صحرای نمک؛از جاذبه های گردشگری بی نظیر هند

به گزارش مجله نیلوفری، در بین عوام مردم متداول است که اصطلاح کویر را به جای بیابان به کار می برند و یا برعکس. گاهی اوقات بیابان به محیط خارج از شهر و روستا گفته می گردد. ولی در واقع بین این دو اصطلاح اختلاف اساسی وجود دارد.

صحرای نمک؛از جاذبه های گردشگری بی نظیر هند

بیابان به قسمتی از مناطق خشک گفته می گردد که بارندگی کمتر از 50 میلی متر دارد و امکان دارد چند سال در آن باران نبارد و با کم آبی و تبخیر شدید روبرو باشد و دارای پوشش گیاهی بسیار ضعیف است. ولی کویر به زمین های رسی پف نموده، با شوری و نمک بسیار زیاد که گیاهان در آن نمی توانند رشد کنند، گفته می گردد.

کویر نمکی هند را بعنوان عظیم ترین کویر نمکی دنیا (در این موضوع با کویر بولیوی رقابت دارد) می شناسند که حدود 10 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. این کویر پر نمک و شور، جهت اقوام مختلف مخصوصا عشایر و کولی های هندی است.

مطلبی که در خصوص کویر نمک هند هر مخاطب ای را به تعجب می اندازد، این است که کویر نمکی هند در طول فصل موسمی در هندوستان تماما به زیر آب می رود. با این حال حدود 8 ماه از سال کاملاً بدون آب می گردد.

در این زمان اگر به دیدن کویر نمک هند و همراه با کوچ عشایر کوتچ بروید، با زمینی تا دوردست ها سفید و با آفتاب سوزان روبرو می شوید. درصورتی که قصد سفر به هند و شهرهایی مثل بمبئی یا جیپور را دارید، به این جاذبه نزدیک خواهید بود.

زمان مناسب برای بازدید از جاذبه کویر نمکی هند

کویر نمکی هند در ماه اکتبر هر ساله آغاز به خشک شدن می نماید، بطور پیوسته به بیابان خشک و نمکی تبدیل می گردد. فصل جهانگردی تا ماه مارس میباشد و در اواخر ماه مارس، امکانات اقامتی هم به سرانجام می رسد.

درصورتی که دوست دارید با جمعیت کمی روبرو شوید و علاقه مند نیستید در جای شلوغ باشید، در سرانجامی فصل جهانگرد در ماه مارس، به کویر نمکی هند سفر کنید. البته شما در هر فصلی از سال به آن جا بروید امکانات اولیه موجود میباشد ولی خب هر مکان جهانگردی در دنیا زمان خاص خودش را دارد.

بهتر است فقط در صبح یا عصر به بیابان بروید، در غیر این صورت نمک میتواند با بازتاب نور خورشید در چشم شما چشم های شما را بسوزاند. شما می توانید در این بیابان سوار شتر شوید و ماه را در بیابان ببینید. آسمان کویر هم که در شب ها ستاره باران می گردد.

کویر نمکی هند,کویر نمکی هند از جاذبه های جهانگردی هند,کویر نمکی هند از عجایب دیدنی هند

جهت حرکت به سمت کویر نمکی هند

- درصورتی که در شهر بمبئی هستید بهترین وسیله برای رسیدن به این بیابان نمکی قطار میباشد ، شما حدود 15 دقیقه در قطار هستید.

- درصورتی که به قطار علاقه ای ندارید، می توانید از پرواز داخلی بمبئی به بهودج بهره ببرید.

-اگر در شهر بمبئی نیستید، شما تنها می توانید با اتوبوس و مینی بوس به این نقطه برسید.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1242

به "صحرای نمک؛از جاذبه های گردشگری بی نظیر هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحرای نمک؛از جاذبه های گردشگری بی نظیر هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید