5 علت برای سفر به ازبکستان

به گزارش مجله نیلوفری، دلایل سفر به ازبکستان

ازبکستان که در قلب آسیای مرکزی واقع شده است، موزه ای برای جاده ابریشم باستانی بوده و کشوری است که گذشته مربوط به شوروی خود را رها نموده و در حال کوشش برای توسعه جایگاه خود در دنیا مدرن است. می خواهیم از دلایلی بگوییم که شما را علاقمند به سفر به ازبکستان می نماید، خبرنگاران را همراهی کنید.

5 علت برای سفر به ازبکستان

1.تاشکند بین المللی

ریشه تاشکند به بیش از دو هزار سال پیش برمی گردد، اما امروزه این شهر با خیابان های زیبای پر از درخت، مجسمه های بزرگ، فضای سبز، مراکز خرید، موزه ها، و ساختمان هایی با معماری خیره نماینده خود حس دلپذیری به بازدید نمایندگان می دهد.

2.گنجینه های یونسکو

به طور رسمی، چهار سایت یونسکو در اینجا وجود دارند اما از آنجائی که هر کدام در یک شهر قدیمی واقع هستند، می توانید به بسیاری از آنها با پرداخت ارز ازبکستان مراجعه کنید. از مراکز تاریخی بخارا و شهر سبز مثل قلعه ایجان خیوه و سمرقند تماشا کنید.

3.کاشی کاری های خیره نماینده

تزیین بیشتر مساجد، در داخل و خارج، شامل کاشی کاری های مهم با ترکیبی از طرح های هندسی و خوشنویسی، گل های ظریف، و موزاییک های ارائه نماینده نمای لوله ای شکل با رنگ های آبی، سفید، سبز و فیروزه ای می گردد. آنچه مجموعه هنر کاشی ازبکستان را مجزا می نماید ترسیم گاه به گاه حیوانات و پرندگان است چون مصرف چنین موجوداتی به طور کلی در اسلام، ممنوع است.

4.پلو و شیشلک

نان با شکل ها و میزان هخای مختلف همراه با شیشلک بزرگ، لذیذ و زغالی - نوعی کباب برگ، از بره یا گوسفند، روی سیخ های بزرگ کباب، سپس پلو، برنج مخصوص با هویج پخته شده، پیاز، و تکه های گوشت گوسفند، سرو می شوند. ازبک ها هم می دانند چگونه سالادی خوب را تهیه نمایند که متشکل از چند گوجه فرنگی گرم و بادمجان و یا به سبک ساده یونانی باشد.

5.گردشی بدون شلوغی و ازدحام

محبوبیت ازبکستان بدون شک در بالاترین رتبه است و یافتن علتش ساده می باشد. پاسخ، لذت بردن از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی بی شمار آن است در حالی که این کشور، هنوز هم نسبتا عاری از جمعیت می باشد - همین حالا، زمان رفتن به این کشور است.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1884

به "5 علت برای سفر به ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت برای سفر به ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید