی های مبل با تشک جدا راحت تر است. در این نوع مبل بخش های مختلف از هم جدا شده و به صورت تخصصی تعمیر می شوند. معمولا برای تعمیر مبل هایی که تشک جدا دارند، فنر ها یا چوب های شکسته را عوض می نمایند.

مبل با نشیمن ثابت

برای تعمیر مبل هایی که نشیمن ثابت دارند باید قاب مبل، تعمیر یا پارچه بخش نشیمن، برش داده گردد تا فوم و اسفنج داخل آن را تقویت نمایند. این کار به علت نیاز به تجهیزات و ابزارآلات خاص باید به وسیله یک تعمیرکار انجام گردد.

تعمیرات مبل با خبرنگاران

هزینه تعمیر فرورفتگی مبل چقدر است؟

تعمیر فرورفتگی مبلمان به مقدار خرابی ها، ترک ها و شکستگی های آن بستگی دارد. هر چه گودی و فرورفتگی مبل بیش تر باشد، تعمیر آن هم تخصصی تر است. به طور کلی با توجه به اینکه فرورفتگی مبل چقدر است و برای تعمیر از چه ابزار ها و تجهیزاتی استفاده شده، هزینه تعمیر فرورفتگی مبل بیش تر می گردد.

سخن پایانی

فرورفتگی مبل یکی از متداول ترین مشکلاتی است که به علت قرار گیری در معرض رطوبت، نشستن های طولانی مدت، ترک خوردگی یا شکستگی چوب و… برای مبلمان ایجاد می گردد. با توجه به اینکه برای تعمیر مبلمان به ابزارآلات و تجهیزات خاصی نیاز است، پیشنهاد می دهیم برای تعمیر فرورفتگی مبل در منزل از یک تعمیرکار مجرب یاری بگیرید تا دوباره مبلمان خود را مثل روز اول تحویل بگیرید!

ثبت سفارش تعمیرات مبل

ثبت سفارش تعمیرات مبل

منبع: آچاره
انتشار: 4 مرداد 1403 بروزرسانی: 4 مرداد 1403 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2183

به "آموزش تعمیر فرورفتگی مبل و معرفی ابزار موردنیاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تعمیر فرورفتگی مبل و معرفی ابزار موردنیاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید