گره گوشی قرمز، یعنی ابتلا به نوعی سرطان ، احتمال درگیری غدد لفناوی در این سرطان

به گزارش مجله نیلوفری، متخصصان می گویند سلول مرکل یک نوع نادر و تهاجمی سرطان پوست است. به گفته کلینیک مایو، کارسینوم سلول مرکل یک سرطان پوستی نادر است که به صورت گره ای گوشتی یا گره ای قرمز مایل به آبی روی صورت، سر یا گردن ظاهر می گردد که به آن کارسینوم نورواندوکرین پوست نیز می گویند.

گره گوشی قرمز، یعنی ابتلا به نوعی سرطان ، احتمال درگیری غدد لفناوی در این سرطان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیوز جاکس، انجمن سرطان آمریکا می گوید کارسینوم سلول مرکل زمانی آغاز می گردد که سلول های پوست که سلول های مرکل نامیده می شوند، به شکل خارج از کنترلی رشد نمایند و اگر فراتر از پوست رشد کند درمان آن سخت است.

سلول های مرکل بیشتر در پایه لایه بالایی پوست یافت می شوند. آنها بعضی ویژگی ها را با سلول های دیگر از جمله سلول های عصبی و سلول های هورمون ساز به اشتراک می گذارند. سلول های مرکل بسیار نزدیک به پایانه های عصبی در پوست هستند که می توانند لمس سبک را حس نمایند. کلینیک مایو می گوید این سرطان با بیوپسی پوست و معاینه فیزیکی تشخیص داده می گردد. در بیوپسی نمونه ای از پوست مشکوک برداشته می گردد تا تعیین گردد آیا علائم سرطان وجود دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

  • این قرص از آلزایمر پیشگیری می نماید | بی خوابی برترین راه درمان

آزمایش دیگری که بیوپسی گره نگهبان نام دارد، روشی است که کوشش می نماید تشخیص دهد که آیا سرطان به غدد لنفاوی توسعه یافته است یا خیر. سی تی اسکن و پت اسکن نیز ممکن است برای تشخیص این نوع سرطان انجام گردد. این نوع سرطان معمولا در افراد مسن ایجاد می گردد که ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید یا سیستم ایمنی ضعیف است. سایر عوامل خطر شامل رنگ روشن پوست و سابقه سایر سرطان های پوست است. بر اساس تحقیقات جانز هاپکینز، مردان نیز بیشتر از زنان به سرطان پوست سلول مرکل مبتلا می شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2155

به "گره گوشی قرمز، یعنی ابتلا به نوعی سرطان ، احتمال درگیری غدد لفناوی در این سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گره گوشی قرمز، یعنی ابتلا به نوعی سرطان ، احتمال درگیری غدد لفناوی در این سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید