نفت 110 دلار شد

به گزارش مجله نیلوفری، خبرنگاران: با انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد چین قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه 65 سنت کاهش یافت و به 110 دلار و 4 سنت در هر بشکه رسید.

نفت 110 دلار شد

به گزارش خبرنگاران، در حالی که آمارهای جدید مجددا نشانه های حاکی از ثبات رشد مالی چین و تقاضا برای نفت از سوی دومین مصرف کننده بزرگ نفت دنیا را تایید کرد، قیمت نفت برنت با جبران کاهش قابل توجه جلسه قبل، امروز افزایش یافت و به بالای 110 دلار رسید.

بر اساس محاسبات رویترز بر مبنای آمارهای دولتی، واردات نفت چین در ماه نوامبر، با 1.5 درصد افزایش نسبت به ماه اکتبر، به 9.94 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم در طی 5 ماه گذشته بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه، پس از کاهش 2 درصدی در روز دوشنبه، امروز با 65 سنت افزایش به 110 دلار و 4 سنت در هر بشکه رسید. کاهش قیمت دیروز نفت برنت، بزرگترین کاهش روزانه قیمت از ابتدای نوامبر تا به امروز بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز که دیروز برای اولین بار در 7 هفته اخیر کاهش یافته بود، امروز با 67 سنت افزایش به 98 دلار و 1 سنت رسید.

سیجین چنگ، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: اگر شما به رشد زنجیره وار نگاه کنید، تقاضای نفت چین در حال تثبیت شدن است. وی اضافه نمود، سرانجام عملیات تعمیرات در یکی از پالایشگاه های مهم جنوب آمریکا و کاهش عرضه سوخت دیزل ممکن است منجر به افزایش قیمت نفت در ماه دسامبر گردد.

مارک کینان، تحلیلگر بانک سوشیت جنراله در سنگاپور گفت، انتظار می رود اصلاحات دولت چین منجر به افزایش تقاضا برای خرید انرژی و فلزات از سوی این کشور گردد.

عامل کاهش قیمت نفت طی روزهای اخیر، کاهش میزان صادرات نفت لیبی به 250 هزار بشکه در روز بوده است. میزان صادرات نفت این کشور در سال 2012، 1.4 میلیون بشکه در روز بود. آدام لانگسان، استراتژیست بازار در بانک مورگان استنلی آمریکا در یادداشتی نوشت، محاصره سرانجامه های نفتی شرقی و اختلالات متناوب ایجاد شده در صادرات نفت غرب لیبی ممکن است میزان صادرات نفت لیبی را در سال 2014 به 800 هزار بشکه در روز برساند.

در همین حال، وزیر امور خارجه ایران هشدار داد، تصویب تحریم های جدید توسط کنگره آمریکا علیه تهران به توافق هسته ای سرانجام خواهد داد. توافق هسته ای ماه نوامبر ایران و 1+5، موجب تقویت احتمال عرضه بیشتر نفت و کاهش ریسک های موجود در بازار شده بود.

30

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 382

به "نفت 110 دلار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت 110 دلار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید