نباید برای شست و شو چوب از این 5 مورد استفاده کنیم

به گزارش مجله نیلوفری، چوب ها وسایلی هستند که علاوه بر زیبایی خاص،قیمت نسبتا بالایی هم دارند.

نباید برای شست و شو چوب از این 5 مورد استفاده کنیم

به گزارش خبرنگاران، اگر در شست و شو یا گردگیری آنها دقت لازم را به خرج ندهیم به راحتی تخریب می شوند و از بین می فرایند.

1. آمونیاک

آمونیاک یک ماده شیمیایی قوی است که در تمیز کردن خانه بسیار استفاده می شوند؛ اما هرگز نباید آن را برای تمیز کردن چوب استفاده کنیم. لیان استپف، مدیر عامل ارشد اداره نظافت آمریکا، شرح می دهد: مواد تشکیل دهنده آمونیاک، رنگ موجود در چوب را در خود حل می نمایند. اگر شما به دنبال یک تمیز نماینده برای پارکت چوبی خود هستید از دستمال نم دار و کمی اسپری آب گرم بهره ببرید. دقت کنید که نباید از وایتکس هم در زمینه تمیز کردن چوب بهره ببرید.

2. روغن

گاهی اوقات برای تثبیت رنگ چوب و تمیز کردن آن از کف روغن یا دیگر مواد پاک نماینده ای که بر پایه روغن ساخته شدند استفاده می کنیم. در ابتدا شاید از درخشش چوب لذت ببریم؛ ولی زمانی نمی گذرد که چوب بیشتر از قبل کثیفی ها را به خود جذب می نماید و استفاده مداوم از این نوع پاک نماینده ها موجب ورقه شدن چوب می گردد و به اصطلاح می گویند: چوب باد می نماید؛ اما پس از تمیز کردن چوب (با دستمال نخی و اسپری آب گرم) می توانید برای جلا، از کمی روغن نارگیل یا بادام (طبی) بهره ببرید.

3. شیشه پاک کن

شیشه پاک پاک کن ها برای تمیز کردن چوب ایده آل نیستند. بعضی از آنها با مواد ساینده (مانند آمونیاک) دارند که در واقع می تواند موجب ترک یا افزایش ترک های موجود در مصونات چوبی گردد.

4. بخار شوی

دستگاه های بخار شوی که با استفاده از بخار آب که درجه بالایی دارد، اقدام به تمیز کردن سطوح می نمایند چوب را آسیب پذیر می سازند.

بخار آب داغ موجب ترک و ایجاد شیار در چوب می شوند. همچنین رنگ طبیعی چوب را خراب می نمایند و مجبور به استفاده از رنگ های منصوعی می شوید.

5. صابون و آب

محلول آب و مایع صابون موجب لغزندگی و نفوذ در چوب می گردد. در این صورت بعد از مدتی چوب آغاز به پوسیدگی زودتر از موعد می نماید.

چوب های طبیعی به آب و صابون زودتر از دیگر فرآورده های چوبی مانند ام دی اف واکنش نشان می دهند و از بین می فرایند.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1112

به "نباید برای شست و شو چوب از این 5 مورد استفاده کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید برای شست و شو چوب از این 5 مورد استفاده کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید