گیلان در آستانه بازگشت بحران کرونا؟

به گزارش مجله نیلوفری، محمدحسین قربانی با بیان اینکه با عادی شدن تردد ها و حضور مسافران در گیلان، احتمال شیوع موج دوم کرونا در استان به وجود می آید گفت: بنده بار ها در این مورد هشدار دادم و هم اکنون نیز می گویم که اگر شرایط برای مردم عادی گردد گیلان مجدداً با بحران شیوع گسترده کرونا روبه رو می گردد.

گیلان در آستانه بازگشت بحران کرونا؟

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در تبادل نظر با تسنیم، آمار ابتلا خانوادگی به ویروس کرونا در استان و گزارش هایی که در این مورد می رسد را بسیار نگران کننده و جدی دانست و بیان کرد: انجام دید و بازدید های دست جمعی، شرکت در محافل و ملاقات های خانوادگی موجب شده ویروس کرونا در بین خانواده ها شیوع پیدا کند.

قربانی عادی شدن شرایط قرنطینه برای مردم و هجوم آنان برای انجام سفر ها به ویژه در ایام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها را موضوعی که وی بار ها درباره آن هشدار داده بود بیان کرد و بیان داشت: کادر درمانی در ماه های اخیر فشار مضاعفی را تحمل نموده و حجم ورودی مبتلایان به بیمارستان ها خستگی آنان را دو چندان می نماید.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توجه بیشتر و جدی مردم به بحث حفاظت شخصی و رعایت اصول بهداشتی را در این برهه حساس زمانی لازم و ضروری خواند و گفت: به علت افزایش تردد ها زنگ خطر شیوع موج دوم کرونا در استان گیلان به صدا درآمده است بنابراین برای جلوگیری از وقوع آن همه باید وارد میدان شوند.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان دیروز آخرین آمار ها از شیوع ویروس کرونا در کشور را عنوان کرد و با بیان اینکه طبق یافته های قطعی آزمایشگاهی، هزار و 134 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند تعداد کل بیماران مبتلا شده به این بیماری را 89 هزار و 328 نفر بیان کرد.

وی از بهبود یافتن 68 هزار و 193 نفر از بیماران مبتلا به این بیماری و ترخیص آنان اطلاع داد؛ علاوه بر این ها بر اساس آمار های وزارت بهداشت در طول ساعات گذشته 76 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور جان خود را از دست دادند به طوری که شمار جان باختگان این بیماری در کشور تا دیروز مجموعاً به 5 هزار و 650 نفر رسید.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و درمان 3 هزار و 96 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز 419 هزار و 75 آزمایش تشخیص کووید 19 نیز در سراسر کشور صورت گرفته است.

منبع: فرارو
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 859

به "گیلان در آستانه بازگشت بحران کرونا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان در آستانه بازگشت بحران کرونا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید