یاری 8 میلیاردی شهرداری به جشنواره فیلم فجر

به گزارش مجله نیلوفری، حناچی به یاری 8 میلیاردی شهرداری به جشنواره فیلم فجر اشاره نمود و گفت: شهرداری همیشه به این جشنواره ها یاری می نموده است.

یاری 8 میلیاردی شهرداری به جشنواره فیلم فجر

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پیروز حناچی شهردار تهران در همایش گام دوم طرح مدرسه آماده که با حضور 1500 مدیر مدرسه تهران برگزار گردید در پاسخ به اینکه شهر تهران چقدر در برابر حوادث آماده است، گفت: تهران در بعضی موضوعات شرایط بهتری نسبت به سایر استان ها ندارد از جمله موضوع سالمندان و ایمنی مقابل حوادث که باید جهت برطرف این مسائل اقدام کرد.

وی اضافه کرد: آموزش گام مهمی برای تاب آوری برای جامعه است و باید برنامه هایی اجرا کرد که در مقابله با حوادث به جای ترس آمادگی و اعتماد به نفس لحاظ گردد. کشور ما بر روی گسل قرار داشته و بار ها زلزله را تجربه نموده است.

شهردار تهران با بیان اینکه در گام دوم طرح مدرسه آماده 2888 مدرسه آموزش های لازم به دانش آموزان آن ها ارائه شد گفت: این اولین اقدام برای افزایش تاب آوری جامعه بوده و باید توجه کرد که آموزش اصلی ترین مسئله تاثیرگذار در مقابله با حوادث است. همکاران ما سامانه ای آماده و تجهیزاتی را مهیا نموده که مکمل یکدیگر است و امیدوارم شرایطی ایجاد گردد که بتوانیم از تجارب جهانی بیشتر استفاده کنیم.

حناچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه زیرساخت های شهر تهران چقدر در برابر حوادث آماده است و گفته می گردد تهران سالانه 36 سانت نشست می نماید و شما چه کاری جهت پیشگیری انجام داده اید، گفت: اگر تهران سالی 36 سانت نشست می کرد که ما نمی توانستیم در شهر تردد کنیم. بحث جدی که در این زمینه وجود دارد برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی است.

وی گفت: تاب آوری جامعه یعنی این حوادث را شناسایی و برای آن برنامه داشته باشیم. انتقاد، غر زدن و نق زدن تاثیرگذار نیست و باید برنامه داشت.

شهردار تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شهرداری تهران چقدر قرار است به جشنواره فیلم فجر یاری کند و اینکه گفته می گردد شهرداری تهران قرار است 8 میلیارد تومان به این جشنواره یاری کند، گفت: بله، چند ماه است که مذاکراتی در این زمینه انجام داده ایم. دوستان انتظار دارند حمایت کنیم البته گاهی یاری های ریالی محاسبه می گردد در حالی که ما اقداماتی مثل اجاره سالن و تبلیغات را برایشان انجام می أهیم.

حناچی گفت: جشنواره فیلم فجر امری ملی است و آنچه قانون اعلام کند و ما امکان داشته باشیم یاری می کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص تاکسی های اینترنتی گفت: دو درصد از مبلغ دریافتی در هر سفر که مبلغی حدود 200 تا 300 تومان است باید تاکسی های اینترنتی به شهرداری بدهند. تا ما بتوانیم این مبلغ دریافتی را جهت برطرف آلودگی و یا موضوعاتی نظیر تعمیر اسفالت استفاده کنیم.

شهردار تهران بیان داشت: این موضوع از قبل مصوب شده که به دلیل تغییر قیمت بنزین اجرای آن کمی به تاخیر افتاد، اما اکنون اجرا می گردد.

حناچی در خاتمه در خصوص واقعه پلاسکو و آمادگی کنونی تهران گفت: شرایط تهران با قبل از حادثه پلاسکو متفاوت شده به لحاظ تجهیزات و امکانات پیشرفت های خوبی انجام شده به طوری که آتش نشانان ما در سیل گرگان، خرم آباد و چابهار حضور یافته و اقدامات لازم را برای یاری به حادثه دیدگان انجام دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 637

به "یاری 8 میلیاردی شهرداری به جشنواره فیلم فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 8 میلیاردی شهرداری به جشنواره فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید