حراج نسخه اول کتاب سفرهای گالیور در نیویورک

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایریش تایمز، یک نسخه کمیاب از چاپ نخستین کتاب سفرهای گالیور در حراجی بونهام شهر نیویورک به فروش گذاشته می گردد که کارشناسان انتظار دارند با قیمتی بیش از 100هزار یورو به فروش برسد. این کتاب قرار است 17 ماه ژوئن در حراجی کتاب های کمیاب این حراجی به حراج گذاشته گردد.

حراج نسخه اول کتاب سفرهای گالیور در نیویورک

سفرهای گالیور با اسم کامل سفرهایی به بعضی ممالک دورافتاده دنیا در چهار بخش، نوشتهٔ لموئل گالیور، نخست در نقش پزشک کشتی و سپس به اسم ناخدا داستانی تخیلی نوشته جاناتان سویفت به زبان انگلیسی است. این کتاب یکی از آثار ماندگار و کلاسیک ادبیات انگلیسی و بعلاوه اثری هزل بر طبیعت انسان و هجو داستان های ماجراجویانه آن روزگار است.

کتاب از زمان نخستین چاپ آن بسیار محبوب شد؛ به طوری که یک نماینده مجلس بریتانیا در نامه ای -که در 1726 نوشته است- می گوید: کتاب همه جا خوانده می گردد؛ از جلسات کابینه بگیر تا مهدکودک ها و همچنان هم به صورت های مختلف چاپ می گردد.

داستان -که در چهار بخش نوشته شده است- به صورت سفرنامه دریانوردی به نام ناخدا لموئل گالیور از زبان خود وی بیان می گردد. نسخه های مختلف، تفاوت های چندی با هم دارند؛ اما همه نسخه ها در مواردی مشترک هستند که بنیان نسخه های امروزی اثر هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1577

به "حراج نسخه اول کتاب سفرهای گالیور در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج نسخه اول کتاب سفرهای گالیور در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید