رئیس جمهور چین دعوت بایدن را پذیرفت

به گزارش مجله نیلوفری، فارس نوشت: رئیس جمهور چین میخواهد با حضور در نشست تغییرات آب وهوایی به دعوت همتای آمریکایی خود، برای اولین بار با او ملاقات کند.

رئیس جمهور چین دعوت بایدن را پذیرفت

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اولین ملاقات شی با بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، در روز پنجشنبه و در جریان نشست تغییرات اقلیمی انجام می گردد که با دعوت واشنگتن در این جلسه حاضر خواهد شد.

بایدن بعد از بازگرداندن آمریکا به توافق آب وهوایی پاریس، چند ده نفر از سران کشورهای مختلف دنیا را دعوت نموده تا در نشست مجازی دو روزه - پنجشنبه و آدینه - حضور پیدا نمایند.

هووآ چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای ضمن اعلام خبر حضور شی در این نشست، گفت رئیس جمهور چین میخواهد سخنرانی مهمی را انجام دهد.

روز گذشته بود که رئیس جمهور چین با انتقاد از کشورهای غربی برای ایجاد موانع در راستا پیشرفت کشورهای دیگر، گفت دنیایان خواهان عدالت هستند، نه هژمونی و سلطه قدرت.

شی در اظهاراتی کنایه وار خطاب به آمریکا، توضیح داد: دنیا خواهان عدالت است، نه هژمونی. یک کشور عظیم، باید به وسیله نشان دادن مسئولیت پذیری بیشتر از خود، یک کشور عظیم به نظر بیاید [نه سلطه بر دیگران].

چندی قبل آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا به بهانه های مختلف، تحریم های متعدی را بر چین اعمال کردند. سخنگوی وزارت خارجه چین میز با محکوم کردن تصمیم آمریکا در گسترش فهرست تحریمی علیه این کشور، گفت پکن اقدامات لازم برای حفاظت از شرکت های خود را انجام می دهد.

از سوی دیگر، مقام های دولت جدید آمریکا و چین که برای اولین بار باهم ملاقات و رایزنی کردند، مقابل دوربین رسانه ها به بحث و جدل و متهم کردن یکدیگر پرداخت.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nfliri.ir شناسه مطلب: 1470

به "رئیس جمهور چین دعوت بایدن را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین دعوت بایدن را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید