مخالفت مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با ادغام کانون پرورش فکری

به گزارش مجله نیلوفری، مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در مورد واگذاری کتابخانه ها و مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به نهاد کتابخانه های عمومی بیانیه ای صادر و مخالفت خود را با این تصمیم خاطرنشان کرد.

مخالفت مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با ادغام کانون پرورش فکری

مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در این بیانیه ای که نسخه ای از آن به وسیله روابط عمومی این دانشگاه برای انتشار در اختیار خبرنگاران نهاده شد، آورده است: شوربختانه چنین گفته شده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هیئت دولت پیشنهاد داده، کتابخانه ها و مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به کتابخانه های عمومی واگذار گردد.

در این بیانیه آمده است: تعداد پرشماری از ایرانیان خاطرات و تجربه های زیبایی از نشستن و مطالعه در کتابخانه های ویژه بچه ها دارند و این کتابخانه ها به علت بافت و نیروی انسانی متفاوت و اهل، زمینه دلبستگی و علاقه مندی این گروه از ایرانیان به کتاب و فرهنگ را پدید آورده اند؛ بیگمان، گذر سال های زیاد، از این کتابخانه ها و مراکز، میراث فرهنگی شایسته ای را فراهم آورده که تغییر متولیان آن ها با هیچ منطق و توجیهی سازگار نیست و ویران کردن این پشتوانه از تدبیر و خرد به دور است.

مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در این بیانیه با پیشنهاد واگذاری مخالفت کرد و ادامه داده است: مسئولان امر درباره تصمیم های چنین خطیر و سرنوشت سازی با انجمن ها، نهادها، مراکز و صاحبنظران شناخته شده در گستره مطالعات ادبیات کودک و نوجوان مشورت نمایند و تردید نداشته باشند که اینان برترین، امینترین و صلاحیت دارترین نهاد ها و افراد در این باره هستند.

در بخش پایانی این بیانیه خاطرنشان شده است: توجه به دیدگاه و خواست متخصصان و خانواده ادبیات کودک ایران و شنیدن صدای آنان که در همین یکی دو روز در خبرگزاری های گوناگون بازتاب گسترده ای داشته است، بی تردید به نفع فرهنگ و جامعه ایرانی خواهد بود.

مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز بعلاوه در این بیانیه این کتابخانه ها و مراکز فرهنگی را بخشی بسیار مهم و اثرگذار از کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان دانسته و جداسازی آن ها را آسیبی جبران ناپذیر و اسفبار عنوان نموده است.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2005

به "مخالفت مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با ادغام کانون پرورش فکری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز با ادغام کانون پرورش فکری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید