چگونه کارگزار بورس خود را تغییر دهیم

به گزارش مجله نیلوفری، تهران (پانا) - به گفته کارشناس بازار سرمایه فرآیند تغییر کارگزاری اصلا سخت نیست و شاید 15 تا 30 دقیقه بیشتر زمان نبرد.

چگونه کارگزار بورس خود را تغییر دهیم

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد خبری زاد کارشناس بازار سرمایه در رابطه با این پرسش که سهامداران چگونه می توانند کارگزاری خود را تغییر دهند؟ اظهار کرد: در سال های گذشته سهامداران حتما باید حضوری به کارگزاری ها مراجعه و در آن جا احراز هویت می شدند، اما در حال حاضر برای تغییر کارگزاری این مسائل وجود ندارد.

او در ادامه اضافه کرد: 90 درصد کارگزاری ها سامانه احراز هویت غیر حضوری دارند و هر مشتری که سجامی شده باشد می تواند با مراجعه به سایت کارگزاری به صورت غیر حضوری و آنلاین نام کاربری و رمز ورود خود را دریافت کند. بعد از دریافت این کد مشتری می تواند وارد سامانه گردد و در آن جا سهم های که در کارگزاری قبلی دارد را تغییر ناظر بزند و از کارگزاری قبلی به کارگزار فعلی انتقال دهد. این فرآیند اصلا سخت نیست و کلا شاید 15 تا 30 دقیقه بیشتر زمان نبرد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با این پرسش که افراد با چه انگیز ه ای کارگزاری خود را تغییر می دهند؟ اظهار کرد: معمولا اگر افراد از خدمات کارگزاری راضی نباشند، کارگزاری خود را عوض می نمایند. یکی از علت های دیگر برای تغییر کارگزاری به وسیله افراد ارائه خدمات بیشتر و بهتر به وسیله کارگزاری دیگر مانند اعتبار یا سامانه معاملاتی مطلوب تر و سریع تر است. این نکته بسیار مهم است که کارگزاران باید در ارائه خدمات به مشتریان خود درست و هوشمند اقدام نمایند در غیر این صورت ممکن است که مشتریان خود را از دست دهند.

خبری زاد در ادامه بیان نمود: در چند وقت اخیر در زمان معاملات به ویژه در کارگزاری ها شلوغ و دارای مشتری بیشتر، سامانه بعضی از کارگزاری ها دچاری باگ سیستمی (مسائل مختلفی سیستم اعم از هنگ کردن سامانه یا کند بودن آن و موارد این چنینی) می گردد. این از جمله مواردی است که بسیاری از سهامداران از آن کلافه و بعضا شاکی هستند و شاید مهم ترین علت برای قانع شدن سهامداران برای تعویض کارگزاری همین موارد باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: سهامداران برای انتخاب کارگزاری معمولا به خدماتی مانند اعتبارات کارگزاری، تخفیفات، مشاوران و موارد دیگر توجه می نمایند. نکته بعدی که قابل ذکر و برای بعضی از شهرستان ها بسیار حائز اهمیت بوده و هست، دسترسی فیزیکی به کارگزاری است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1680

به "چگونه کارگزار بورس خود را تغییر دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کارگزار بورس خود را تغییر دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید