فردا شاهد آخرین پدیده ابر ماه و تنها ماه گرفتگی کامل سال باشید

به گزارش مجله نیلوفری، ماه فردا کامل می گردد و این رویداد با بزرگترین ابر ماه سال و بعلاوه آخرین آن و نخستین و تنها ماه گرفتگی کامل از سال 2019 تا به امروز همزمان خواهد شد.

فردا شاهد آخرین پدیده ابر ماه و تنها ماه گرفتگی کامل سال باشید

به گزارش فارس به نقل از اسپیس، به گفته کارشناسان نجوم، در شب 25 تا 27 مه (سه شنبه تا پنج شنبه)، ناظران در اقیانوسیه، هاوایی، شرق آسیا و قطب جنوب یک ماه گرفتگی را که همزمان با نزدیکترین نزدیک شدن ماه به زمین است هم مشاهده می نمایند.

به گفته منجمان، در تاریخ 26 مه (یا بین 25 تا 27 مه، بسته به جایی که در دنیا هستید) یک ماه گرفتگی کامل اتفاق می افتد؛ تیم آموزشی آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا ماه گرفتگی را رصد می نمایند و نحوه و علت آن را باجزئیات به دانشجویان علاقه مند آموزش می دهند.

کسوف پیش رو از غرب آمریکای شمالی، جنوب و غرب غربی آمریکای جنوبی، اقیانوس آرام، نیوزیلند، استرالیا و جنوب شرقی آسیا قابل مشاهده خواهد بود.

کسوف کامل در ساعت 4:11 صبح به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام (15:41 به وقت تهران) شروع خواهد شد و به مدت 14 دقیقه به طول خواهد انجامید و در ساعت 4:25 صبح به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام (15:55 تهران) به خاتمه می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1583

به "فردا شاهد آخرین پدیده ابر ماه و تنها ماه گرفتگی کامل سال باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا شاهد آخرین پدیده ابر ماه و تنها ماه گرفتگی کامل سال باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید