پکیجی از انواع تجهیزات و امکانات

به گزارش مجله نیلوفری، لکسوس ES یک سدان سایز متوسط لوکس ژاپنی است و در دو تیپ ES 250 و ES 350 فراوری شده است که ES 350 درواقع نسخه 5/3 لیتری آن است. این خودرو ابتدا در سال 1989 معرفی و سپس شش نسل از آن روانه بازارهای جهانی شد که نسل پنجم و ششم این خودرو به خیابان های ایران راه یافته اند. لکسوس ES اگرچه لوگوی لکسوس را روی پیشانی خود دارد، ولی در عمل برادر ناتنی سایر سدان های لکسوس است زیرا باقی سدان های لکسوس یعنی مدل های IS، GS و LS هر سه دیفرانسیل عقب هستند ولی ES دیفرانسیل جلو است. همچنین هر سه سدان مذکور دارای مدل F-Sport هستند درحالی که ES فاقد این مدل است.

پکیجی از انواع تجهیزات و امکانات

لکسوس ES در دو مدل وارد بازار ایران شد آن هم شامل نسل پنجم و ششم می گردد. نسل پنجم این خودرو در سال 2010 وارد ایران شد و تا سال 2012 نیز واردات آن ادامه داشت. سپس نسل ششم آن که در سال 2012 در نمایشگاه نیویورک معرفی شده بود در سال 2013 به خیابان های کشور راه یافت؛ ولی این روند به دلیل تصویب قانون منع واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500سی سی تنها یک سال بعد خاتمه یافت و لکسوس ES 350 از فهرست خودروهای وارداتی خارج شد.

طراحی و امکانات

از نظر ظاهری تفاوت خاصی بین دو تیپ این خودرو یعنی ES 250 و ES 350 وجود ندارد و تمامی تفاوت های این دو در بخش فنی و پیشرانه است. طراحی لکسوس ES همانند سایر محصولات لکسوس زیبا و شیک است. اگرچه شاید به عقیده عده ای طراحی این خودرو اندکی قدیمی و کسل کننده باشد، ولی نمی توان هیچ ایراد خاصی به آن گرفت؛ زیرا تمام اجزای خودرو در هماهنگی کامل با هم هستند و طراحی یکپارچه ای دارند. درواقع لکسوس ES را باید یک نسخه لوکس از تویوتا کمری به حساب آورد، زیرا پلتفرم مشترکی با تویوتا کمری دارد. اگرچه این قضیه تا نسل پنجم ES صادق است و لکسوس شباهت های زیادی از نظر فنی و ویژگی های دیگر به تویوتا کمری داشت ولی در نسل ششم خود بیش تر به تویوتا آوالون شباهت دارد که لوکس تر از تویوتا کمری است.

طراحی داخل کابین ES به خوبی اجرا شده است. اگر برای اولین بار وارد کابین این خودرو شوید با تعداد زیادی دکمه و تجهیزات مختلف روبرو می شوید که شاید کمی گیج کننده باشد ولی اصلاً جای نگرانی نیست زیرا همه چیز در جای مناسبی قرار گرفته است. لکسوس در طراحی کابین از ترکیب چرم و چوب به زیبایی استفاده نموده است و این دو هارمونی خوبی با هم دارند. جایگاه های جلو بسیار راحت هستند و به حافظه و تنظیم در جهات مختلف مجهزند. ردیف جایگاه های عقب نیز جادار و راحت است و کمبود فضا احساس نمی گردد.

لکسوس ES 350 از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی نیز خودروی کاملی محسوب می گردد. امکاناتی از قبیل وجود 10 کیسه هوا در نقاط مختلف، سیستم های ترمز ABS، EBD، BA، PCS و EPS، دوربین دید عقب، رادار هشدار نقطه کور، سیستم start/stop، آینه های الکتروکرومیک، سیستم صوتی Lexus Enform با 8 بلندگو یا لوینسون با 10 بلندگو به صورت سفارشی، صفحه نمایش 8 اینچی، سه حالت رانندگی مختلف، ورود و استارت بدون کلید، سان روف پانوراما تعدادی از امکانات این خودرو هستند.

البته لکسوس ES 350 با پکیج های مختلفی مانند Ultra-Luxury، Luxury و Premium ارائه می گردد که پکیج Ultra-Luxury کامل ترین پکیج این خودرو است.

قلب تپنده ES 350

لکسوس ES 350 به یک پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر مجهز است و می تواند 268 اسب بخار قدرت و 336 نیوتن متر گشتاور فراوری کند که این قدرت از طریق جعبه دنده 6 سرعتی اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می گردد و رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها 7.2 ثانیه زمان می خواهد که عدد رضایت بخشی است و حداکثر سرعت اعلام شده برای آن نیز 228 کیلومتر بر ساعت است. همچنین مصرف سوخت این سدان لوکس در شهر 11.2 لیتر، در خارج از شهر 7.6 لیتر و نهایتاً مصرف سوخت ترکیبی آن 9.8 لیتر است.

لکسوس ES 350 در اردیبهشت 98 با قیمت حدودی 800 میلیون تا 950 میلیون تومان در بازار خودروهای کارنموده به فروش می رسد. همچنین از رقبای این خودرو می توان به هیوندای آزرا گرنجور، رنو تلیسمان، کیا اپتیما، کیا کادنزا، تویوتا آریون اشاره نمود.

منبع: دیوار
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 150

به "پکیجی از انواع تجهیزات و امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکیجی از انواع تجهیزات و امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید