چهار چالش فناوری ملی در مراکز رشد دانشگاه آزاد برگزار می گردد

به گزارش مجله نیلوفری، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد از برگزاری چهار چالش فناوری ملی در راستای برطرف احتیاج های صنایع کشور در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع داد.

چهار چالش فناوری ملی در مراکز رشد دانشگاه آزاد برگزار می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چهار چالش فناوری ملی در راستای برطرف احتیاج های صنایع کشور در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: چالش های فناوری بر اساس برطرف احتیاج های فناورانه صنایع مختلف برگزار می شوند. انتخاب عنوان هر چالش فناوری براساس اجرای طرح پویش کارآفرینی در واحد های دانشگاهی صورت گرفته است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه طرح پویش کارآفرینی به منظور شناسایی پتانسیل واحد های دانشگاهی و اقلیم منطقه و همچنین احصاء احتیاج های فناورانه صنایع منطقه است، گفت: در امسال با هدف ترسیم الگویی مناسب برای برگزاری چالش های فناوری در استان ها، در بعضی از واحد های دانشگاهی که پیروز به انجام طرح پویش کارآفرینی شده اند، چالش فناوری برگزار می گردد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در حوزه های فناوری، اطلاعات و ارتباطات، برق، الکترونیک و بعضی از رشته های مهندسی اولین چالش فناوری ملی با عنوان فابام را برگزار می نماید. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد نیز پس از احصاء احتیاج های فناورانه آن استان اولین چالش فناوری ملی در حوزه قطعه سازی در صنایع مختلف را برگزار می نماید. حوزه هایی که در اولین چالش فناوری ملی صنعت قطعه سازی در آن مطرح شده شامل صنایع خودروسازی، صنایع ماشین آلات صنعتی، صنایع نفت، گاز و تجهیزات وابسته، صنایع پزشکی و دارویی و همچنین صنایع غذایی است.

وی گفت: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین پس از انجام طرح پویش کارآفرینی و شناسایی احتیاج و پتانسیل منطقه در حوزه رنگ اولین چالش فناوری ملی خود را با حضور صاحبان صنعت برگزار می نماید. دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با موضوع صنعت فولاد، زنجیره تامین و صنایع وابسته به آن اولین چالش فناوری ملی خود را در امسال برگزار می نماید. در این واحد دانشگاهی دومین نمایشگاه بین المللی صنعت معدن و فولاد با حضور تقریباً صد شرکت فعال در این حوزه برگزار گردید و احتیاج های فناورانه آن ها در این چالش فناوری مطرح می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 677

به "چهار چالش فناوری ملی در مراکز رشد دانشگاه آزاد برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار چالش فناوری ملی در مراکز رشد دانشگاه آزاد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید