طراحی داخلی یکی از شعب شرکت جهانی گرامرلی

به گزارش مجله نیلوفری، در ادامه مقالات بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی داخلی خبرنگاران قصد داریم دکوراسیون اداری یکی دیگر از طراحی داخلی اداری که در سال 2018 ، در کیف اکراین طراحی شده است را آنالیز کنیم .

طراحی داخلی یکی از شعب شرکت جهانی گرامرلی

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این دفتر به مساحت 1750 متر مربع و در دو طبقه طراحی شده است .

گرامرلی یک شرکت دنیای است که دارای دفاتری در سان فرانسیسکو ، نیویورک و کیف است . گرامرلی یک دستیار دیجیتالی نوشتن است که هر روز میلیون ها نفر از آن استفاده میکنند تا ارتباطات نوشتاری خود را موثر تر جلوه دهند . این شرکت با استفاده از دستگاه های آی تی و حجم بالای ارتباطات و تبادل داده ها ، هم در زمینه فردی هم گروهی بصورت شبانه روزی فعالیت دارد .

این شرکت به دلیل گستردگی و وسعت فعالیتش که بصورت روزانه با مردم در سراسر دنیا در ارتباط است ، به دفتری با وسعت فراوان برای عملکردهای مختلف کارمندان و قرار دادن دستگاه های مربوط به فعالیتش احتیاج داشت .

تیم طراحی این پروژه در اول کار احتیاج های این شرکت را برای فعالیتشان آنالیز کرد . این شرکت برای انواع فعالیت ها به سالن کنفرانسی با ظرفیت 150 جایگاه برای سخنرانی ها احتیاج داشت . از دیگر احتیاجهای این شرکت میتوان به فضاهای مختلفی اعم از اتاق های جلسات کوچک مجهز به دستگاه های آی تی برای کنفرانس های صوتی و تصویری بین دفاترش در سراسر دنیا ، اتاق تفریحی عایق صدا برای زمان های استراحت کارمندانش ، سالن غذاخوری ، اتاق استراحت و خوابیدن و سالن ها و امکانات دیگر .

سایر الزاماتی که برای این شرکت به کار رفته است استفاده از مواد سازگار با محیط زیست بوده است ، استفاده از متریال و پالت رنگی گرم و احساسی آرامش بخش و دلچسب برای فضای داخلی شرکت . هم چنین راهکار هایی پیشرفته برای سیستم های اتصال و برق کنفرانس ها و انعطاف پذیری و سازگاری هر چه بیشتر با فضا.

محوطه اداری اصلی این شرکت که در یک ساختمان اداری 14 طبقه واقع شده است ، از دو سطح تشکیل شده است ، سطح طبقه پایینی به مساحت 1300 متر مربع و ارتفاع سقف 8 متر بود و نیم طبقه بالا با متراژ 450 متر مربع و ارتفاع 3 متر است .

ایده طراح برای بازسازی و تعمیرات ساختمان این بود که منطقه دیدار جمعی را در طبقه همکف قرار دهد و آن را به عنوان قسمت اصلی و قلب دفتر قرار دهد که در اطراف آن شش منطقه کار در فضای باز که همه دارای عایق صدا هستند ، وجود دارد . نیم طبقه بالا نیز به گونه ای طراحی شده است تا مناطق کاری از منطقه دیدار جدا باشد و ارتباط این دو سطح طبقاتی با پله های باز ایجاد شده است .

در طراحی دکوراسیون اداری چندین اتاق انفرادی برای کارهای آرام و ارتباطات یک به یک با حفظ حریم شخصی در سالن اصلی تعبیه شده است . اتاق های جلسات عظیمتر با طرفیت های 8 تا 15 نفر در اطراف منطقه دیدار مرکزی واقع شده اند و با رنگ های مختلف رنگ آمیزی شده اند . در کل 21 اتاق در این دفتر وجود دارد که شامل یک کتابخانه ، یک اتاق استراحت ، یک اتاق اگوستیگ برای پخش فیلم و موسیقی و حتی یک منطقه دارای شومینه نیز برای راحتی و آرامش بیشتر وجود دارد که از آن به عنوان یک محل دیدار غیر رسمی نیز استفاده میشود .

طراح با استفاده گسترده از مواد سازگار با محیط زیست و چوب طبیعی بلوط ، باعث ایجاد فضایی آرامش بخش و گرم در محیط شده است و با ایجاد پنجره های عظیم و وسیع توانسته است نور طبیعی را به تمام فضاها منتقل کند که این کار به ایجاد تعادل مثبت بین کارکنان و محیط یاری میکند و سطح کارایی و راحتی آنان را افزایش میدهد .

از دیگر اتاق هایی که در بازسازی ساختمان این فضا طراحی شده است اتاق خواب و استراحت است که در یک منطقه ای واقع شده است که توسط پرده هایی از هم جدا شدند و با قرار دادن تشک هایی که در زیر آنها سنسور هایی واقع شده است که اگر فردی در داخل این اتاق ، خواب باشد این سنسور سیگنال هایی را به بیرون میفرستد که دیگر افراد با دیدن آن متوجه میشوند که اتاق پر است و مزاحم نشوند .

نیم طبقه به صورت منحنی ملایم و بطور حلقه ای طراحی شده است که مشرف به کل سالن اصلی است و دفاتر و اتاق ها دور این منحنی شکل گرفته است .

طراح توانسته است این فضای وسیع را با تنوع مبلمان و رنگ ها در هر قسمت و اتاق ، فضایی به شدت دل پذیر و جذاب را برای کارکنان ایجاد کند و محیط را از یکنواختی و تکرار دور کند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1066

به "طراحی داخلی یکی از شعب شرکت جهانی گرامرلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی یکی از شعب شرکت جهانی گرامرلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید