آخرین نظرسنجی ها و پیش بینی های انتخاباتی؛ اعداد و ارقام به نفع بایدن، پیش بینی ها به نفع ترامپ

به گزارش مجله نیلوفری، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهوری آمریکا از مردم در چهار ایالت این کشور خواست در رأی گیری پیش از موعد شرکت نمایند.

آخرین نظرسنجی ها و پیش بینی های انتخاباتی؛ اعداد و ارقام به نفع بایدن، پیش بینی ها به نفع ترامپ

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ارسال پیامی در صفحه توئیتر خود خطاب به آمریکایی ها نوشت: تا زمانیکه من رئیس جمهور باشم، اوضاع نبراسکا، میشیگان، مینه سوتا و اوهایو دوباره بهبود خواهد یافت و بهتر از هر زمان دیگری در گذشته خواهد شد!

ترامپ افزود، مراکز رأی گیری پیش از موعد امروز در این ایالت های عظیم بسته می گردد و ما احتیاج داریم که شما بیرون بروید و رأی دهید!

تا روز دوشنبه شمار افرادی که رای خود را پیش از تاریخ سوم نوامبر در صندوق های رای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انداخته اند نزدیک به94میلیون نفر حکایت دارند.

تنها یک روز مانده به سرانجام فعالیت های انتخاباتی، میزان آراء پیش از موعد در انتخابات 2020 آمریکا در حدود 65 درصد کل آرا ریخته شده به صندوق در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است.

این رکورد بی سابقه در آراء پیش از موعد، نشان از رقابت فشرده دو نامزد حزب جمهوریخواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.

رویترز در همین رابطه در گزارشی می نویسد: در مورد افزایش شمار افرادی که رای خود را پیش از موعد به صندوق ها می اندازند یک احتمال می تواند با شیوع ویروس کرونا و نگرانی از تجمع در حوزه انتخابیه در روز انتخابات مرتبط باشد. به همین دلیل تعداد بیشتری از رای دهندگان، رای خود را زودتر به صندوق ها انداخته یا پُست می نمایند.

آخرین نظرسنجی های انتخاباتی در آمریکا

یک روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020، نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد که تا امروز دوشنبه 12آبان ماه، جو بایدن نامزد حزب دموکرات انتخابات رئیس جمهوری آمریکا، بیش از 7 و دو دهم درصد از دونالد ترامپ، رقیب جمهوری خواه خود پیشی گرفته است.

بر اساس گزارش موسسه نظرسنجی ریل کلیر پولیتیکس (RealClearPolitics) که روزانه آمار کلیه نظرسنجی های اجرا شده رسانه های آمریکا درباره انتخابات این کشور و میانگین آن ها را ارائه می نماید گزارش داد بایدن با 51.1 درصد امتیاز از ترامپ با 43.9 درصد پیش است.

رسانه های معتبر آمریکا هم در نظرسنجی های جداگانه از پیشتازی جوبایدن نسبت به دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 خبر می دهند.

بر اساس نظرسنجی های موسسه اکونومیست (The Economist) بایدن 52 درصد و ترامپ 42 درصد، پایگاه خبری هیل (The Hill) بایدن 47 درصد و ترامپ 40 درصد، موسسه (Reuters) بایدن 52 درصد و ترامپ 40 درصد، شبکه خبری سی ان بی سی (CNBC) بایدن 52 درصد و ترامپ42 درصد، شبکه خبری ان بی سی (NBC News) بایدن 53 درصد و ترامپ 39 درصد، موسسه محافظه کار راسموسن (Rasmussen Reports) بایدن 51 درصد و ترامپ 43 درصد، موسسه منموته (Monmouth) بایدن 50 درصد و ترامپ 45 درصد، دانشگاه هاروارد (Harvard University) بایدن 54 درصد و ترامپ 44 درصد، موسسه کالج امرسون (Emerson) بایدن 48 درصد و ترامپ 44 درصد و شبکه خبری ان بی سی (ABC News) بایدن 54 درصد و ترامپ 44 درصد، را نشان می دهد.

نتایج نظرسنجی ها در آمریکا در حالی گویای برتری نسبی جو بایدن است که دونالد ترامپ بار ها تاکید نموده که اعتقادی به نتایج این نظرسنجی ها ندارد. او حتی این را هم گفته که آمار نظرسنجی ها جعلی است. به اعتقاد ترامپ جمهوری خواستار در نظرسنجی ها شرکت نمی نمایند.

ارزیابی نظرسنجی ها در هشت ایالت کلیدی آمریکا

جو بایدن در نظرسنجی های ملی برای انتخابات ریاست جمهوری از ترامپ جلوتر است، اما این امر پیروزی وی را در انتخابات تضمین نمی نماید.

گاردین نوشت: جو بایدن در نظرسنجی های ملی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ترامپ جلوتر است، اما این امر پیروزی وی را در انتخابات تضمین نمی نماید.

روزنامه گاردین در گزارشی به قلم اشلی کِرک، پابلو گوتیرز، فرانک هولی جونز، و جوویک آدولف در پایگاه اینترنتی خود نوشت: در حالی که تنها چند روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، گاردین تازه ترین نظرسنجی را در هشت ایالتی که در نتیجه انتخابات مشخص نماینده است، دنبال می نماید.

جو بایدن در نظرسنجی های ملی برای انتخابات ریاست جمهوری از دونالد ترامپ جلوتر است. اما این امر پیروزی وی را در انتخابات تضمین نمی نماید. هیلاری کلینتون هم تقریباً در تمام طول مبارزه انتخاباتی، در این نظرسنجی ها با اختلاف زیاد، جلوتر از ترامپ بود.

با توجه به اینکه سیستم رای دهی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برای هر ایالت، تعدادی آراء الکترال در نظر می گیرد، که (به استثنای نبراسکا و مین) صرف نظر از اختلاف آراء دو نامزد، به نامزد پیروز در ایالت تعلق می گیرد، احتمالاً تعداد انگشت شماری از ایالت هایی که رقابت ها در آن تنگاتنگ است، نتیجه انتخابات را مشخص خواهد نمود و هدف کوشش های شدید نامزد ها قرار می گیرد.

گاردین هر روز میانگین 14 روزه نظرسنجی ها را در ایالت های مزبور پیگیری می نماید. ما برای اینکه ببینیم رقابت ها در ایالت های مشخص نماینده چطور پیش می رود، شش ایالت از هشت ایالتی که رویشان متمرکز شدیم، ایالت هایی بودند که پس از حمایت از باراک اوباما در سال 2012، در انتخابات 2016 ناگهان به ترامپ روی آوردند. آریزونا و کارولینای شمالی هم به این دلیل به این فهرست اضافه شدند که شاید بتوانند سرنخ هایی درباره تغییر چشم انداز انتخاباتی به ما دهند. این دو ایالت ممکن است سال جاری جز ایالت های جدیدی باشند که رقابت ها در آن ها تنگاتنگ است. باید مطلع باشیم که در نظرسنجی های سال 2016 - به ویژه در بعضی از ایالت هایی که رقابت ها در آن تنگاتنگ بود- تعداد حامیان ترامپ بسیار کمتر از آنچه که بود، اعلام شد. با وجود اطمینان هایی که داده شد، ما مطمئن نیستیم آن ها این آمار را اصلاح نموده باشند.

به علاوه، شاید آن ها میزان حمایت از حزب دموکرات را بیش از رقم واقعی اعلام نمایند (یعنی تعداد افرادی که ممکن است بگویند به بایدن رای خواهند داد، بیشتر از افرادی است که واقعاً این کار را می نمایند.)

بر اساس میانگین نظرسنجی ها، در سطح ملی، بایدن از ترامپ جلوتر است. با اینکه نظرسنجی های ملی، شاخص مناسبی برای پی بردن به این نیست که ایالت های مشخص نماینده چگونه نتیجه انتخابات را تغییر خواهند داد، جلوتر بودن بایدن از ترامپ با اختلاف زیاد در سطح ملی، می تواند سرنخی درباره نحوه پیش رفتن این رقابت ها باشد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه شنبه، سوم نوامبر 2020 برگزار می گردد.

مسلمانان آمریکا به جوبایدن رای می دهند

مسلمانان آمریکا در مخالفت با سیاست های اسلام هراسانه دونالد ترامپ، با حضور در مراکز رای گیری زودهنگام انتخابات به وسیله پست به جو بایدن رای می دهند.

خبرگزاری آناتولی در مقاله ای با عنوان رای دهندگان مسلمان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده رساندن صدای خود هستند به قلم اسلام دوغرو نوشت: مسلمانان آمریکا علیرغم اینکه جامعه اقلیتی هستند، در ایالات حساس از توان مشخص سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 برخوردارند. مسلمانان آمریکا تا کنون تا این حد شانس ایفای نقش موثر در اختیار نداشته اند. در ایالات میشگان، آریزونا، جورجیا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی جمعیت مسلمان در ایلات شناور swing states در موقعیت کلیدی مشخص سرنوشت انتخابات قرار دارند. رای دهندگان مسلمان آمریکا بعد از انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا و اجرای سیاست های ضد مسلمانان، مطلع تر شده و در موقعیت مشخص موازنه قوا در انتخابات قرار گرفته اند.

بنا به پیش بینی مرکز تحقیقات Pew در سال 2017 میلادی، در آمریکا سه میلیون و 450 هزار مسلمان زندگی می نمایند. جمعیت مسلمان آمریکا 1.1 درصد جمعیت کل آمریکاست. در سال 2040 جمعیت مسلمان آمریکا بعد از مسیحیان به دومین جمعیت پر نفوذ آمریکا تبدیل خواهند شد و جمعیت یهودی را پشت سر خواهد گذاشت. در ایالت میشگان 270 هزار مسلمان زندگی می نماید و 2.75 درصد جمعیت این ایالت را تشکیل می دهند و رای سر به سر جوبایدن و ترامپ را می توانند در صندوق رای تغییر دهند.

در انتخابات مقدماتی ایالت میشگان در سال 2016 میلادی مسلمانان برای مقابله با هیلاری کلینتون به سناتور برنی ساندرز رای دادند. در همان انتخابات دونالد ترامپ با 0.23 درصد در میشگان برنده شد. مسلمانان قبلا معتقد بودند رای دادن، تاثیری بر سرنوشت خود و آمریکا ندارد. اما اکنون به توان تغییر سرنوشت خود مطلع شده اند. بدین سبب مسلمانان آمریکا در انتخابات محلی، ایالتی و فدرال شرکت نموده و رای داده و یا نامزد می شوند.

مرکز سیاست مهاجران آمریکا The U.S. Immigration Policy Center وابسته به دانشگاه کالیفرنیا در فصل تابستان نظر سنجی برگزار کرد. در این نظر سنجی، قدرت جامعه مسلمانان در ایالت آریزونا و جورجیا که ایالات چرخشی در رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، نشان داده شده است. تام کی ونگ Tom K. Wong کارشناس USIPC تاکید نمود که جامعه مسلمان دارای حق رای، در انتخابات محلی با صد ها رای خود نتایج انتخابات را مشخص نموده و تغییر می دهند. مسلمانان مانند سایر جوامع اقلیتی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 نقش مشخص نماینده دارند. در هریک از ایالات آریزونا و جورجیا حدود 60 هزار مسلمان ساکن است. در این ایالات که آرا جوبایدن و دونالد ترامپ سربه سر و نزدیک به هم واقع شده است، آرای مسلمانان معادلات را به راحتی تغییر خواهند داد. بنا به قانون نظام انتخابات آمریکا، اصل نامزدی که یک رای بیشترکسب کند، آرای همه ایالت را در اختیار خود می گیرد درج شده است. کسی که در ایالتی یک رای بیشتر از نامزد دیگر کسب کند، هیئت انتخاب نماینده ایالت/ الکترال کالج را نیز در اختیار خود می گیرد.

ایالت فلوریدا که یکی از ایالات حساس و مشخص نماینده در انتخابات است، 150 هزار مسلمان ثبت نام نموده برای رای دادن ساکن است. با توجه به اینکه در مسابقه انتخاباتی الگور دموکرات و جورج بوش جمهوری خواه، تفاوت رای تنها 537 رای بود، نقش مهم آراء مسلمانان بهتر درک می گردد.

پنسیلوانیا نیز یکی از ایالات حساس آمریکا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکاست. در این ایالت 128 هزار مسلمان دارای حق رای ثبت شده زندگی می نمایند. ترامپ در انتخابات 2016 میلادی در این ایالت با 44 هزار رای اضافی هیلاری کلینتون دموکرات را شکست داد و پیروز شد. بنا به آمار منابع محلی در کارولینای شمالی دارای 15 هیئت انتخاب نماینده، 30 هزار مسلمان دارای حق رای ساکن هستند.

شورای روابط آمریکا و اسلام (CAIR) که عظیمترین سازمان مردم سالار مسلمان آمریکاست، اعلام نموده است که 71 درصد مسلمانان آمریکا در سوم نوامبر به جوبایدن رای خواهند داد. شورای روابط آمریکا و اسلام بعد از مناظره انتخاباتی ترامپ جمهوری خواه و بایدن دموکرات در 29 سپتامبر 2020 میلادی در اوهایو، نظرسنجی انجام داد. بنا به نتایج نظر سنجی تنها 18 درصد مسلمانان به دونالد ترامپ رای خواهند داد. 89 درصد مسلمانان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد و تنها 11 درصد هنور تصمیم نگرفته اند.

نماینده جمهوری خواه: ترامپ پیروز انتخابات است

رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا، پیش بینی کرد که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز خواهد شد.

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز پیش بینی کرد که این حزب، اکثریت مجلس نمایندگان را به دست خواهد آورد و اکثریت سنا را هم حفظ خواهد نمود و حزب جمهوریخواه همچنین در کاخ سفید باقی خواهد ماند.

مک کارتی افزود: جمهوریخواستار چه در رای گیری زودهنگام و چه در رای گیری در روز سه شنبه به صورت گسترده مشارکت خواهند کرد، آن ها می خواهند رای خودشان را به صندوق بیندازند، همه باید به پای صندوق های رای بیایند و موضوع مهمتر فقط رای دادن به رئیس جمهور نیست، بلکه به نمایندگان دو مجلس نمایندگان و سنا هم هست.

آمار و ارقام به نفع دونالد ترامپ نیست، اما پیروزی او احتمال دارد

شبکه خبری فرانس 24 گزارش داد، آمار و ارقام به نفع دونالد ترامپ نیست، اما پیروزی وی احتمال دارد.

مَتیو مَبَن (Mathieu Mabin) خبرنگار شبکه فرانس 24 در گزارشی اعلام نمود، آمار و ارقامی که در آمریکا منتشر می گردد، به نفع دونالد ترامپ نیست، اما پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا احتمال دارد؛ هر چند وی می داند که ممکن است همه چیز در آخرین ساعات گردهمایی های انتخاباتی تغییر کند.

خبرنگار شبکه فرانس 24 افزود، در حالی که کمتر از 48 ساعت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا باقی مانده است، دو نامزد ریاست جمهوری کوشش می نمایند رأی دهندگانی را که هنوز رأی نداده اند، متقاعد نمایند. دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواستار پنج گردهمایی انتخاباتی در پنج ایالت مختلف دارد در حالی که جو بایدن، نامزد دموکرات ها بر روی ایالت پنسیلوانیا تمرکز نموده است.

مَتیو مَبَن در گزارش خود از واشنگتن گفت: دونالد ترامپ به ایالت های فوریدا، جورجیا، کارولینای شمالی، اوهایو و میشیگان رفت؛ اما سفر روز یکشنبه وی بسیار مؤثر بود و آشکارا ایالت هایی را هدف داد که می توانند نقش متفاوتی در این انتخابات ایفا نمایند.

خبرنگار شبکه فرانس 24 افزود، به نظر می رسد تحلیلگرانی که از هفته ها پیش پیروزی قطعی جو بایدن را پیش بینی نموده بودند، در ساعات اخیر اندکی میانه رو تر شده اند؛ چرا که سناریویی وجود دارد که از پیروزی ترامپ خبر می داد،این سناریو با پیروزی جمهوریخواستار در فلوریدا شروع می گردد و تا ایالت های دیگر ادامه دارد. پیروزی ترامپ احتمال دارد؛ خود ترامپ هم این موضوع را می داند. این را هم می داند که ممکن است همه چیز در آخرین ساعات گردهمایی های انتخاباتی تغییر کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1161

به "آخرین نظرسنجی ها و پیش بینی های انتخاباتی؛ اعداد و ارقام به نفع بایدن، پیش بینی ها به نفع ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین نظرسنجی ها و پیش بینی های انتخاباتی؛ اعداد و ارقام به نفع بایدن، پیش بینی ها به نفع ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید