نویسنده مشهور امریکایی کتاب های کودک درگذشت

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران به نقل ازسی ان ان-بورلی کلی یرلی، نویسنده امریکایی داستان های پرفروش کودک و نوجوان در سن 104 سالگی در کالیفرنیا از دنیا رفت. انتشارات هارپرکالینز، ناشر آثار او روز جمعه خبر درگذشت وی را تایید کرد.

نویسنده مشهور امریکایی کتاب های کودک درگذشت

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

سوزان مورفی، مدیر انتشارات هارپرکالینز در بیانیه ای نوشت خبر درگذشت بورلی کلی یرلی، یکی از محبوب ترین نویسندگان کودک زمانه ما عمیقا ما را متاثر و غمگین کرد. کتاب های بی زمان او تاییدی بر ارتباط همیشگی او با جهانی شادی ها و لذت ها، چالش ها و پیروزی هایی است که بخش مهمی از دوران کودکی همه ما هستند.

کلی یرلی اولین کتاب خود را تحت عنوان هنری هاگینز در سال 1950 و بیش از 40 کتاب دیگر را در سال های بعد از آن منتشر کرد. کتاب های او بیش از 85 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفتند و به بیش از 29 زبان مختلف نیز ترجمه شدند.

شخصیت ها و قهرمان های کتاب های او آدم های خوب و سر به زیر، بد، قلدر و خیالبافان بودند که گاه کلی یر لی همه این صفات در یک شخصیت واحد از داستان هایش جمع می کرد.

او برای نوشتن آثارش به خاطرات دوران کودکی و جوانی خود و چالش های بچه هایی که در زندگی اش می شناخت نقب می زد تا بهتر بتواند دیدگاه بچه ها از جهان بزرگسالان را به دست آورد و در کتاب هایش منعکس کند.

بورلی کلی یرلی در سال 1916 در شهر اورگان امریکا به جهان آمد. در دوران تحصیل در مدرسه، معلمی که مقاله های او را دیده بود کلی یرلی را تشویق به نوشتن کرد. این نصیحت تا زمانی که خانم کلی یرلی در رشته کتابداری از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی فارغ التحصیل شود با وی بود.

او بعد از دوران تحصیل مدتی را به عنوان کتابدار کتاب های کودک شروع به کار کرد تا این که در اوایل دهه سی سالگی به صورت تمام وقت شروع به نوشتن کرد. به گفته انتشارات هارپرکالینز، رویای نوشتن برای خانم کلی یرلی وقتی دوباره زنده شد که یک پسر کوچک در کتابخانه جلوی میزش خم شد و پرسید کتاب های بچه های هم سن من کجا پیدا می شوند؟

بورلی کلی یرلی در دوران فعالیت حرفه ای خود جوایز و افتخارات بسکمک را کسب کرد. در سال 1981 جایزه کتاب ملی را در بخش بچه ها برای کتاب رامونا و مادرش از آن خود کرد و در سال 1975 نیز جایزه لورا اینگالز وایلدر اتحادیه کتاب خانه های امریکا را برای کمک قابل توجه و شایانش به ادبیات کودک برنده شد. کتاب دیگر او با عنوان آقای هنشاو عزیز مدال نیوبری را در سال 1984 برای او به ارمغان آورد.

در سال 2000 نیز کتابخانه کنگره امریکا از او به عنوان یک اسطوره زنده نام برد و در سال 2003 نیز مدال ملی هنر را دریافت کرد.

او در سال 2006 در یک مصاحبه با رادیو عمومی ملی گفته بود شما می توانید با یک کتاب خوب سرگرم شوید. فکر نمی کنم هیچ چیز دیگری بتواند جای کتاب خواندن را بگیرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1415

به "نویسنده مشهور امریکایی کتاب های کودک درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسنده مشهور امریکایی کتاب های کودک درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید