گران ترین خودروهای دنیا در سال 2021 را بشناسید

به گزارش مجله نیلوفری، گران ترین خودروهای 2021 کدامند؟ همواره لیست ترین ها در بین محصولات سال جزو گزینه های پرفروش و توصیه شده به حساب نمی آیند. به جز ماشین های با کیفیت پایین و یا محصولاتی که با استقبال خوبی روبرو نشده اند، یکی از معیارهایی که نگاه ها به آن مثبت نیست، قیمت بالا در بعضی خودروها و تولیدات کمپانی های دنیاست. البته که گاهی این گرانی زیاد و بالا بودن قیمت توجیه منطقی دارد؛ مثل تیراژ ساخت پایین، یا ارایه محصولی خاص بصورت بسیار محدود که متقاضیان و سفارش دهندگان ویژه خودش را دارد و یک شرکت ممکن است صرفا برای ثبت در تاریخ آن مدل های یونیک را ساخته باشد.

گران ترین خودروهای دنیا در سال 2021 را بشناسید

با این حال، در میان محصولاتی که به فراوری انبوه می رسند نیز هر ساله مواردی وجود دارند که تا حدودی از حد نرمال ارزش و بهای ماشین ها بالاترند و اغلب در بین خودروهای فوق لوکس قرار می گیرند. در مطلب امروز به بعضی از گران ترین خودروهای جهان در سال 2021 خواهیم پرداخت.

1 - بوگاتی La Voiture Noire

رده اول گران قیمت ترین خودروهای جهان در سال 2021 به مدلی می رسد که ابتدا برای سال 2020 معرفی و رونمایی شده بود. شرکت بوگاتی نام ماشین سیاه را بر روی این محصول خود قرار داده و قیمت آن همچنان و حتی در سال 2021 آنقدر زیاد است که فراوریات لاکچری تازه امسال نیز قادر نبوده اند به پای قیمت آن برسند.

بوگاتی La Voiture Noire

بوگاتی La Voiture Noire

بوگاتی La Voiture Noire

بوگاتی La Voiture Noire

قبلی 1 از 4 بعدی

بوگاتی La Voiture Noire حدود 18 میلیون و 700 هزار دلار قیمت دارد و با یک موتور 8000 سی سی با توان خروجی 1500 اسب بخار ساخته شده است. شتاب اولیه این محصول به حدود 2 و نیم ثانیه و سقف سرعت آن به 420 کیلومتر در ساعت می رسد. خودروی سوپر اسپرت بوگاتی در قیاس با ابعاد نرمال ماشین های اسپرت بسیار عضلانی تر و کشیده تر است و طراحی شدیدا با جزییات و دقیقی دارد.

ماشین سیاه از دو سال پیش تا به امروز گرانترین خودروی مدرن و امروزی بوده و هنوز هم قابلیت سفارش و خرید برای آن برقرار است؛ البته تعیین نیست که چه تعداد از آدم ها در جهان توانایی پرداخت این مبلغ را داشته باشند.

خبرها و عکس های منتشر شده نشان می دهد که کلکسیون خودروی رونالدو یک دستگاه از این خودرو را دارد و این بازیکن یک عدد از این خودرو را خریداری نموده است.

پاگانی زوندا HP Barchetta

پاگانی زوندا HP Barchetta

پاگانی زوندا HP Barchetta

پاگانی زوندا HP Barchetta

قبلی 1 از 4 بعدی

2 - پاگانی زوندا HP Barchetta

دومین گزینه از فهرست گران ترین خودروهای 2021 پاگانی زوندا است. زوندا اولین بار در سال 1999 معرفی گردید. قرار بود نام محصول نهایی این پروژه کمپانی پاگانی به نام تجاری فانخیو F1 جهت احترام به راننده و قهرمان آرژانتینی مسابقات فرمول یک یعنی خوان مانوئل فانخیو نام گذاری گردد، اما بعد از مرگ او نام محصول از روی یک فرآیند زیست محیطی یعنی یک باد خشک و معروف که همواره در قسمتی از آرژانتین می وزد، یعنی زوندا تغییر کرد.

ابتدا دو تیپ کوپه و رودستر و بعد در کنار آن ها مدل بارچتا نیز معرفی گردید و هر سه خودرو با بدنه فیبر کربن ساخته شده اند. نسل تازهتر بارچتا با نام HP در سال 2017 و همزمان با 18 سالگی تولد زوندا معرفی گردید. طراحی این نسخه تازه به صورت یونیک و خاصی تغییر نموده و با موتور 7300 سی سی روی آن به قدرتمندترین ماشین اسپرت قانونی پاگانی تبدیل شده است.

نکته جالب در طراحی این ماشین زیبا آن است که رینگ های چپ و راست رنگ های متفاوتی با یکدیگر دارند؛ رینگ های سمت چپ طلایی و سمت راست آبی هستند.

اگر چه که با رونمایی از بارچتا HP فراوری انبوه و رسمی سری زوندا به پایانی رسمی رسید، اما نمونه های صفر آن برای خرید موجود است و پاگانی در صورت سفارش مشتری باز هم فراوریش می نماید. قیمت این سوپر اسپرت 17 میلیون و 600 هزار دلار است.

بوگاتی Centodieci

بوگاتی Centodieci

بوگاتی Centodieci

بوگاتی Centodieci

قبلی 1 از 4 بعدی

3 - بوگاتی Centodieci

مل سنتودیچی یا به زبان محلی مدل 110 یکی از تازهترین محصولات لوکس بوگاتی است که در سال 2020 معرفی گردید که در فهرست گران ترین خودروهای جهان در سال 2021 در رتبه سوم قرار گرفته است.

بهانه ساخت آن جشن گرفتن صد و دهمین سال تولد و تاسیس کمپانی بوگاتی فرانسه و البته گرامیداشت نسخه ای کلاسیک و قدیمی از همین شرکت با نام EB110 بوده تا به این ترتیب، یاد و خاطره آن محصول نیز زنده گردد. نسخه های محدود فراوریشده این مدل با موتور 8000 سی سی و قدرت 1500 اسب بخار ساخته شد و قیمت آن 9 میلیون دلار است. 2.4 ثانیه شتاب اولیه استاندارد سنتودیچی تا 100 کیلومتر است و این خودرو تنها در 6 ثانیه به عدد 300 کیلومتر در ساعت می رسد.

در کنار این موارد، ماکزیمم سرعت 380 کیلومتر در ساعت از نکته های مجذوب کننده این کوپه اسپرت بسیار مجذوب کننده و زیباست. تا به امروز تنها 10 دستگاه از این ماشین ساخته و سفارش گرفته شده و بوگاتی اعلام نموده به علت دست ساز بودن و حساسیت در ساخت این ماشین، تحویل تمام سفارشات تا اواخر امسال ادامه دارد.

غیر از این مدل، سهم بوگاتی با مشاهده دو محصول دیگر در فهرست گران ترین خودروهای 2021 با تماشا مدل های Divo و Chiron Super Sport 300+ ادامه دارد که این محصولات نیز مثل سنتودیچی به صورت کاملاً محدود و زیر 40 دستگاه ساخته شده اند.

از آنجا که قرار نیست این 3 مدل به فراوری انبوه اتوماتیک و ماشینی برسند و در دسترس عموم قرار بگیرند، برای همین اشاره بیشتری به این دو مورد نمی کنیم. قیمت دیوو حدود 6 میلیون دلار و قیمت Chiron حدود 5 میلیون و 700 هزار دلار است.

گوردون موری T50

گوردون موری T50

گوردون موری T50

گوردون موری T50

گوردون موری T50

قبلی 1 از 5 بعدی

4 - گوردون موری T50

مدل GMA T50 یا همان گوردون موری تی50 در رده بعدی گران ترین خودروهای سال 2021 قرار می گیرد. نام آن از روی گروه خودروساز و البته طراحش، یعنی گوردون موری که زاده آفریقای جنوبی است و حالا حدود 75 سال سن دارد، گرفته شده است.

موری طراح اتومبیل های مسابقات فرمول یک بوده و تی50 نیز با الهام از مدل معروف مک لارن F1 طراحی شده و به نوعی نسخه جاده ای این ماشین است. بر روی این محصول یک موتور 4000 سی سی قرار گرفته و با حدود 30 کیلوگرم سبک تر از نسخه فرمول یک، قدرت خروجی 650 اسب بخار دارد.

نکته جالب توجه اینجاست که این ماشین با یک گیربکس دستی به بازار خواهد آمد و ماکزیمم سرعت آن حدود 220 کیلومتر خواهد بود. از آنجا که این ماشین اسپرت و دوست داشتنی هنوز به فراوری انبوه نرسیده و طبق اخبار حضور رسمی آن بر سطح جاده ها به سال بعد می کشد، هنوز اعداد و راندمان دقیق و رسمی از عملکرد تی50 ثبت نشده است. قیمت تقریبی آن برای فروش حدود 3 میلیون دلار خواهد بود.

مرسدس اِی ام جی وان

مرسدس اِی ام جی وان

مرسدس اِی ام جی وان

قبلی 1 از 3 بعدی

5 - مرسدس اِی ام جی وان Mercedes-AMG One

آخرین گزینه از فهرست گران ترین خودروهای 2021 متعلق به کمپانی مرسدس است. نسخه تازهی که از ماشین های اسپرت مرسدس در فناوری هیبرید و با الهام گرفتن از الگو و فرم بدنه مدل های فرمول یک این شرکت طراحی شده، بالاخره در امسال به فراوری رسید.

نسخه اولیه و کانسپت AMG One با حضور لوییس همیلتون و مدیر مرسدس در سال 2017 رونمایی شد و بعد از گرفتن سفارشات، این کمپانی آلمانی اعلام نمود تنها 250 دستگاه از آن را فراوری خواهد نمود. 250 خودرویی که همه آنها خیلی زود پیش خرید شدند و هنوز هم به طور کامل به دست مشتریان نرسیده است.

بعد از پیش فروش اولیه، مرسدس اعلام نمود که 4 برابر بیشتر از اندازه پیش بینی شده، یعنی حدود 1000 دستگاه درخواست خرید و ساخت AMG One از متقاضیان دارد، اما از آنجا که هنوز 250 دستگاه اول را تحویل خریدارانش نداده، فعلا هیچ برنامه ای برای ادامه و توسعه فراوری آن نخواهد داشت.

یکی از تازهترین و زیباترین کوپه های اسپرت در جهان که با کیفیت و مهارت ساخت مرسدس و فناوری هیبرید همراه است، علی رغم موتور نه چندان قوی 1600 سی سی و گیربکس ساده 8 حالته تک کلاچ نیمه دستی، باز هم دل بسیاری از علاقمندان را حتی قبل از تحویل برده است.

قیمت این ماشین در حدود 2 میلیون و 700 هزار دلار است و هنوز معلوم نیست که آیا مرسدس بعد از تحویل سفارشات اولیه باز هم آن را فراوری خواهد نمود یا خیر؟ با این حال، این خودرو یکی از گران ترین خودروهای جهان در سال 2021 بوده است.

جمع بندی؛ این بود فهرست گران ترین خودروهای جهان در سال 2021

همانطور که بالاتر خواندید معمولاً خودروهای بسیار گران جهان در سفارشات با تیراژ بالا ساخته نمی شوند، چرا که مشتریان و متقاضیان کم و معدودی دارند. در رده های بعدی فهرست گرانترین ماشین های سال 2021، نام کمپانی هایی مثل استون مارتین، فراری، مازراتی و رولزرویس با مدل هایی آشنا و آپدیت شده اما بسیار محدود و فراوری پایین دیده می گردد.

این شرکت ها نیز برنامه و چشم اندازی برای فراوری گسترده این موارد گران و خاص خود نخواهند داشت. در واقع، هدف این شرکت ها از ساخت این محصولات تنها برای ثبت در تاریخ و یا جذب بیشتر چندین چهره مشهور جهان به خرید آن محصول خاص بوده تا در جهت تبلیغ بهتر برندشان گام بردارند.

در هر صورت امیدوارم این مطلب برایتان مجذوب کننده بوده باشد. اگر از خواندن این مطلب لذت بردید پیشنهاد می کنیم سری به مطالب زیباترین ماشین های سال 2021، برترین خودروهای جهان در سال 2021، ایمن ترین خودرهای سال 2021 و پرفروش ترین خودروهای سال 2021 هم بزنید.

نظر شما درباره خودروهای فوق چیست؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1974

به "گران ترین خودروهای دنیا در سال 2021 را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین خودروهای دنیا در سال 2021 را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید