ناوگان هوایی ایران به بیش از 300 فروند رسید

به گزارش مجله نیلوفری، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مراسم تکریم مقام شهدای 12 تیرماه اعلام کرد که ناوگان هوایی کشور به بیش از 300 فروند افزایش یافته است.

ناوگان هوایی ایران به بیش از 300 فروند رسید

در مراسم تکریم مقام شهدای 12 تیرماه و بزرگداشت سالروز فاجعه حمله ناو وینسنس به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و برخی از کنندگان مجلس شورای اسلامی حضور دارند. در این مراسم، تورج دهقانی زنگنه گفت:

صنعت حمل ونقل هوایی ایران همواره آماج حملات دولت آمریکا بوده است و با جلوگیری از پرواز هما به نیویورک در سال 1358 تحریم های آمریکا علیه صنعت هوانوردی ایران آغاز شد. در ادامه نیز با هدف قراردادن هواپیمای مسافری 655 ایران ایر در سال 1367 اوج جنایت و دشمنی خود را با به شهادت رساندن 290 انسان بی گناه نشان داد.

پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران ایر در تاریخ 12 تیر 1367 (3 ژوئیه 1988 میلادی) از تهران راهی دبی بود که پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دبی در حرکت بود که با شلیک موشک فینیکس حرارتی از ناو یواس اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی 290 سرنشین آن از جمله 46 مسافر غیرایرانی و 66 کودک جان باختند.

نکته قابل تأمل فاجعه هوایی این است که نه تنها خدمه ناو وینسنس به دلیل حمله وحشیانه شان محکوم نشدند، بلکه به فرمانده آن ها مدال شجاعت اعطا شد و به درجات بالاتر ارتقا یافت. مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما گفت:

دشمنان ایران به ویژه دولت آمریکا تصور می کردند که با تحریم صنعت هوانوردی ایران، ما را از این تکنولوژی بی بهره و محروم می کنند؛ اما متخصصان متعهد جمهوری اسلامی ایران نه تنها نقشه دشمنان را بر آب کردند، بلکه با عزمی جهادی شاهد پیشرفت های روزافزون در این صنعت بوده و هستیم و درحال حاضر تا آخرین مراحل تعمیر و نگهداری هواپیماها نیز از طریق متخصصان داخلی انجام می شود.

هم اکنون 30 میلیون مسافر ازطریق هوایی در سال جابه جا می شوند و ناوگان هوایی ایران به بیش از 300 فروند ارتقا یافته است که همگی از توان هوایی کشور در عرصه غیرنظامی حکایت دارند. هواپیمایی هما نیز مثل گذشته همواره در خدمت مسافران بوده است و باوجود کارشکنی های اجرا شده، عملیات انتقال تمام حجاج را در سال جاری برعهده دارد و طی دو روز آینده جابه جایی ها و انتقال حجاج آغاز می شود. علاوه براین، با موافقت وزیر راه و شهرسازی، فرودگاه بندرعباس به فرودگاه شهدای پرواز 655 هما تغییر نام یافت.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز خبرنگاران می توانید بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی ارزان به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده معتبر خریداری کنید.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1837

به "ناوگان هوایی ایران به بیش از 300 فروند رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگان هوایی ایران به بیش از 300 فروند رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید