سالانه 100 هزار نفر به آمار سرطان در ایران اضافه می گردد

به گزارش مجله نیلوفری، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا قوام نصیری در مورد بحث سرطان در کشور، گفت: سرطان در همه جای جهان رو به افزایش است مثلاً در کشورهای پیشرفته و صنعتی ما شاهد افزایش سرطان در آمریکا و کانادا هستیم و یا همچنین افزایش سرطان را در کشورهای درحال توسعه مانند ایران مشاهده می کنیم و حتی سرطان در کشورهای عقب مانده نیز افزایش یافته است.

سالانه 100 هزار نفر به آمار سرطان در ایران اضافه می گردد

از لحظه عکاسی دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

وی اضافه نمود: هرسال 100 هزار مورد جدید ابتلا به انواع سرطان ها در کشور مشاهده می گردد که 50 درصد آنها سبب مرگ بیمار می گردد که این عدد بالایی به شمار می رود.

قوام نصیری ادامه داد: در شیوع سرطان عوامل مختلفی دخالت دارد زیرا عامل اصلی هنوز ناشناخته است ولی بیشترین دلایل آن زندگی شهری و فعالیت خانم ها در خارج از منزل است که باعث می گردد ایجاد ناراحتی های عصبی در بین زنان افزایش یابد و در نهایت استرس بیشتری ایجاد گردد. بنابراین استرس در رأس عوامل سرطان زا است که باعث می گردد سیستم ایمنی افراد مختل گردد و باعث بیماری های مختلف ازجمله سرطان گردد.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با تأکید بر اینکه این رقم بسیار زیاد است و درمان های گران قیمتی هم برای درمان آن اعمال می گردد اضافه نمود: در بسیاری از موارد نتیجه درمان سرطان صد در صد نیست و در حال حاضر بعد از بیماری های قلب و عروق دومین عامل مرگ ومیر در کشور به شمار می آید.

قوام نصیری با تأکید بر اینکه سرطان و روش های درمانی باید صندلی ویژه ای داشته باشد تأکید کرد: تشخیص زودهنگام و پیشگیری از سرطان می تواند در کاهش آن نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

وی با اشاره به عوامل محیطی سرطان اضافه نمود: کوشش برای کاهش استرس، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و برطرف عادات شخصی مانند مصرف دخانیات خصوصاً سیگار می تواند نقش مهمی در کاهش انواع سرطان داشته باشد.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با تأکید بر تسویه بهتر بنزین و پالایش آن گفت: سربی که در دود اگزوز وجود دارد، توسط دستگاه تنفس جذب خون می گردد و می تواند در مغزاستخوان اثر بگذارد و در بعضی از موارد ایجاد سرطان خون در بچه ها به همین دلیل است.

وی به بحث تغذیه و اهمیت آن در کاهش سرطان اشاره و اضافه نمود: در سال های اخیر تغذیه نامناسب نقش مهمی در ابتلا به سرطان ها در کشور ایفا نموده است و بسیاری از سرطان های دستگاه گوارش فوقانی مثل مری و معده و در بعضی از موارد سرطان روده بزرگ به دلیل مصرف بعضی از مواد غذایی و سبک تغذیه نادرست است.

این متخصص آنکولوژی در ادامه تأکید کرد: سمیناری در مورد اورژانس آنکولوژی یا فوریت های بیماران مبتلابه سرطان برگزار گردید تا پزشکان به تبادل تجارب خود بر اساس علم روز جهان بپردازند.

وی اضافه نمود: اورژانس های انکولوژی بسیار کم رخ می دهد اما این حالات وقتی به وجود می آید حیات مریض را تهدید می نماید و یا عوارض دائمی برای بیمار به وجود می آورد .

قوام نصیری با تأکید بر اینکه روش های درمان سرطان نسبت به سال های گذشته تغییر چشمگیری داشته است اعلام کرد: با این وجود بعضی سرطان ها نیز تغییر ساختاری پیدا نموده اند. به طور مثال سرطانی می تواند مرکزش در ارگانی باشد و انتشارش در قسمت دیگر بدن مثل استخوان های ستون فقرات باشد. مثل سرطان سینه که می تواند در مهره ها انتشار و سبب شکستگی مهره گردد و بر نخاع فشار بیاورد.

وی گفت: بحث اورژانس انکولوژی در واقع برطرف این فشارها و تکنیک ها برای کاهش اثرات این عوارض است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 537

به "سالانه 100 هزار نفر به آمار سرطان در ایران اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 100 هزار نفر به آمار سرطان در ایران اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید