9 توصیه مهم حاجی میرزایی به مدیران مدارس

به گزارش مجله نیلوفری، تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش در گفت وگوی مستقیم با مدیران مدارس شهر تهران، توصیه های نه گانه ای را به مدیران مدارس ارائه کرد و گفت مدیران مراقب سلامت روانی و جسمی دانش آموزان باشند.

9 توصیه مهم حاجی میرزایی به مدیران مدارس

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در گفت وگوی مستقیم با مدیران مدارس شهر تهران که به صورت ویدئو اجلاس و در بستر شبکه شاد برگزار گردید، با تبریک فرارسیدن حلول ماه رمضان، اظهار کرد: رمضان کلاس درس خداوند و طراحی پروردگار برای تربیت انسان و خروجی آن تقواست.

وی با تقدیر از کوشش های سخت کوشانه فرهنگیان در شرایط کرونایی، اضافه نمود: در این شرایط، فرهنگیان مأموریت خود را به خوبی انجام دادند و اجازه اخلال در فرآیند آموزشی را ندادند.

وی با اشاره به شیوع کرونا، ادامه داد: این بیماری عادات و رویه های قبلی را به چالش کشیده است و با واردکردن ما به عرصه های جدید؛ توانمندی های ما را مورد محک قرار داده است؛ نحوه برخورد جامعه با این پدیده، ظرفیت ها را تعیین می نماید این که در این شرایط چگونه می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، موضوع بسیار با اهمیتی است.

عضو کابینه تدبیر و امید، پدیده کرونا را در یک صدسال اخیر بی سابقه دانست و اظهار کرد: کرونا باوجود همه مشکلاتی که به همراه داشت، همه جامعه را در معرض آزمون قرارداد و موجب شد تا همه افراد جامعه توانمندی های خود را بسنجند، بنابراین در این شرایط باید درک درستی از وظایف داشته باشیم و بتوانیم به خوبی به وظیفه خود عمل کنیم.

وی توضیح داد: پیشنهاد می کنم در ابتدا، این رویداد را به خوبی درک کنید و برای ارائه خلاقیت ها کوشش کنید. دوم، شبکه ارتباطی و تعامل ها را تقویت کنید؛ قبلاً همه ارتباط ها به وسیله محیط مدارس بود، اما وقتی حضور دانش آموزان در مدرسه ممنوع می گردد به این معنی است که شبکه ارتباطی دچار مشکل شده است؛ بنابراین در این شرایط، مدیری پیروز است که همان ارتباطی که در فضای حقیقی برقرار بوده را در فضای مجازی ادامه بدهد، پس اگر مدیر و معلمی با دانش آموزانش مرتبط نباشد شبکه ارتباطی اش دچار اخلال می گردد.

حاجی میرزایی ادامه داد: توصیه سوم من این است که مدیران مدارس از وجود ارتباط بین اجزای شبکه آموزشی اطمینان حاصل نمایند. کرونا نه تنها مأموریت ما را کم نکرد، بلکه آن را افزایش و پیچیده تر کرد. توصیه چهارم این است که اجازه ندهیم حتی یک دانش آموز از چرخه آموزش خارج گردد، بنابراین مدیر پیروز کسی است که اگر هزار دانش آموز دارد، از شرایط همه آن ها با خبر باشد.

وی آگاهی مدیر مدرسه از توانایی های معلمان در شرایط جدید و کوشش برای افزایش و تقویت مهارت معلمان را به عنوان توصیه پنجم مطرح و اظهار کرد: توصیه ششم تقویت، بیش ازپیش ارتباط و پیوند مدرسه با خانواده ها است؛ درگذشته دانش آموزان در دید معلم و مدیر قرار داشتند اما امروز دانش آموز، کاملاً در اختیار والدین است، بنابراین مدیر مدرسه با برقراری ارتباط قوی با خانواده ها باید آن ها را در امر آموزش مشارکت دهد و پیوند مدرسه و خانواده باید به درستی برقرار باشد تا آموزش دانش آموزان آسیب نبیند.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: توصیه هفتم، مستندسازی تجربیات و تبادل آن است، معلمان باید تجارب خود را ثبت نمایند و آن ها را به اشترک بگذرند و دائماً باهم در ارتباط باشند، چراکه تجارب معلمان، دارایی ها و سرمایه های مدارس هستند که باید همیشه حفظ شوند.

وی ادامه داد: اطمینان مدیر از سلامت روانی و جسمی دانش آموزان توصیه هشتم من به مدیران است. اجرای طرح کوچ در مدارس به همین دلیل است، آموزش وپرورش در شرایط کرونا، نه تنها اجازه نداد پدیده چاقی افزایش یابد بلکه با کوشش های اجرا شده پیروز شد 3 درصد از چاقی دانش آموزان را کاهش دهد و این نشانه زنده و پویا بودن مدرسه در دوران کرونا است.

عضو کابینه تدبیر و امید، با اشاره به غربالگری بیش از یک میلیون دانش آموز و سنجش نوآموزان به همین میزان، اظهار کرد: روزانه بیش از 800 هزار ارتباط در شاد داریم، مطمئناً این روزها تمام می گردد اما یادگیری هایی که در این دوره رخ داده همچنان در آینده ماندگار خواهد بود، این که در شرایط سخت کرونا بر باز بودن مدرسه تأکیدداریم به این علت است که معتقدیم انسجام و پیوند اجزای آموزش باید برقرار باشد.

وی سخن گفتن با مدیران مدارس را یکی از نشانه های پویایی و خلاق بودن نظام تعلیم و تربیت در دوران کرونا برشمرد و اعلام کرد: مدرسه پیروز، مدرسه ای است که حتی یک دانش آموزش آن از آموزش محروم نگردد و به جای تابلویی که معمولاً در بیرون مدرسه با مضمون این دانش آموزان در کنکور حائز رتبه برتر شدند؛ داشته باشد، مضمون پیغام ها به سمتی حرکت کند که بیانگر این فهم باشند که؛ در این مدرسه حتی یک دانش آموز از آموزش محروم نشد و مدرسه به این موضوع افتخار کند.

حاجی میرزایی گفت: هم اکنون در یک سوم سرانجامی سال تحصیلی قرار داریم، این دوره، دوره بسیار مهمی است، آخرین توصیه من این است که مدیران کوشش نمایند آزمون ها به خوبی و با بهترین روش برگزار گردد و اجازه ندهند دانش آموزان با افت تحصیلی روبرو شوند.

وی در سرانجام توضیح داد: باوجود مدیران متعهد و انقلابی مطمناَ افت تحصیلی اتفاق نخواهد افتاد و مدیران زحمتکش ما مراقب سلامت روانی و جسمی دانش آموزان هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1466

به "9 توصیه مهم حاجی میرزایی به مدیران مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 توصیه مهم حاجی میرزایی به مدیران مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید