ایرانی ها بدون ویزا به روسیه می روند

به گزارش مجله نیلوفری، خبرنگاران: لوان جاگاریان در دیدار با استاندار مازندران در ساری گفت: کشور ما با این موضوع موافق است و منتظر اجرای آن ازسوی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

ایرانی ها بدون ویزا به روسیه می روند

وی ابراز امیدواری کرد حداکثر تا پایان سال میلادی جاری (2017) این اقدام عملیاتی گردد.

جاگاریان گفت: براساس این توافق سفر گردشگران روسی به ایران نیز بدون ویزا امکان پذیر می گردد.

به گزارش خبرنگاران، روسیه قانونی را تصویب نموده است که بر اساس آن اتباع ایران و 17 کشور دیگر اجازه می یابند بدون کسب ویزا فقط برای هشت روز به منطقه خاور دور روسیه سفر نمایند. این قانون برای شکوفایی مالی منطقه خاور دور روسیه و امکان سرمایه گذاری خارجی تصویب شده است.

دیمیتری مدودیف پیش از این در این زمینه گفته بود: فهرست کشورهای مشمول تسهیلات ویزا تائید شد و گردشگران و کارفرمایان این کشورها نیازی به مراحل دریافت ویزا ندارند. اتباع این کشورها کافی است که اطلاعات خود را در پایگاه اینترنتی ویژه ای ثبت نمایند.

وی افزوده بود: اطمینان دارم که لغو مراحل دریافت ویزا برای گردشگران و کارفرمایان دیگر کشورها به افزایش جذابیت گردشگری و سرمایه گذاری منطقه یاری می نماید.

مدودیف همچنین در باره علت انتخاب 18 کشور برای لغو ویزا سفر به خاور دور گفته بود: علت این تصمیم نزدیک بودن به روسیه نیست بلکه آنها نیز رویکردی مشابه در همکاری با ما دارند.

این کشورها شامل ایران، الجزایر، بحرین، برونئی، هند، قطر، چین، کره شمالی، کویت، مراکش، مکزیک، امارات، عمان، عربستان سعودی، سنگاپور، تونس، ترکیه و ژاپن می شوند.

منبع: چمدان
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 379

به "ایرانی ها بدون ویزا به روسیه می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها بدون ویزا به روسیه می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید