مزایا و معایب خرید دوچرخه 26

به گزارش مجله نیلوفری، آیا تصمیم به خرید دوچرخه 26 گرفته اید، اما نمی دانید که آیا این مدل می تواند احتیاجات اصلی شما را برآورده سازد یا نه؟ به طور کلی زمانی که صحبت از دوچرخه 26 می گردد به این معناست که دوچرخه ای که در اختیار داریم دارای قطر 26 اینچی است. در حال حاضر اغلب دوچرخه سواران دوچرخه سایز 26 کوهستانی را با دوچرخه های جاده ای با چرخ های 700c مقایسه می نمایند. به نظرتان این مقایسه کار درستی است؟ فکر می کنید با خرید دوچرخه 26 به چه مزایا و معایبی دست می یابید؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا این موضوع را آنالیز کنیم.

مزایا و معایب خرید دوچرخه 26

اصطلاحات مقدار گیری چرخ های دوچرخه

سایز یک دوچرخه باتوجه به عواملی همانند چرخ ها و بدنه آن مشخص می گردد. با این حال همچنان هم شاهد این موضوع هستیم که دوچرخه ها اغلب با سایز چرخ هایشان شناخته می شوند. مقیاس های متفاوتی برای سنجش مقدار چرخ های دوچرخه ها وجود دارند، اما در بعضی موارد مقدار این چرخ کاملاً یکسان است، با این تفاوت که نام دیگری برای شناسایی آن به کار می رود. به عنوان مثال چرخ های دوچرخه 700c، 29er و 28 اینچی همگی از قطر رینگ یکسان ISO 622 میلیمتر برخوردار هستند و به عبارت دیگر تقریباً سایز یکسانی دارند؛ اما به دلیل اهداف بازاریابی از نام گذاری متفاوتی برخوردار هستند.

دوچرخه های جاده ای مدرن اغلب از چرخ های استاندارد 700c استفاده می نمایند. در صورتی که چرخ های 29 اینچی نیز اساساً همان چرخ های 700c هستند؛ اما تنها کمی عریض تر می باشند. اگر تابه حال نام چرخ هایی با قطر 28 اینچ به گوشتان نخورده است، باید بدانید که این نوع مقدار گیری برای رینگ های قدیمی به کار می رود و لاستیک ها و تایرهایی که از برچسب 28 اینچ برخوردارند را می توان بر روی رینگ های دوچرخه ای با سایز چرخ های 700c یا 29er قرار داد.

در کنار این موارد اغلب دوچرخه های کوهستانی و مسافرتی از چرخ هایی 26 اینچی برخوردارند و قطر آنها 559 میلیمتر می باشد. خوب است بدانید که چرخ های 26 اینچی باتوجه به نوع لاستیک هایی که بر روی آنها نصب می شوند، حدوداً یک یا دو اینچ از یک چرخ 700c کوچک تر می باشند.

در مقابل چرخ های 27 اینچی را داریم که اغلب در دوچرخه های جاده ای قدیمی یافت می شوند و از قطر رینگ ISO 630 میلی متر برخوردار هستند. یک نکته مهم که بهتر است در زمان خرید لاستیک یا رینگ دوچرخه به آن توجه کنید، مقدار ISO است. این مقدار گیری بر حسب میلیمتر بوده و به وسیله سازمان بین المللی استاندارد پیشرفته به طوری که می توان به راحتی با استفاده از آن با کمترین خطا تجهیزات دوچرخه خود را خریداری کرد.

مزایا خرید دوچرخه 26

با خرید دوچرخه سایز 26 به مزایای زیر دست پیدا می کنید:

سادگی یافتن قطعات جایگزین آن

واقعیت امر این است که در حال حاضر خرید دوچرخه های سایز 26 در کشور ما بسیار رایج است. کافی است تا سری به بازار بزنید، می توانید مشاهده کنید که در کشور ما نیز همچنان خرید دوچرخه 26 رایج است و به راحتی می توان دست به تعویض تایر تیوب رینگ و حتی کل چرخ یک دوچرخه 26 زد.

این عامل بعلاوه باعث می گردد تا شما در حین حرکت دیگر احتیاجی به حمل لوازم یدکی زیادی نداشته باشید؛ چرا که لوازم مورد احتیاج خود ازجمله تایرها و تیوپ های زاپاس را می توانید در اغلب فروشگاه ها به راحتی پیدا کنید و به این ترتیب وزن دوچرخه خود را در حین حرکت کاهش دهید.

استحکام بالاتر دوچرخه های 26

یکی از مزایایی که با خرید دوچرخه 26 به آن دست می یابید، قوی تر بودن چرخ های آن است. باتوجه به این که قطر چرخ های 26 اینچی کمتر است و از پره های کوتاه تری در آن استفاده شده، بر همین اساس ساختار قوی تری نسبت به چرخ های 29 اینچی یا 700c دارد. در نتیجه این مورد شما می توانید با استفاده از دوچرخه سایز 26 (https://arya-charkh.ir/33-%D8%AF%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87-26) خود به راحتی بارهای سنگین را در حین تور و گردش حمل کنید و هیچ نگرانی از بابت خمیدگی و ترک خوردگی چرخ های خود در اثر برخورد با موانع و انواع ضربات نداشته باشید.

بعلاوه به دلیل کوتاه تر بودن پره ها، احتمال شکست آن ها نیز کمتر است و درنتیجه لازم نیست تا زمان زیادی را صرف تعمیرات آن کنید.

مقرون به صرفه تر بودن قطعات دوچرخه 26

شاید قیمت دوچرخه 26 تفاوت چندانی با دوچرخه هایی به سایزهای دیگر نداشته باشد، اما قطعاً می توانید خرید قطعات جایگزین آن را با صرف هزینه مناسب تری به انجام برسانید. باتوجه به اینکه این نوع دوچرخه فراوانی زیادی در بازار دارد، از این جهت می توان قطعات آن را نیز با قیمتی مناسب تر تهیه کرد. بعلاوه قطعات دست دوم دوچرخه های 26 نیز به راحتی قابل یافت هستند و باوجوداینکه شاید کیفیت عالی نداشته باشند، اما حداقل احتیاج شما را رفع ساخته و اجازه می دهند تا بتوانید همچنان از دوچرخه خود بهره ببرید.

برخورداری از فاصله تایرهای بیشتر

یکی از شباهت هایی که در انواع دوچرخه های 26 اینچی می توان آنها را مشاهده کرد، طراحی خاص فریم آنها است؛ به طوری که فضای خالی بیشتری برای استفاده از لاستیک های مختلف در آن تعبیه شده است. به این معنا که می توان به راحتی و با کمترین دردسر از انواع لاستیک و تایرهای پهن و نازک به راحتی استفاده کرد. به عبارت دیگر شما با خرید دوچرخه 26 می توانید تایرهایی با عرض حداقل دو اینچ را بر روی آنها نصب کنید و در زمین های ناهمواری که نمی توان از لاستیک های ظریف و نازک استفاده کرد، به راحتی با نصب لاستیک های مورد نظر خود سواری راحت و دلچسبی داشته باشید.

افزایش قدرت مانورپذیری دوچرخه

بیایید این واقعیت را بپذیریم که هرچه چرخ های یک دوچرخه کوچک تر باشند، به همان مقدار پاسخگویی دوچرخه سریع تر و فرمان پذیری آن بهتر خواهد شد. مخصوصاً که چرخ های 26 اینچی سبک تر هستند و در حین عبور از مسیرهای ناهموار و مشکل این ویژگی می تواند کارایی بسیار بیشتری برایمان داشته باشد.

شتاب گیری سریع تر دوچرخه های 26 اینچی

یکی از ویژگی هایی که در زمان خرید دوچرخه 26 باید آن را در نظر بگیرید این است که این دوچرخه ها به دلیل قطر و وزن کمتر چرخ های خود سریع تر شتاب می گیرند و به ما این امکان را می دهند تا بتوانیم در زمان کوتاه تری سرعت خود را افزایش دهیم. در واقع هر چه که چرخ ها کوچک تر باشند، می توان با آنها سریع تر به حداکثر سرعت ممکن دست یافت. بر این اساس دوچرخه های 26 مناسب ترین گزینه برای رفت و آمد شهری و کوهستانی به شمار می روند. جالب است بدانید که اغلب ثبت رکوردهای گینس با انواع دوچرخه سایز 26 انجام گرفته است.

سواری راحت تر با دوچرخه سایز 26

تایرهایی که برای دوچرخه سایز 26 طراحی و ساخته می شوند، نسبت به دیگر انواع دوچرخه ها پهن تر هستند و از این نظر برای عبور از مسیرهای ناهموار و کوهستانی مناسب تر می باشند. این عامل از طرفی دیگر باعث می گردد تا حجم بیشتری از هوا را در لاستیک ها مشاهده کنیم که هدررفت کمتری در طی زمان دارند. در نتیجه این عامل تکان ها و لرزش های چرخ ها در حین عبور از مسیرهای مختلف به راحتی جذب می گردد و سواری نرم تر را در اختیارمان قرار می دهد.

معایب دوچرخه های 26 اینچی

با خرید دوچرخه 26 با موارد زیر نیز روبرو خواهید شد:

عدم تناسب دوچرخه 26 برای افراد بلندقد

درصورتی که قد بلندی دارید باید از دوچرخه هایی بهره ببرید که قاب و بدنه آنها نیز متناسب با بدن شما طراحی شده باشند. در غیر این صورت استفاده از چرخ های 26 اینچی بر روی دوچرخه هایی با بدنه کوچک نمی تواند کاربرد مناسبی برایتان داشته باشد و یک دوچرخه سواری حرفه ای و مناسب را در اختیارتان قرار دهد.

عدم عبور راحت و سریع از موانع

هرچه که چرخ دوچرخه بزرگ تر باشد، به همان مقدار عبور از موانع با آن ساده تر و راحت تر می گردد. به دلیل قطر کوچک تر چرخ های دوچرخه 26 عبور از روی برآمدگی های جاده، انواع چاله ها و حفره ها مشکل تر خواهد شد و هر بار که به یک دست انداز یا حفره برخورد می کنید، آن را بیشتر احساس خواهید کرد.

عدم حفظ سرعت ثابت

به همان مقدار که یک دوچرخه 26 می تواند در زمان کوتاه تری شتاب گرفته و سرعت خود را افزایش دهد، به همان مقدار نیز در حفظ سرعت خود ضعیف عمل می نماید. باتوجه به این که چرخ های دوچرخه 26 کوچک و سبک هستند، ضروری است تا برای حفظ سرعت بالای آنها نیز انرژی بیشتری صرف گردد به این معنا که شما باید انرژی بیشتری به کار برده و رکاب بزنید. این مورد در دوچرخه های 29 اینچی یا 700c کاملاً برعکس است؛ به این معنا که شتاب گیری آنها دیرتر انجام می گردد، اما حفظ سرعت بالا با آن راحت تر است.

انتخاب محدودتر تایرهای 26 اینچی

در حال حاضر دوچرخه های 26 اینچی از رده خارج شده اند و اغلب فراوری نمایندگان مطرح جهانی بر روی بازار محبوب دوچرخه های 29 اینچی با چرخ های 700c تمرکز نموده اند. این نکته به این معنا نیست که شما نمی توانید لاستیک های 26 اینچی را به راحتی پیدا کنید، اما از لحاظ یافتن عرض های مختلف آن ممکن است که به مشکل برخورد کنید و نوع دلخواه خود را نیابید.

باتوجه به اینکه بیشتر لاستیک های 26 اینچی برای دوچرخه های کوهستانی ساخته می شوند، برای خرید لاستیک های جاده ای و شهری ممکن است که مجبور شوید به صورت آنلاین اقدام کنید؛ چراکه فراوانی کمتری دارند.

اطلاعات تکمیلی : https://www.bsxinsight.com/26-inch-bike-for-what-size-person

از کجا دوچرخه سایز 26 را بخریم؟

حالا که با معایب و مزایای دوچرخه 26 آشنا شدید، می توانید با آگاهی بیشتری برای خرید آن اقدام کنید. اگر در پی خرید دوچرخه 26 هستید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به فروشگاه آنلاین دوچرخه آریا چرخ است. شما می توانید با مراجعه به این فروشگاه قیمت دوچرخه 26 را در برندها و مارک های مختلف به همراه ویژگی های متفاوت آن آنالیز نموده و محصول مورد نظر خود را به همراه گارانتی و ضمانت نامه معتبر تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی آریا چرخ به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به مشتریان خود است و تنوع بی نظیری از محصولات مربوط به دوچرخه و قطعات جانبی آن را در اختیارتان قرار می دهد. شما بعلاوه می توانید از این فروشگاه انواع تایر و تیوپ مناسب برای دوچرخه های سایز 26 خود را تهیه کنید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2118

به "مزایا و معایب خرید دوچرخه 26" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب خرید دوچرخه 26"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید