سند دو ساختمان فدراسیون فوتبال به نام شستا شد

به گزارش مجله نیلوفری، شستا با مجموع اقدامات قضایی و قانونی انجام شده مبلغ پرداخت شده به فدراسیون فوتبال را با انتقال سند دو ساختمان این فدراسیون پس گرفت.

سند دو ساختمان فدراسیون فوتبال به نام شستا شد

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، مهدی اسماعیلی مدیر امور حقوقی و قراردادهای شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) درباره دریافت مبلغ پرداخت شده به فدراسیون فوتبال توضیحاتی را به شستارسانه ارائه کرد.

متن کامل توضیحات وی که در شستارسانه منتشر شده، به توضیح زیر است:

شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی دی ماه 1398 با استناد به مصوبه ستاد مقابله با تحریم و مصوبه هیئت امنای محترم سازمان تأمین اجتماعی و به منظور یاری به فدراسیون فوتبال در شرایط تحریم های ظالمانه و در راستای منافع ملی کشور نسبت به پرداخت دو میلیون یورو به فدراسیون فوتبال به عنوان قرض، اقدام کرد.

براساس این گزارش، شستا به منظور بازگشت مبلغ پرداخت شده، علاوه بر تعهد فدراسیون فوتبال که در متن مصوبه ستاد مقابله با تحریم ها نیز به آن تصریح شده است و تعهد ریاست محترم وقت فدراسیون در مکاتبات متعدد، برای استرداد مبلغ ارزی دریافتی به نرخ روز تسویه، یک فقره چک به مبلغ دو میلیون یورو از حساب ارزی فدراسیون فوتبال به سررسید 31 فروردین 1399 نیز دریافت کرد.

از همان زمان و با توجه به اینکه شستا وارد بورس شده بود و پیگیری منافع چند میلیون سهام داران خرد هم جزو اولویت های اقدامات مدیریت شستا نهاده شد، جهت مذاکره و تعامل برای دریافت مبلغ، موازی با اقدامات حقوقی پیش رفت و شستا به منظور صیانت از حقوق چند میلیون سهام دار به عنوان ذی نفعان، نسبت به طرح دعوای مطالبه مبلغ دو میلیون یورو در مراجع قضایی اقدام کرد.

پس از طی مراحل دادرسی با حضور وکلای فدراسیون فوتبال، حکم محکومیت فدراسیون به پرداخت مبلغ دو میلیون یورو به انضمام خسارت تأخیر تأدیه و خسارات دادرسی صادر و پس از مضی مواعد قانونی قطعیت یافت.

به همین دلیل، متعاقباً اجراییه صادر و پس از طی شدن تشریفات قانونی اجرای احکام مدنی اموال توقیف شده کارشناسی، مراتب ابلاغ و اعتراض قانونی و آگهی مزایده ساختمان های فدراسیون فوتبال صادر شد و پس از گذشت مواعید قانونی ساختمان های در قبال مبلغ روز تسویه، به نام شستا منتقل و سند تک برگ آنها به نام شستا صادر و تحویل شد.

شایان ذکر است همان طور که قبلاً مدیرعامل محترم شستا اعلام کرد، شستا با مجموع اقدامات قضایی و قانونی اجرا شده مبلغ پرداخت شده را به نرخ روز به انضمام خسارات وارده از فدراسیون فوتبال وصول نموده است.

به گزارش خبرنگاران، فدراسیون فوتبال در زمان ریاست مهدی تاج مبلغ دو میلیون یورو را برای پرداخت بخشی از قرارداد مارک ویلموتس از شستا قرض نموده بود که حالا خسارت ناشی از این قرارداد و بدهی فدراسیون به شستا، انتقال شش دانگ سند تک برگ فدراسیون فوتبال و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس ـ که سند آن به نام فدراسیون فوتبال است ـ به نام شستاست.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1489

به "سند دو ساختمان فدراسیون فوتبال به نام شستا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند دو ساختمان فدراسیون فوتبال به نام شستا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید