مقصد های نوروزی که نباید از دستشان بدهید

به گزارش مجله نیلوفری، شادی و لذت از دوران تولد در خوی و خصلت انسان نهادینه شده است.ما آدم ها دوست داریم که سرگرمی کنیم.خشنود باشیم و از زندگی مان لذت ببریم.زندگی شبانه روزه و طولانه مدت در محل سکونت باعث افسردگی و بی حوصلگی میشود. بسیاری از ما دغدغه ها و دشواری هایی در زندگی مان داریم که تمام مدت با آن ها سر و کار داریم.گاهی احتیاج است برای مدت کوتاهی هم که شده از این دغدغه ها دور باشیم. مسافرت برترین راه چاره برای دوری از این مسائل است.

مقصد های نوروزی که نباید از دستشان بدهید

در این مطلب قرار است به معرفی چند تا از خاص ترین مقصد های گردشگری بپردازیم که میتوانید سال نو در کنار خانواده خود به دور از هرگونه استرس و نگرانی سفر کنید.

دره ستارگان قشم از شاهکار های طبیعت ایران

جنوب ایران به جزایر شگفت انگیزی که دارد معروف است.پس اگر تصمیم به تماشا جاذبه های گردشگری جنوب دارید ، حتما به جزیره قشم سر بزنید.این جزیره جز شگفت انگیز ترین منطقه ها ایران به شمار میرود.به طوری که این جزیره به سرزمین عجایب هفتگانه معروف شده است .با توجه به مکان های تماشای عجیبی که دارد هرساله تعداد زیادی جهانگرد به آنجا میروند.به عقیده بومیان این منطقه با برخورد یه شهاب سنگ به این منطقه باعث پرتاب شدن سنگ خاک شده و شکل دره را به وجود آورده است.به همین خاطر این دره را دره ستارگان نام گذاری کردند.اما مردم محلی به آن، استاله کفته یا استار افتیده به معنای ستاره افتاده هم میگویند.اگر در پی گردش در عجیب ترین منطقه جزیره قشم میشد حتما از دره ستارگان غافل نشوید.

آدرس:ساحل جنوبی جزیره قشم 5 کیلومتر بعد از روستای برکه خلف

جنگل الیمستان،تکه ای از بهشت

یکی از زیباترین استان های مازندران شهرستان آمل است.این شهرستان مکان های گردشگری بسیار زیبایی را در خود جای داده است که امروز به معرفی یکی از آن ها میپردازیم.الیمستان یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار میرود.در این مکان گیاهانی به نام الیما رشد مینمایند .الیما در واقع نوعی تره کوهی است که روستایی ها با آن آش و کوکوسبزی درست می نماید.نام این جنگل هم از این گیاه گرفته شده است.این منطقه در فصول بهار و اردیبهشت در زیباترین حالت خود واقع شده است و برای بازدید نمایندکان یک فرصت عالی به شمار میرود.

همانطور که در ابتدا گفتیم این جنگل فرصت خوبی برای گردشگران به شمار میرود بعلاوه دیگر اشخاصی همانند عکاسان هم از این فرصت استفاده مینمایند و برای گرفتن عکس هایی رویایی به بازدید جنگل الیمستان می آیند.قسمت به قسمت این جنگل با یکدیگر فرق دارد.در یک جا هوا گرم و شرجی و جایی دیگر خنک است و مه دارد و همینطور ادامه پیدا میکند.این جنگل پر است از درختان های کوتاه و بلند که یکی یکی در کنار یکدیگر قرار گرفته است و چشم انداز ها رویایی را تشکیل داده اند.برخی از این درخت ها میوه هایی همانند ازگیل،ولیک و آلوچه جنگلی هم دارند.اگر به همراه خانواده یا تور به این جنگل سفر کردید میتوانید با پیاده روی طبعیت زیبای این جنگل را مشاهده کنید.نباید فراموش کنید که این جنگل بزرگ است پس حتما همگی در کنار یگدیگر باشید تا یک وقت کسی گم نگردد.طبعیت زیبای این جنگل بسیار مورد توجه عکاسان است اگر شما هم یک دوربین عکاسی به همراه خود دارید پس منتظر چه هستید شما هم دوربین خود را بردارید و از جای جای این طبیعت عکس برداری کنید.

آدرس و راهنمای بازدید:

از تهران کیلومتر 140 جاده و از آمل کیلومتر20 جاده هراز با تابلویی روبه رو خواهید شد که بر روی آن امامزاده لهاش نوشته شده

است.شما باید وارد این فرعی بشوید.با رسیدن به دو راهی سمت چپ را طی کنید.مسیر جاده با آسفالت پوشیده شده است و از این

جهت رانندگی آسان تر است البته پیچ و خم زیادی هم دارد.شما با هفت کیلومتر رانندگی در این مسیر و پس از 3کیلومتر رانندگی در

مسیر خاکی به امامزاده قنام و اول جنگل الیمستان میرسید.

جنگل دو هزار تنکابن

دوهزار نام یک منطقه جهانگردی، وسیع و فوق العاده سرسبز در بخش خرم آباد از که زیر مجموعه تنکابن است ، می باشد . این منطقه این امکان را بریا شما فراهم می نماید تا به دل جنگل های شمال بزنید و طبیعت گردی منحصربه فردی را سپری نمایید. زمانی که از سمت تنکابن به سمت این پهنه سرسبز حرکت می کنید، تقریبا در تمام طول مسیر رودخانه دوهزار (که از ارتفاعات الموت سرچشمه می گیرد) و درختان هیرکانی، راش، چنار و … شما را همراهی می نمایند.

از وقتی که از سمت تنکابن به سمت جنگل دو هزار حرکت کنید زیبایی های مسیر شروع می گردد.تصور کنید که در یک جاده دو طرفه در حال رانندگی هستید، یک سمت شما رودخانه خروشان دوهزار در جوش و خروش است و درختان در تمام طول مسیر همراه شما هستند. حالا به این تصویر مه و نم باران را هم اضافه کنید … .

قطعا رانندگی کردن در این جاده می تواند بسیار لذت بخش باشد.

چشم انداز های بی نظیر و بکر این جنگل چشمان شما را خیره خواهد نمود.به هیچ وجه با ورود به جنگل دو هزار امکان ندارد که بتوانید جلوی میل خود به عکاسی را بگیرید. هر جایی را که مناسب دیدید، اتومبیل خود را پارک کنید و به دل جنگل بزنید. در حاشیه رودخانه پیک نیکی برپا کنید و از بودن در طبیعت لذت ببرید. در بخش هایی از مسیر، به خصوص در قسمت های ابتدایی سکوهایی برای برپایی چادر هم در دسترس هستند.

خاب تا به این جا با چندین مقصد گردشگری برای سفر در عید نوروز آشنا شدیم.ممکن است شما هم علاقه مند باشید تا با مقصد ها و مکان های گردشگری بیشتری آشنا شوید و اطلاعات کسب کنید.بهترین راه استفاده از مطالب خواندنی یک سایت گردشگری است.

اما یک سایت گردشگری علاوه بر این نکته باید از چه امکاناتی بهره مند باشد؟

در ادامه به معرفی چند تا از امکاناتی میپردازیم که یک سایت گردشگری باید داشته باشد.شمایی که مخاطب یک سایت هستید میتوانید به وسیله این نکات سایت های دیگر را هم ارزیابی کنید و چه شما که صاحب یک وب سایت گردشگری هستید هم میتوانید با بهره برداری از این امکانات در سایت خود سبب رونق هر چه بیشتر کسب و کار خود شوید.

از جمله امکانات سایت گردشگری می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • خرید آنلاین و رزرو اینترنتی بلیط
  • نمایش پکیج های ترکیبی شامل انواع خدمات مسافرتی
  • ایجاد بخش اخبار مرتبط با تورهای آژانس مسافرتی
  • طراحی نمودن قسمت ارزانترین تورهای آژانس مسافرتی
  • اعلان ساعت کشورهای دیگر در سایت
  • نمایش سرویس های آژانس مسافرتی
  • تقسیم بندی تورها
  • دسته بندی کردن هتل ها
  • دانستنی های مهم پیش از مسافرت

خرید آنلاین و رزرو اینترنتی بلیط

از مهمترین امکاناتی که آژانس های مسافرتی در اختیار مردم میگذارند رزرو آنلاین آن میباشد. شاید از پر اهمیت ترین آیتم های تخصصی طراحی وب سایت گردشگری این قسمت باشد که معین میکند وب سایت می تواند چقدر بازخورد داشته باشد. چنین سرویسی در پایان می تواند وب سایت آژانس مسافرتی را تبدیل به کاربری از نوع فروشگاه اینترنتی نماید که عایدی مطمئن و قابل قبولی را عاید مالک کند.

نمایش پکیج های ترکیبی شامل انواع خدمات مسافرتی

ارائه پکیج های مسافرتی به گونه ­ای که بتواند به شکلی زیبا و خوش نما در دید کاربران بدرخشد.باید این شرایط فراهم باشد تا کاربران در این فضا قرار گرفته و پس از پشت سرگذاشتن این قسمت به قسمت پرداخت آنلاین وارد شوند.

ایجاد بخش اخبار مرتبط با تورهای آژانس مسافرتی

قاعدتا در هر پکیجی که برای مشتریانتان در نظر گرفته میگردد در هر بازه زمانی ممکن است اتفاقاتی بیفتد که بهتر است در قالب بخشی به عنوان اخبار جای بگیرد و مشتریان بتوانند انتخاب های مناسبی داشته باشند .

طراحی نمودن قسمت ارزانترین تورهای آژانس مسافرتی

تعداد زیادی از افراد به دلایل مختلفی در آخرین لحظات اقدام به خرید تور های آژانس مسافرتی می نمایند، و چون میخواهند به صرفه ترین تور ها را رزرو نمایند از این بخش بسیار تماشا خواهند کرد.

اعلان ساعت کشورهای دیگر در سایت

طراحی این بخش از سایت در واقع نوعی احترام و ارزش گذاری به مشتریانتان است. به دلیل اینکه بسیاری از افراد از جای جای جهان وب سایت آژانس مسافرتی را خواهند دید و ممکن است تمایل به دانستن زمان کشورهای مد نظر خود را داشته باشند.

نمایش سرویس های آژانس مسافرتی

این سرویس به این منظور ایجاد می گردد تا مشتریان بتوانند بهتر با سرویس های آژانس مسافرتی آشنا شوند. مشتریان و آژانس های مسافرتی دیگر تمایل دارند از مقدار توسعه کسب و کار سایت های مسافرتی آگاه شوند و این صفحه یاری می نماید تا با کسب و کار آژانس های مسافرتی بهتر آشنا شوند. این صفحه برای اطمینان بیشتر مشتریانتان یاری زیادی خواهد نمود.

تقسیم بندی تورها

طبیعتا آژانس مسافرتی در بازه های زمانی مختلف پکیج هایی شامل تورهای مختلف را ارائه خواهد نمود. به همین خاطر تقسیم بندی آن ها به انتخاب هوشمندانه کاربران یاری خواهد نمود.

دسته بندی کردن هتل ها

انتخاب این سرویس نه فقط برای دادن اطلاعات بلکه برای سفارش بهتر و جذب مشتریان می تواند لحاظ گردد. افراد دوست دارند در خصوص کم و کیف خدمات هتلشان اطلاعاتی را کسب نموده و بدانند در کدام هتل اقامت خواهند کرد. به منظور دسترسی سریعتر و بهتر مشتریان به این بخش باید سایت گردشگری بخشی برای جستو داشته باشد.

معرفی بخش های مهم شهرها و کشورها به عنوان یک جاذبه جهانگردی

این بخش برای جذب هر چه بیشتر کاربر ایجاد میگردد. با این کار رتبه بندی وبسایت شما را در موتورهای جستجو مانند گوگل ارتقا میدهد. هر چه مطالب سایت بیشتر و بهتر باشد مشتریان بیشتری را به سمت آژانس مسافرتی شما خواهد کشاند. علاوه بر اینها میتوانیم به یاری تقسیم بندی کردن و نمایش جاذبه های جهانگردی بخشهای مختلف یک کشور کاربران بیشتری را برای آشنایی با آنها به وب سایت آژانس مسافرتی و گردشگری خود بکشانید.

این ها بخشی از امکاناتی است که سایت های گردشگری باید داشته باشند اما نکته حائز اهمیت داشتن اطلاعات و دانستنی ها پیش از سفر است.همواره در این فرصت ها ضروری است، از جایی که می خواهیم برویم اطلاعات کافی داشته باشیم، تا باعث صرفه جویی در هزینه و بودجه بندی گردد و یا حتی بتوانیم وقت هایمان در چندروز سفر مدیریت کنیم.

خوشبختانه باماگردی اینجاست تا از زمان بهره ببرید و بهترین ها رو برای سفر خود بنابر هر هدفی که دارید، در نظر بگیرید.باماگردی با شعار با ما گردش برین اینجاست تا قبل از این که مقصدتان را انتخاب کنید یا حتی تصمیم بگیرید چی بپوشید! با ما به صورت مجازی بشد و یک پیش تجربه جالب و کارا رقم بزنید.

امکانات و مکان های معرفی شده در باماگردی

* معرفی هتل ها:

در سایت باماگردی میتوانید قبل از سفر به استان مورد نظر خود با هتل های معروف شهر مورد نظر آشنا بشید و بعد به رزور هتل اقدام فرمایید.بهترین و محبوب ترین های هر استانی بر اساس تعداد ستاره رتبه بندی شده و به صورت کامل معرف حضور شما عزیزان خواهد شد.

* معرفی مقصدها :

شاید برایتان پیش آمده باشد که قصد داشته اید سفر کنید اما بعد از آن تصمیم نگرفته باشید که کجا بروید.باماگردی معرف بهترین مقاصد گردشگری ایران است.این یکی دیگر از امکانات این سایت است.شما میتوانید با بهترین مقاصد شهری و طبیعی استان مورد نظر خود آشنا شوید و از آن ها بازدید کنید.

* معرفی جاذبه های طبیعی

  • پیست اسکی
  • قله نوردی
  • جنگل
  • دریاچه
  • رودخانه
  • ساحل
  • صحرا
  • غار

* معرفی جاذبه های شهری

  • اماکن مذهبی
  • تاریخی
  • پارک
  • مرکز خرید
  • موزه

باماگردی یکی از بهترین سایت های گردشگری است که با استفاده از مطالب و امکانات مفید آن میتوانید بهترین مقاصد را برای سرگرمی و گذران اوقات فراغت خود انتخاب کنید.

پس اگر در پی راهی می شد که بتوانید از تمامی ویژگی ها، جاذبه های گردشگری، مکان های تماشای و… یک استان یا یک منطقه خاص هستید پیشنهاد ما بهره گیری از مطالب مفید باماگردی می باشد.

سایت : Bamagardi.com

منبع: مجله سفر
انتشار: 8 اسفند 1401 بروزرسانی: 8 اسفند 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2082

به "مقصد های نوروزی که نباید از دستشان بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقصد های نوروزی که نباید از دستشان بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید