ویزا الکترونیکی روسیه به 18 کشور از جمله ایران

به گزارش مجله نیلوفری، اتباع خارجی 18 کشور از جمله ایران که ویزا الکترونی دریافت می کنند، می توانند وارد همه فرودگاه های منطقه ها خاور دور (شرق روسیه) شوند.

ویزا الکترونیکی روسیه به 18 کشور از جمله ایران

بر اساس قانون جدیدی که دفتر مطبوعاتی وزارت توسعه منطقه ها شرق روسیه اعلام کرده است، اتباع 18 کشور الجزایر، بحرین، برونئی، هند، قطر، چین، کره شمالی، کویت، مراکش، مکزیک، امارات، عمان، عربستان، سنگاپور، تونس، ترکیه و ژاپن می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی بخش کنسولی وزارت خارجه روسیه، مشخصات گذرنامه به همراه عکس خود را وارد کرده و نهایتا تا 30 روز بعد پاسخ درخواست ویزا خود را دریافت کنند.

این ویزا الکترونی که سفر با آن از روز اول ماه سپتامبر (دهم شهریور) امکان پذیر می شود، تا 8 روز در 5 استان شرقی روسیه اعتبار دارد. افراد متقاضی می توانند با اسکن کردن پاسخ مثبت خود وارد این منطقه ها شوند.

فرودگاه های یلیزوو در شهر پتروپاولوفسک کامچاتسکی (مرکز استان کامچاتکا)، فرودگاه نووی در شهر بلاگوشنسک در استان خاباروفسک، فرودگاه خاموتووا در یوژنوساخالینسک مرکز استان ساخالین، فرودگاه اوگولنی در شهر آنادیر در استان چوکوتکا و فرودگاه کنویچی در ولادی وستوک از جمله فرودگاه هایی هستند که این ویزا الکترونیکی را می پذیرند.

دیمیتری مدودیف، نخست وزیر روسیه درباره این ویزا گفته است:

تاسیسات خاور دور را توسعه می دهیم و تسهیلات ویژه ای را برای این منظور پیش بینی می کنیم، اطمینان دارم که لغو مراحل دریافت ویزا برای گردشگران و کارفرمایان دیگر کشورها به افزایش جذابیت های گردشگری و سرمایه گذاری این منطقه کمک می کند. در نتیجه این قانون، گردشگران بیشتری به خاور دور سفر می کنند و این منطقه درآمد بیشتری کسب خواهد کرد.

مدودیف همچنین درباره علت انتخاب این 18 کشور گفت:

علت این تصمیم گیری نزدیک بودن به روسیه نیست، بلکه آن ها نیز رویکردی مشابه در همکاری با ما دارند.

دولت روسیه با این روش درصدد است تا از شرایط ویژه منطقه با استقرار واحدهای صنعتی، بهره برداری از جاذبه های گردشگری، توانمندی های کشاورزی و همچنین نزدیکی به بازارهای آسیایی استفاده کند.

عکس: ایرنا

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1872

به "ویزا الکترونیکی روسیه به 18 کشور از جمله ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزا الکترونیکی روسیه به 18 کشور از جمله ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید