واکنش بورس به شوک های غیراقتصادی چه بوده است؟(اینفوگرافیک)

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران، در اولین روزهای هفته، بازار سهام به احتمال وقوع یک رخداد غیراقتصادی یعنی افزایش تنش ها در خاورمیانه واکنش نشان داد. در سال های گذشته به مراتب شاهد بروز رفتارهای هیجانی از سوی معامله گران بودیم که قریب به اتفاق موقتی بودند و بعد از چند روز حتی معکوس شده و قیمت ها بعضا به سطوح بالاتر نیز صعود نموده اند.

واکنش بورس به شوک های غیراقتصادی چه بوده است؟(اینفوگرافیک)

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

آنالیز ها از تجربیات این چنینی در چهار سال گذشته نشان می دهد عموما تنها در روز حادثه تا یک روز پس از آن فروش های هیجانی بازار را فراگرفته است و به سرعت شاهد فروکش آن بوده ایم.

به نظر می رسد با وجود مثبت بودن عوامل بنیادی در بازار سهام، بار دیگر نگرانی های غیراقتصادی بر دادوستدهای بازار سهام سایه افکنده و بر معاملات اوایل هفته جاری اثرگذار بوده است. اما آیا این اثرگذاری کوتاه مدت است یا ادامه دارد؟ تجربه بورس در دوره های پیشین را در اینفوگرافیک خبرنگاران مشاهده کنید. (اینفوگرافیک از سروناز قورچی)

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1229

به "واکنش بورس به شوک های غیراقتصادی چه بوده است؟(اینفوگرافیک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش بورس به شوک های غیراقتصادی چه بوده است؟(اینفوگرافیک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید