راه های عشایری و تامین آب شرب احتیاج های اساسی عشایر

به گزارش مجله نیلوفری، رئیس سازمان عشایری کشور گفت: از احتیاج های اساسی عشایر دسترسی به راه های عشایری، تامین آب شرب مورد احتیاج جمعیت انسانی و بعلاوه دام عشایر است.

راه های عشایری و تامین آب شرب احتیاج های اساسی عشایر

عباس پاپی زاده در سفر به شهربابک با بیان اینکه به دعوت نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی و آنالیز مسائل عشایر این منطقه به شهربابک آمده ام، گفت: یکی از احتیاج های اساسی عشایر دسترسی به راه های عشایری، تامین آب شرب مورد احتیاج جمعیت انسانی و بعلاوه دام عشایر است.

به گفته او کل اعتبارات ملی در حوزه عشایری استان کرمان به 153 میلیارد تومن در استان کرمان رسیده است.

پاپی زاده گفت: علاوه بر بودجه ملی، 530 میلیارد تومان هم از مصوبات سفر رئیس جمهور به عنوان اعتبار مورد احتیاج جامعه عشایری استان کرمان در نظر گرفته شده است که در مجموع بیش از 680 میلیارد تومان به حوزه عشایری استان کرمان در سال 1401 در نظر گرفته ایم که پنجاه درصد از اعتبار مذکور به منطقه شمال استان تعلق خواهد گرفت.

رئیس سازمان امور عشایر کشور تأمین نقدینگی برای خرید علوفه را یکی از مسائل اساسی عشایر بیان کرد و گفت: در این خصوص 200 میلیارد تومان تأمین اعتبار از محل تبصره 16 در نظر گرفته شده است.

او می گوید: بر اساس دستورالعمل ابلاغی به استان ها عشایر استان کرمان می توانند با تحویل گوشت بسته بندی شده دام خود به اتحادیه عشایری با قیمت حداقل 185 هزار تومان دام خود را به فروش برسانند.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 2003

به "راه های عشایری و تامین آب شرب احتیاج های اساسی عشایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های عشایری و تامین آب شرب احتیاج های اساسی عشایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید