کلنِ آلمان، شهری مدرن با قدمتی باستانی!

به گزارش مجله نیلوفری، شهر کلن در آلمان | Cologne

کلن یکی از زیباترین شهرهای کشور آلمان است که چه از لحاظ تاریخی و چه از لحاظ فرهنگی و اقتصادی در زمره مهم ترین شهرهای نه تنها این کشور بلکه در سرتاسر اروپا است. اگر روزی روزگاری مقصدتان به اروپا خورد و خواستید لیستی از بهترین شهرهایی که می توانید آن ها را بگردید را تهیه کنید، می توانید کلن را نیز در مابین آن ها بگنجانید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، شهر کلن در آلمان را مورد بررسی قرار دهیم.

کلنِ آلمان، شهری مدرن با قدمتی باستانی!

تاریخچه شهر کلن در آلمان

یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور بسیار بزرگ و صنعتی آلمان شهر کلن است که با توجه به اسناد تاریخی در سال 38 قبل از میلاد مسیح از طریق رومی ها ساخته شده است. این شهر در ابتدا یک شهر رومی بوده است و قرار نبوده که روزی یکی از بزرگ ترین شهرهای اروپایی گردد.

نام شهر کلن از نام کولنیا کلائودیا آرا آگریپیننسیوم که امپراتریس وقت روم بوده است گرفته شده است. این شهر با این نام سختش روزی پر تردد ترین شهر اروپایی بوده است که در راستا جاده های بازرگانی بسیاری قرار گرفته بوده است و سهم بسیار زیادی از معاملات در قاره اروپا را داشته است.

رومیان شرقی که همان بیزانسیان بودند نیز پس از غلبه بر روم غربی، مسیحیت را از جنگ های خود به دیار خود آورده بودند به زور شمشیر به جای آیین های دیگری که وجود داشت در شهر کلن رواج دادند و این شهر را تبدیل به قطب مسیحیت در شمال اروپا کردند. این شهر به قدری در راس امور مسیحیت صاحب قدرت بود که یکی از بزرگ ترین کلیساهای سراسر اروپا در آن ساخته شد.

کلن یکی از زیباترین شهرهای اروپایی بوده و هست البته، در تاریخ 30 ماه مه 1942 میلادی و در اواخر جنگ جهانی دوم متفقین شهر کلن در آلمان را برای دفعات بسیار زیادی بمباران کردند و آن را به ویرانه ای تبدیل کردند که از آن شهر قدیم امروزه تنها بخشی از آثار به خصوص آن پابرجا مانده است. همچنین توجه داشته باشید که کولون نام فرانسوی این شهر است که در زبان انگلیسی امروز نیز به همین نام کلن توسعه پیدا کرده است. جالب است بدانید که این شهر در طول تاریخ در رقابتی دائمی با شهر دوسلدورف، مرکز استان نوردراین و وستفالن بوده و هست.

همه چیز درباره شهر کلن در آلمان

شهر کلن در آلمان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، از قدرتمندترین بنادر تجاری آلمان و اروپا است. این شهر یکی از مراکز بسیار مهم حمل و نقل در آلمان و اروپا است.

شهر کلن در زمره شهرهایی است که بیشترین امکانات نمایشگاه های تجاری و بازرگانی اروپا را درخود دارند. اگر بخواهیم مثالی در زمینه فعالیت های هنری کلن بزنیم مثلا باید بگوییم که این شهر، مرکز فرهنگی راینلاند است. در این موزه بیش از 30 موزه و بیش از 100 گالری وجود دارد.

کلن در حیطه رودخانه کلن به وجود آمده است. این رودخانه هم از سمت شمال به جنوب این شهر جریان دارد. آب و هوای کلن معتدل و مرطوب است و از لحاظ اقلیم آب و هوایی، به آب و هوای انگلستان و شمال فرانسه شباهت دارد.

جاذبه های دیدنی شهر کلن در آلمان

  • کلیسای جامع کلن | The Kolner Dom

کلیسای جامع کلن یکی از مشهورترین کلیساهای این شهر است که به سبک گوتیک ساخته شده است و مشهورترین کلیسای اروپایی است. به این کلیسا، کلیسای سیاه هم می گویند و بر روی آن غبار سال ها انقلاب صنعتی و تغییرات جامعه اروپایی نیز بر روی آن نشسته است. این کلیسا دارای 2 مناره و 157 متر ارتفاع است و ساختش 600 سال تمام طول کشید است. ناقوس این کلیسا بزرگ ترین در نوع خود است.

  • کشتی های کروز در رودخانه راین | Cruise ships on the Rhine River

این کشتی های بسیار مجهز و زیبا حتی در رودخانه راین و شهر کلن در آلمان وجود دارند تا اوقاتی خوب و خوش را برای گردشگران فراهم کنند.

  • موزه لودویگ | Ludwig

در موزه لودویگ یک نمایشگاه بسیار دست اول و نایاب که مربوط با آثار اکسپرسیونیسم آلمانی است، وجود دارد. البته اگر اهل هنر هستید به یاد داشته باشید که در این موزه عمده جاذبه ها موجود در آن مربوط به آثار هنری پست مدرن است. اساسا در این موزه از همه سبک های هنری قرن 20 میلادی آثاری موجود است.

  • کلیساهای رومی در شهر کلن | 12 Roman Church in Cologne

ساختمان این کلیساها، نمونه ای بسیار برجسته از معماری قرون وسطایی در اروپا و کشور آلمان هستند. قدمت برخی از این کلیساها به زمان حضور رومی ها در این شهر برمی گردد. از نمونه این کلیساها باید به کلیسای سنت گرن (S.t.Gercon) که درب اصلی و یا کلیسایی کوچک بر روی یک قبرستان رومی است و در قرن 11 ساخته شده است را مثال بزنیم.

  • موزه کلومبا | Kolumba

موزه کلومبا از آن دسته موزه هایی است که نمایشگاه های بسیار متنوعی دارد که بازتاب چندین سال با ارزش تاریخ را در خود جای داده است. خود بنای این موزه در جهت اضافه شدن به کلیسای سنت کلومبا (St Kolumba) ساخته شده است و قدمت آن به اواخره دوره گوتیک باز می گردد. در این موزه می توانید تا آثار هنری مذهبی، نقاشی های قرون وسطایی، منسوجات قبطی را از نزدیک ببینید.

  • کلیسای سنت کونِبِرت | St. Kunibert

کلیسای سنت کونبرت، کلیسای معروفی در شهر کلن در آلمان است اما آن قدر زیبا است که ما به شما توصیه می کنیم که آن را حتما ببینید. در شهر کلن تعدادی کلیسای باشکوه وجود دارد که می توان ساعت ها به تماشای آن ها نشست.

  • موزه شکلات | Schokoladen

شما را نمی دانم ولی من به شخصه به قدری عاشق شکلات و مشتقات آن هستم که اگر بدانم جایی موزه ای به نام موزه شکلات وجود دارد، حتما به آن سر خواهم زد. موزه شکلات به تاریخ و تولید شکلات اختصاص داده شده است. در این موزه جالب و هیجان انگیز می توانید تا از تولیدات کاکائو و شکلات های اولیه به دست آزتک ها تا آخرین تکنولوژی های مبوط به تولید شکلات را از نزدیک ببینید و از آن ها اطلاعات به دست آورید. از بهترین شکلات ها و طعم هایی از این خوراکی خوشمزه هم میل نمایید که تا به حال نخورده بودید و کمی هم خرید شکلاتی و خوشمزه انجام دهید.

  • کارناوال کلن | Cologne Carnival

کارناوال شهر کلن یکی از مشهورترین کارناوال های جهان و از جمله جاذبه های زنده شهر کلن در آلمان است. این کارناوال هر سال ساعت 11:11 در روز 11 ام ماه نوامبر یعنی ماه 11 سال آغاز می گردد. آغاز این کارناوال با صدای طبل و شیپور در میدان مرکزی شهر آغاز می گردد. مرنام اصلی این کارناوال دقیقا 47 روز قبل از عید پاک و به مدت 7 روز اجرا می گردد. از آنجایی که عید پاک در تقویم میلادی روز ثابتی ندارد و در فاصله 22 مارس تا 25 آوریل برگزار می گردد، طبیعتا در این مابین زمان اجرای کارناوال نیز متغیر است.

این مرنام پیشوازی است برای کاتولیک ها و مرنام دینی آن ها. در طی سال های گذشته، این مرنام تبدیل به نوعی شادمانی دسته جمعی شده است که مردم شهر کلن و مهمانانشان با پایکوبی وموسیقی و آواز اجرا می کنند. برگزارکنندگان کارناوال شرکت در آن را تشبیه به حضور در روزهای بی خیالی و راحتی می کنند. در این کارناوال مردم در مقابل همدیگر بسیار خوش برخورد و شوخ می شوند و به نظر می رسد که روزمرگی را از یاد می برند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شهر کلن پیشنهاد می کنیم که تا به سایت رسمی این شهر سر بزنید. ????

cologne-tourism.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1919

به "کلنِ آلمان، شهری مدرن با قدمتی باستانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنِ آلمان، شهری مدرن با قدمتی باستانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید