100 گونه جدید جانوری در دانشگاه تربیت مدرس ثبت جهانی شد

به گزارش مجله نیلوفری، اعضای هیأت علمی گروه حشره شناسی دانشکده کشاورزی طی 10 سال اخیر بیش از 100گونه جدید از بندپایان ایران را شناسایی و ثبت جهانی کردند.

100 گونه جدید جانوری در دانشگاه تربیت مدرس ثبت جهانی شد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

محمد حسن نصرتی مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره ثبت دنیای بیش از 100 گونه جدید جانوری در دانشکده کشاورزی گفت: تحقیقات 10 سال اخیر علی اصغر طالبی از اعضای هیأت علمی گروه حشره شناسی دانشکده کشاورزی و دانش آموختگان این رشته (سمیرا فراهانی، علی عامری، عباس محمدی، احمد ندیمی، محمد خیراندیش، فرزانه کازرانی، پریسا عبدلی، ثنا دولتی، محمد زرگر) در زمینه حشره شناسی، منجر به شناسایی، نام گذاری و ثبت بیش از 30 گونه جدید حشرات برای دنیا و دنیای علم و بیش از 200 گونه جدید برای تنوع زیستی ایران شده است.

وی اضافه نمود: این تحقیقات عمدتاً بر شناسایی حشرات مفید (پارازیتوییدها) متمرکز بوده که در کنترل طبیعی و کاربردی آفات کشاورزی و منابع طبیعی نقش بسیار مهمی ایفا می نمایند.

نصرتی توضیح داد: تحقیقات اجرا شده در زمینه کنه شناسی توسط حمیدرضا حاجی قنبر یکی دیگر از اعضای هیأت علمی گروه حشره شناسی دانشکده کشاورزی و دانش آموختگان این رشته (عبدالعظیم مرتضوی، وحید رحیمی نژاد، الهام ارجمندی، مریم درب امامیه، مریم مجیدی، علیحان کاتلاو، محمد صبحی، مهندس امین نوابی و امیر لقمانی) نیز منجر به شناسایی، نام گذاری و ثبت بیش از 70 گونه جدید از کنه ها برای دنیا و دنیای علم و حدود 50 گونه جدید برای تنوع زیستی ایران شده است به طوری که تحقیقات این استاد دانشگاه عمدتاً بر کنه های پارازیت حشرات که نقش مهمی در کاهش جمعیت حشرات ایفا می نمایند متمرکز بوده است.

وی گفت : نتایج این تحقیقات در بیش از 50 مقاله و در مجلات معتبر بین المللی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 543

به "100 گونه جدید جانوری در دانشگاه تربیت مدرس ثبت جهانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 گونه جدید جانوری در دانشگاه تربیت مدرس ثبت جهانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید