ویروس مرگبار جدید کشف شد!

به گزارش مجله نیلوفری، خبرنگاران : مقامات بهداشتی استرالیا در مورد ویروسی مرگبار که ممکن است از خفاش به انسان منتقل گردد، هشدار دادند.

ویروس مرگبار جدید کشف شد!

به گزارش به نقل از خبرنگاران به نقل از دیلی میل، مقامات بهداشتی استرالیای جنوبی پس از کشف ویروسی که ممکن است به انسان منتقل شده و سبب بیماری های خطرناکی گردد، هشداری را در مورد دوری از خفاش ها صادر کردند.

مقامات استرالیای جنوبی اعلام کردند این ویروس باعث بیماری هایی در انسان مانند هاری می گردد؛ مسأله ای که ممکن است پس از بروز علائم آن مانند تشنج، فلج و هذیان گویی به مرگ فرد منجر گردد. مقامات بهداشتی استرالیای جنوبی با صدور بیانیه ای، از مردم خواستند تا با رفتن به مکان های سرباز، از تماس با خفاش ها جلوگیری نمایند.

دکتر لوئیز فلود (Louise Flood) از بخش مبارزه با بیماری های واگیردار وزارت بهداشت استرالیا گفت: این سومین باری است که لیزاویروس (ABL) در استرالیای جنوبی در خفاش ها تایید می گردد.

دکتر فلود اضافه نمود: ABL یک بیماری شبیه هاری است که در صورت گزیده شدن یا خراشیده شدن با یک خفاش آلوده به انسان منتقل می گردد و در صورتی که درمان تا بعد از ظهور علائم به تاخیر بیافتد، شرایط بسیار کشنده است. در حالی که تنها یک درصد از خفاش ها معمولا دارای ABL هستند، این دو مواجهه اخیر نگران نماینده است و یاد آور یک مسأله مهم است که خفاش ها تنها باید از سوی افراد مناسب آموزش دیده شده و به طور مناسب واکسینه شوند.

ویروس هاری و لیزاویروس خفاش استرالیایی (ABLV)) به گروه ویروس هایی موسوم به لیزاویروس ها تعلق دارند. این ویروس ها معمولا به وسیله گزش از حیوان آلوده منتقل می شوند. همه آن ها بیماری مشابهی ایجاد می نمایند که به هاری معروف است و بر سیستم عصب مرکزی تأثیر می گذارد. سازمان بهداشت دنیای تخمین می زند که سالانه 55 هزار نفر در دنیا بر اثر هاری می میرند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1451

به "ویروس مرگبار جدید کشف شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس مرگبار جدید کشف شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید