مرد عمل با ترجمه مصطفی رحماندوست منتشر شد

به گزارش مجله نیلوفری، مصطفی رحماندوست، نویسنده و شاعر نام ­آشنای بچه ها و نوجوانان کتاب مرد عمل را برای نوجوانان ترجمه نموده است.

مرد عمل با ترجمه مصطفی رحماندوست منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، کتاب مرد عمل اثر جورج مندوزا با ترجمه مصطفی رحماندوست از سوی انتشارات کتاب نیستان وارد بازار کتاب شده است.

اثری بی ­ادعا که در ابتدای کتاب، فقط به نوجوانان اهل مطالعه تقدیم شده اما نه فقط آنها، بلکه برای بزرگسالان نیز جذاب، تفکربرانگیز و قابل تامل است. نویسنده و شاعر نام ­آشنای بچه ها و نوجوانان، مصطفی رحماندوست این­ بار در عرصه ترجمه، تحفه ­ای ویژه و منحصربه ­فرد را به مخاطبان خود معرفی و اهدا کرده­ است.

مرد عمل کتابی ست که با صفحاتی محدود، جملاتی اندک و قطعی کوچک و دوست­ داشتنی، خواننده را با پرسش­ هایی عمیق از جنس فلسفه و معنای زندگی روبه­ رو می­ کند و به چالشی شورانگیز فرا­می­ خواند و نوجوان طرف صحبت خود را به افق­ هایی بسیار دورتر و زیباتر از آنچه کتاب­ های رایج و پرفروش این گروه سنی نشان می ­دهند، رهنمون می­ گردد. درست است که این اثر هم در تعریف آثار واقع گرا نمی ­گنجد ولی جنس تخیل در آن کاملاً متفاوت است.

مرد عمل از حوادث عجیب، موجودات خیالی یا تصمیم­ های قهرمانی سخن نمی­ گوید. داستان کتاب، تمثیلی از انتخاب­ ها و زندگی بسیاری از افراد است که خود را مرد عمل می پندارند اما حتی برای کار ساده ­ای مثل باز کردن در و روبه­ رو شدن با موهبت ­ها و موقعیت ­های جدید زندگی که هر لحظه به همه پیشکش می ­گردد، عاجزند.

انتها باز، غیرمشخص و در عین­ حال ترسناک مرد عمل، به خواننده شوک وارد می نماید و بدون هیچ کلمه یا تصویری او را با پرسش هایی اساسی درباره هستی خود، رو در رو می سازد. این­که مبادا ما هم، یک مرد عمل مخفی در درون خود داشته باشیم؟

مرد عمل با قطع خشتی بر مقوای نخودی به ­صورت تک ­رنگ منتشر شده و هدیه ­ایست به خبرنگارانن که دوست دارند زندگی را از زاویه ­های جدید و شگفت کشف نمایند و با پاسخگویی به چرایی ­هایی که برای بیشتر افراد، هرگز مطرح نمی ­گردد، تمام و کمال از فرصت خود برای زیستن، بهره ­مند شوند. اگر چنین فردی هستید یا دوست دارید نوجوانان دور و برتان را، در ابتدای راستا عمر به طرح پرسش و اندیشیدن تشویق کنید، مرد عمل می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

4028/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 947

به "مرد عمل با ترجمه مصطفی رحماندوست منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد عمل با ترجمه مصطفی رحماندوست منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید