زیست بوم زنجیره بلوکی با حمایت معاونت علمی توسعه خواهد یافت

به گزارش مجله نیلوفری، ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی برای توسعه زنجیره بلوکی در کشور کارگروهی در این حوزه تشکیل داد.

زیست بوم زنجیره بلوکی با حمایت معاونت علمی توسعه خواهد یافت

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری در نظر دارد تا برنامه هایی را در جهت حمایت و فعال سازی، زیست بوم این فناوری در ایران اجرا کند.

این ستاد کارگروهی در حوزه زنجیره بلوکی تشکیل داده است. این کارگروه که متشکل از اساتید و متخصصین این حوزه است، از میان طرح های پیشنهادی، در نهایت 6 طرح را انتخاب می نماید. شرکت ها و فعالان علاقه مند می توانند در صورت دارا بودن شرایط با ارائه یک طرح، در فرایند انتخاب مجریان قرار گیرند.

بدیهی است که سوابق شرکت های پیشنهاد دهنده، قیمت پیشنهادی و بازخورد های احتاقتصادی در جلسات آنالیز، در اولویت بندی و پذیرش طرح ها موثر است. طرح ها در 4 زمینه مختلف پذیرش می شوند. بستر زنجیره بلوکی محاسبات توزیع شده یکی از این زمینه ها است. در بعضی سرویس ها و خدمات مورد استفاده، ضروری است تا محاسبات و پردازش های سنگین و پیچیده ای بر روی داده ها و اطلاعات حجیم صورت گیرد.

ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی در نظر دارد با اجرای این پروژه، به گونه ای بستر زنجیره بلوکی را برای محاسبات توزیع شده فراهم کند که توان های کم پردازشی تجمیع گردد و بتوان آن ها را در قالب یک زنجیره تعریف کرد.

همچنین زنجیره تامین مبتنی بر زنجیره بلوکی کالا های اساسی و مبادلات چند جانبه اقتصادی، از جمله دیگر حوزه هایی است که پروژه های منتخب در آن ها اجرایی خواهد شد.

پروژه های منتخب در حوزه زنجیره بلوکی می توانند از تسهیلات و وام بلاعوض برخوردار شوند که بر اساس مقررات و با توجه به نوع پروژه ها، برابر آیین نامه ها به طرح های منتخب تخصیص می یابد.

پیشتر ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال، فراخوانی برای انتخاب طرح های برتر در حوزه اینترنت اشیاء اعلام نموده بود، این ستاد سعی دارد تا با ایجاد رویداد های علمی و همچنین مسابقات و اعلام فراخوان، توجه بیشتری به این حوزه ها جلب کند.

بخش های مختلف معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری، همچون ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی کوشش می نمایند تا با ایجاد مشوق های اقتصادی و ارائه بسته های مختلف حمایتی استعداد ها و ذهن های خلاق کشور را به سمت کار و کوشش در بخش فناوری های نوین، و جدید تر راهنمایی نمایند.

لازم به ذکر است، علاقه مندان و شرکت های فعال در این حوزه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی، به آدرس https://ictc.isti.ir/ مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 452

به "زیست بوم زنجیره بلوکی با حمایت معاونت علمی توسعه خواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیست بوم زنجیره بلوکی با حمایت معاونت علمی توسعه خواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید