عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: تصمیم رئیس جمهوری باعث پیک چهارم کرونا شد

به گزارش مجله نیلوفری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیمات دوگانه درباره برقراری تورهای خارجی و ممنوعیت سفر به عتبات عالیات، گفت: تصمیم رئیس جمهور درباره سفرها باعث پیک چهارم کرونا شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: تصمیم رئیس جمهوری باعث پیک چهارم کرونا شد

تسنیم: جواد نیک بین در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی درباره برقراری تورهای خارجی به کشورهایی مانند ترکیه و ممنوعیت سفر به عتبات عالیات، اظهار کرد: هرجا که تجمع وجود داشته باشد احتمال انتقال ویروس نیز قوت می گیرد بنابراین فرقی بین مسجد و لب دریا و یا عزا و شادی وجود ندارد.

وی ادامه داد: این مسئله درباره سفر به کشورهایی مانند ترکیه و عتبات نیز صدق می نماید و افرادی که بین آنها فرق می گذارند، در هر جایگاهی که باشند تفاوت غیر عالمانه ای گذاشته اند زیرا ویروس موجود قابل تعلیم نیست و نمی توان تعلیم داد که در چه اماکنی نرود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره علت تصمیم های دوگانه درباره این موضوع، توضیح داد: دولت به جای اینکه به فکر سلامت مردم باشد به فکر صنعت گردشگری و روابطش با کشورهاست. اگر دولت به این فکر نبود سفر در ایام نوروز را آزاد نمی کرد تا مردم سفر نمایند و پیک چهارم شروع گردد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری خاطرنشان کرد مردم با رعایت پروتکل ها می توانند سفر بروند؛ این تصمیم غیرعاقلانه پیک چهارم و مرگ و میر روزانه 300 الی 400 نفر در کشور را ایجاد کرد.

نیک بین گفت: تصمیم ها باید دائمی و معقول باشد؛ زمانی که تصمیم می گیریم سفر ممنوع باشد نباید بین ترکیه و عراق فرقی وجود داشته باشد، مگر اینکه شرایط یک کشور سفید باشد که در این شرایط هم ممکن است ما ناقل ویرویس باشیم و این کار اخلاقی نیست بنابراین باید باید همه سفرها مدتی ممنوع باشد تا چرخه ویروس قطع گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1484

به "عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: تصمیم رئیس جمهوری باعث پیک چهارم کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: تصمیم رئیس جمهوری باعث پیک چهارم کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید