رکورد خودکشی میان بچه ها ژاپنی شکسته شد

به گزارش مجله نیلوفری، وزارت آموزش و پرورش ژاپن خاطرنشان کرد: همزمان با همه گیری کرونا، خودکشی در بین بچه ها این کشور به بالاترین مقدار خود طی چهار دهه اخیر رسیده است.

رکورد خودکشی میان بچه ها ژاپنی شکسته شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، ، رسانه های محلی به نقل از وزارت آموزش و پرورش ژاپن اعلام نموده اند آمار خودکشی در میان بچه ها و نوجوانان این کشور از زمان آغاز همه گیری کرونا تا به امروز به طرز چشمگیری افزایش داشته است.

بر اساس پژوهش وزارت آموزش و پرورش، در حالی که همه گیری کووید 19 باعث تعطیلی مدارس و اختلال در کلاس های درس در سال گذشته شد، 415 کودک از دبستان تا دبیرستان جان خود را از دست دادند؛ این وزراتخانه یادآور شد: همزمان با همه گیری کرونا خودکشی در بین بچه ها این کشور به بالاترین اندازه خود طی چهار دهه اخیر رسیده است.

روزنامه آساهی ژاپن امروز گزارش داد، این تعداد نسبت به سال گذشتهف 100 نفر افزایش یافته و شمار موارد خودکشی میان بچه ها به بالاترین رقم از زمان آغاز ثبت پرونده در سال 1974 رسیده است.

خودکشی در ژاپن سابقه طولانی دارد و اندازه خودکشی آن مدت ها در صدر گروه هفت (G7) قرار داشته، اما کوشش ملی باعث شده است که این ارقام طی 15 سال تقریبا 40 درصد کاهش یابد، از جمله 10 سال متوالیِ کاهش که ز سال 2009 آغاز شد.

جی7، نشست وزیران اقتصاد هفت کشور صنعتی است. این نشست در سال 1975 باحضور شش کشور: آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و ایالات متحده آمریکا تشکیل شد و سپس کانادا نیز به این گروه پیوست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1722

به "رکورد خودکشی میان بچه ها ژاپنی شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد خودکشی میان بچه ها ژاپنی شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید